Algemeen Pattaya

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
anyway als @bosspitsmuis en @skinny lover denken dat het wel meevalt. Succes met het vinden van een vriendin/vrouw in Pattaya. En laat ons weten hoe het afliep? Dus inclusief al het "leergeld" dat je hebt moeten betalen omdat iemand toch geld bleek te zoeken. En mocht je trouwen laat dan ook even weten hoeveel sinsod teveel je hebt betaald (deze truuk bestaat ook nog steeds)...
 
Een kennis heeft op de ambassade gewerkt in BKK en Manila. Het vooroordeel komt ergens vandaan...
Dat er kerels zijn die echt heel veel geld verliezen (door bv huis te kopen, gedumpt en nergens recht op hebben)
Een voormalige Belgische ambasssadeur in Thailand is een studiegenoot van me.

De meeste problemen hadden ze met oude ex-pat Belgen die, ziek en gebrekkig, terug naar België moesten worden gerepatriëerd en die in Thailand van hun kleine Belgische pensioentje net konden overleven maar geen geld meer hadden voor een ticket naar België.

Natuurlijk zullen er mannen door Thaise vrouwen worden bedrogen. Net zoals er hier elke dag mannen na een echtscheiding financiëel uitgekleed de rechtbank buitenstappen.
 
Zelfs de dames (als je ze beetje kent) zijn er vrij open in dat ze een SPONSOR zoeken.
En is dat hier zoveel anders? Oudere (rijkere) man huwt jongere (armere) dame: is dat ook geen "sponsoring"?

We hebben nu een veel romantischere kijk op huwelijk e.d. Maar in het merendeel van de geschiedenis en nu nog buiten het Westen, zien we dat het huwelijk voornamelijk een economische verbintenis was en is. De man was de kostwinner, de vrouw zorgde voor huishouden en kinderen en de kinderen waren de sociale zekerheid van hun ouders.
 
@BigBenny "Slechte" dames heb je overal. Maar Thailand heeft toch wel een reputatie. DAT zeg ik. Genoeg die er een huis bouwen voor hun vriendin en vervolgens gedumpt worden en eigen huis niet in kunnen (want als Farang ben je geen eigenaar van de grond of papierwerk is sowieso slecht geregeld).
Ik heb nergens gezegd dat alle Thaise dames slecht zijn ofzo. Vergeet niet dat je als toerist (zeker vanuit dit forum) natuurlijk niet altijd de meest traditionele thaise dames tegenkomt (wie gaat er nou op vakantie richting Isaan?

Daarnaast (zeker door covid) draait Pattaya goed op sponsors. Het is een publiek geheim dat veel dames er meer dan 1 sponsor op na houden. EN nee die sponsor denk echt dat hij "haar vriendje" is.

Ter lering en vermaak (en er zijn honderden videos te vinden)
 
anyway als @bosspitsmuis en @skinny lover denken dat het wel meevalt. Succes met het vinden van een vriendin/vrouw in Pattaya. En laat ons weten hoe het afliep? Dus inclusief al het "leergeld" dat je hebt moeten betalen omdat iemand toch geld bleek te zoeken. En mocht je trouwen laat dan ook even weten hoeveel sinsod teveel je hebt betaald (deze truuk bestaat ook nog steeds)...
je hebt zeker op google gekeken?
die bruidsschat bestaat allang niet meer
 
En is dat hier zoveel anders? Oudere (rijkere) man huwt jongere (armere) dame: is dat ook geen "sponsoring"?
Eens! Alleen een sugarbaby achtige relatie vind ik iets anders dan een "normale" relatie?
Ze hebben daar niet voor niets de term "Love you long time" uitgevonden, ze houden van je voor de tijd die je hebt betaald 😎

Echte liefde in Pattaya en Phuket (en de rest van Thailand) is als een lot uit de loterij. Je kunt erin geloven, maar dat maakt het nog niet waar...

Hier ging het over he? En ja liefde/geld zijn (vaak) zeker aan elkaar gekoppeld in Pattaya
 
Ik kom al meer dan een decennium in Thailand en ik ken die verhalen ook.

Maar bijna niemand schrijft een verhaal over een normaal huishouden waar alles rustig en kalm verloopt.

Natuurlijk zijn er idioten die hebben en houden aan hun Thaise vriendin geven en dan "plots" ontdekken dat het huis en de grond niet op hun naam staan. Tsja, "stupid is as stupid does". Maar dat is m.i. een minieme minderheid. Persoonlijk ken ik niemand die in dat geval verkeerd. Maar ik ken wel veel gemengde koppels die al jaren samen zijn.

Hier heb je ook de verhalen over "suikeroompje" die huwt met een jonge dame die hij in een café heeft ontmoet waarna hij in bed door die dame deskundig zo wordt uitgeput dat hij de geest geeft. Tot ergernis en razernij van de neefjes en nichtjes die de erfenis aan hun neus voorbij zien glippen.
 
