- 1.180
- 22/02/22
- 1.425
Wat pas echt idioot was waren mondkapjes, plaxiglas scheidingsplaten en 1,5 meter afstand houden (zelfs buiten waar de kans op besmetting nul was) voor een virus dat zich via in- en uitademen verspreidt, daarbij vele meters kan afleggen en bij onvoldoende geventileerde binnenruimtes langdurig in de lucht/ruimte kan blijven hangen. Men ging zelfs zo ver dat je zittend aan een tafel een mondkapje moest dragen maar die bij heen en weer lopen af mocht doen (of was het andersom, zinloze zaken vergeet ik meestal).Ook hier moet ik even glimlachen, want je hebt waarschijnlijk geen plexiglazen scheidingswand tussen jouw mond en jouw keel. Die uitleg is dus op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd. Het doet me wat denken aan 'veel te snel rijden is best wel ok als je weet wat je doet en als je auto piekfijn in orde is'.
Feit is dat chlamydia zich achter in de keel bevindt (en niet voor in de mond) dus wie zich laat pijpen loopt minder risico iets op te lopen als deep throat vermeden wordt. Of dat andersom ook geldt is punt 2 maar de kans om door pijpen zonder condoom iets ernstigs op te lopen is sowieso bijzonder klein (vooropgesteld dat men geen wondjes in de mond heeft). Chlamydia ruimt het lichaam meestal zelf weer op.
Heb zelf al meermaals soa meldingen gekregen van feestjes waar ik menig deelnemer condoomloos had klaargepijpt. Bleek altijd schoon te zijn (en ja ik hield rekening met de vensterperiode), al dan niet omdat ik net als Joke niet al te diep pijp.
Heb zelf vele honderden mannen gepijpt en anders dan