Eens! Alleen een sugarbaby achtige relatie vind ik iets anders dan een "normale" relatie?


Hier ging het over he? En ja liefde/geld zijn (vaak) zeker aan elkaar gekoppeld in Pattaya
Dit is ook echt alleen niet in Pattaya. Bv. hier in België ook geraak maar eens uw huis en alles wat je hebt kwijt door tegenslag of door uw eigen stommiteit en je zit volledig aan de grond met wel te verstaan dat je vroeger een normaal leven gekend hebt ( ik spreek hierbij niet over mannen en vrouwen die altijd in de marginaliteit geleefd hebben ) waarbij uw vrouw of partner toch wat geld kon opdoen. Awel ik kan u verzekeren dat 99% van de vrouwen u alleen achterlaat in uw miserie. Of als je in Knokke, Antwerpen of Brussel in dure zaken komt en ik spreek dan nog niet van andere Europese dure steden zoals Parijs of de Franse Riviera is het overgrote deel van de mannen vijftigers, zestigers of zelfs zeventigers met jonge poezen aan hun zijde van in de twintig of in dertig jaar. Wat is verschil dan met Thailand of Pattaya. Geld en mooie jonge vrouwen zijn nu eenmaal met elkaar verbonden zelfs in het Westen waar het wel is waar minder aanvaard wordt maar toch het is er eveneens !!!
 
Lopen aantal dingen door elkaar

Ik heb nooit gezegd dat een normale relatie niet KAN. Ik heb alleen gezegd dat de kans op ellende relatief groot is. Dating is best complex (los van de afstand en de cultuur). Veel westerse mannen vinden/zoeken op de "verkeerde" plek. Daarnaast kan Thailand best overweldigend zijn voor de newbies (paradijs complex?)
Je ziet genoeg verliefde farangs lopen in Pattaya/Phuket ook terwijl ze toch echt klant zijn. Het is ook best ingewikkeld als je een dame relatief weinig hoeft te betalen en meer doet dan alleen uurtje sex zoals in het westen.

Oplichting/scammers.
Thailand vs Pattaya. Mega groot verschil. Buiten Pattaya gebeurt het ook (was laatst nog verhaal van kerel uit Noord Brabant die alles kwijt is geraakt aan dame in Isaan) maar relatief lager. Hoe verder je van de hoerenbuurten bent hoe lager de kans zou je bijna kunnen stellen..
Er zijn gewoon best veel oplichters/scammers actief die elke cent uit je bankrekening proberen te zuigen. Die heb je in NL ook (op bv SJ) alleen is dat meer opzichtig. Bij online dating is het gewoon sowieso oppassen.
De sick grandmother/buffalo verhalen schaar ik even hier onder.


Dating vs Sugardating
Helemaal waar, maar die relaties met veel jongere Thaise bargirls zijn eigenlijk in essentie een sugarbaby relatie.
Vanuit de Thaise dames gezien 100%. Gaat mis als de farang dit niet zo ziet...

En de meeste bardames willen echt wel een relatie! Denk je dat die het leuk vinden om elke dag een kerel te neuken die 10-20-30 jaar ouder is? no way. Alleen een relatie betekent wel stoppen met barwerk en dus een flink verlies in inkomsten. En zo gaat het balletje rollen "baby I can stop if you pay me"..
Daarnaast zijn de DVPs daar ook net mensen.. soms worden ze gewoon verliefd! Wat voor hun ook kut is want tja.. stoppen is niet makkelijk zoals ik net zei.
 
Hoho.. ik zeg niet dat ALLE dames slecht zijn.
Klopt, dat zeg je inderdaad niet, wel de meeste...... jouw tekst was...
"Vrouwen... bedoel de meeste zien de farang toch als ATM en een boyfriend is hetzelfde als sponsor. Of ze nu DVP zijn of niet."

Als je (zoals vele) denkt dat je een GF/wife kan/moet vinden in Pattaya dan is de KANS dat je genaaid wordt (financieel) behoorlijk groot. Dat is geen mening. Dat is een feit.
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik dat denk? Ook je idee dat "velen" dat zouden denken lijkt me zwaar overdreven. De seksindustrie op plekken als Pattaya en Angeles trekt inderdaad ook naïeve stumperds die financieel genaaid worden. Maar die zie ik in het farang leven ook genoeg....
wie gaat er nou op vakantie richting Isaan?
euhhhhhhh ik bijvoorbeeld? Meerdere keren prachtige reizen gemaakt daar, zowel met als zonder vrouwelijk vermaak.

Goed, dit heeft denk ik verder niet zoveel zin, jouw wereldbeeld komt mij erg bekrompen en geleid door wat je zelf hebt meegemaakt of van de buurman hebt gehoord bepaald.
Ik denk dat ik iets breder probeer te kijken en niet alleen vanuit mijn eigen ervaring probeer te oordelen.
Dan heeft discussiëren tussen jou en mij verder ook weinig zin.
 
Klopt, dat zeg je inderdaad niet, wel de meeste...... jouw tekst was...
"Vrouwen... bedoel de meeste zien de farang toch als ATM en een boyfriend is hetzelfde als sponsor. Of ze nu DVP zijn of niet."

Pattaya he? Meisje achter de kassa.. etc etc. Nogmaals er zijn echt wel goeie Thaise! Maar de meeste Thaise spreken ook amper Engels. EN de dating scene in BKK is bijv al heel anders.

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik dat denk? Ook je idee dat "velen" dat zouden denken lijkt me zwaar overdreven. De seksindustrie op plekken als Pattaya en Angeles trekt inderdaad ook naïeve stumperds die financieel genaaid worden. Maar die zie ik in het farang leven ook genoeg....
In Nederland (bv) heb je ander contact met DVP's. Die gaan niet een berichtje op whatsapp sturen "baby can you help me with rent" of ander niet zakelijk contact onderhouden. Grens tussen werk/prive loopt in Thailand door elkaar...

euhhhhhhh ik bijvoorbeeld? Meerdere keren prachtige reizen gemaakt daar, zowel met als zonder vrouwelijk vermaak.
Dan weet je ook heel goed dat je een uitzondering bent. De massa die naar Pattaya gaat komt daar echt niet. En de meeste reguliere toeristen volgen toch echt beetje dezelfde routes (en komen echt niet in Isaan, vandaar dat het ook niet toeristisch is).
 
Goed, dit heeft denk ik verder niet zoveel zin, jouw wereldbeeld komt mij erg bekrompen en geleid door wat je zelf hebt meegemaakt of van de buurman hebt gehoord bepaald.
Ik denk dat ik iets breder probeer te kijken en niet alleen vanuit mijn eigen ervaring probeer te oordelen.
Dan heeft discussiëren tussen jou en mij verder ook weinig zin.

Lees een gemiddeld blog/facebook groep over en vergelijk. Natuurlijk genuanceerd is het anders en gaan dingen/dating vaak goed. Maar dat is beetje het zelfde roepen als dat de wegen in Thailand veilig zijn omdat je nog nooit een ongeluk hebt gehad en/of gezien.
Cijfers zijn duidelijk. Thailand is levensgevaarlijk op de motor.

Als we het puur hebben over SCAMMERS; Hier staat Thailand niet in de top10
Alleen de kans dat je geflest wordt is daar gewoon groter dan in West Europa

Zoals @BigBenny zegt is het vaak de mismatch tussen relatie/sugar die misgaat in Pattaya (topic van dit onderwerp).
 
anyway als @bosspitsmuis en @skinny lover denken dat het wel meevalt. Succes met het vinden van een vriendin/vrouw in Pattaya. En laat ons weten hoe het afliep? Dus inclusief al het "leergeld" dat je hebt moeten betalen omdat iemand toch geld bleek te zoeken. En mocht je trouwen laat dan ook even weten hoeveel sinsod teveel je hebt betaald (deze truuk bestaat ook nog steeds)...
Gerard, ik kom al sinds 1992 in Thailand, vaak meerdere keren per jaar en meestal voor een paar maanden, Hoe vaak ik al niet gehoord dat mensen zeiden, van die van mij is anders.
Vaak denken mensen, en dat als ze er een paar keer zijn geweest, dat ze wel weten hoe het allemaal gaat in Thailand, dat zijn ook vaak de ergste.
Jou statement dat de bargirls en gogo danseressen, iedere toerist zien als een "walking ATM" is gewoon zo, alleen spelen deze dames het spel erg goed, en kunnen ze heel geloofwaardig zijn. We kunnen allemaal wel de taferelen van een vakantieganger die met de minibus of taxi naar het vliegveld gaat, en waar zijn zogenaamde betaalde vriendin hem huilen zit uit te zwaaien, Die zelfde dame staat s'avonds te feesten met een fles Jack Daniels black label in een of andere discotheek.
Er zijn best goede dames te vinden, zelfs in plaatsen als Phuket en Pattaya, scheelt ook hoe je er zelf uit ziet en of je goede manieren hebt en zeker als je jonger dan een jaar of 45 bent.
 
@Rony80 Sterker nog. Door covid zijn de praktijken meer online gegaan. Dat is ook een reden waarom er momenteel minder "9s" en "10n" rondlopen in Pattaya. De echt knappe dames verdienen bakken met geld online met hun verhaaltjes en sponsors.
Ik wil dit ook zeker niet wegzetten als "oplichting" omdat het voor de dames gewoon "business" is.

Leuke cartoon serie die elke nieuwe Thailand (vooral de sextourist) eigenlijk gezien moet hebbben

 
Alleen de kans dat je geflest wordt is daar gewoon groter dan in West Europa
Ik denk dat dit niet zo is.

Enkel alleen al in België heeft de politie in het jaar 2021 meer dan 47 500 gevallen van cyber-oplichting vastgesteld. En het wordt algemeen aangenomen dat slechts van een klein deel van die oplichtingen aangifte wordt gedaan, dus het werkelijke cijfer ligt zeker veel hoger.

Natuurlijk cyber-crime is niet hetzelfde als "sick buffalo"-crime. Elk land heeft wel zijn eigen specialiteiten, maar ik ben er redelijk zeker van dat je meer kans loopt in Belgiê te worden bedrogen dan in Thailand. Ik heb nergens zelfs maar een poging tot quantificatie van het risico bedrogen te worden door een bar-girl gevonden. Wat je vindt zijn eindeloos herhaalde verhalen van "horen zeggen" en "een vriend van een vriend is dit overkomen". Dus, eerlijk gezegd, denk ik dat dat risico minimaal is.
 
@BigBenny ik heb het niet over gewone oplichting of cybercrimes. Want daar zijn Thaise vrouwen OOK slachtoffer van. Dus heb het niet over alle vormen van oplichting. Hier hebben we ook de bankfraude etc etc

Ik heb het echt over truukjes die vooral vrouwen uithalen richting Farang (en de grens tussen DVP/Sugar/dating IS heel vaag in Thailand). Dus risico dat er is ALS je in ZuidOostAzie "date"
Natuurlijk kan dit in NL/BE ook gebeuren via Tinder alleen is het daar vaak veel opzichtiger? Daar haal je ze er snel tussenuit...
En ik zeg ook niet dat dating niet kan of altijd onsuccesvol is? Is meer.. be aware. Zie Cartoon filmpje hierboven bijvoorbeeld. Het beeld komt echt niet door 1 broodje aap verhaal

Dat er geen onderzoek is? Tja. Wie moet dat doen? "slachtoffers" zitten vaak in het buitenland (niet Thailand)
Onderzoek vanuit Thailand is natuurlijk gericht op waar aangifte voor wordt gedaan?

EN nogmaals. Als mensen denken dat het flauwekul is wat ik zeg. Geen probleem. Ik wens ze veel succes met daten in Thailand en laten we hopen dat het goed gaat. Alleen als het niet goed gaat. Meld het dan ook ff ;)
 
EN nogmaals. Als mensen denken dat het flauwekul is wat ik zeg. Geen probleem. Ik wens ze veel succes met daten in Thailand en laten we hopen dat het goed gaat. Alleen als het niet goed gaat. Meld het dan ook ff
het is zeker geen flauwekul, ik denk dat je overal je gezond verstand moet gebruiken. Hoeveel gaan er in Pattaya niet met een katoey naar de hotelkamer, zonder dat ze doorhebben dat het geen echte vrouw is, en daar vaak en soms helemaal niet pas achter komen in de hotelkamer.
Kan je wat mij betreft ook een scam noemen.
Je had in Phuket die waterscooterscam. ik weet niet of dit nog steeds actueel is, maar zeker was dit tot een aantal jaren geleden relevant.
Patpong in BKK staat ook bekend als een plek waar je opgelicht wordt, met name die zogenaamde pingpong of live shows.
Maar ik heb ook wel eens gezien en ervaren, dat er gesjoemeld werd met de drankrekening, dat er meer op de rekening werd gezet, dan er daadwerkelijk werd gedronken,
 
Ik wens ze veel succes met daten in Thailand en laten we hopen dat het goed gaat. Alleen als het niet goed gaat. Meld het dan ook ff ;)
Ik denk dat wanneer het niet goed gaat dat eindeloos terug te vinden is. Wanneer het wel goed gaat hoor je weinig over. Ik heb recht van spreken want kom al 16 jaar in thailand en heb al ruim 10 jaar mijn vrouw On die mij verzorgt. Verder ken ik tientallen farang met thai echtgenotes die hier rond mij wonen in Isan en die niks te melden hebben verder. De slechte verhalen....tja die hoor je wel tot vervelends toe. Mijn beste vriend in Nederland is door zijn nederlandse ex financieel uitgekleed. Kan verkeren.
 
Misschien een idee om een nieuwe thread te openen? 'Thailand discussie' of Thailand geouwehoer' of zo iets.
Op de vorige 2 pagina's heb ik bijna niets meer over Pattaya gelezen. Ik ga er toch nooit heen, maar voor de leden en lezers die er wel heen gaan of willen gaan wordt het op een gegeven moment wel zoeken naar info zo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan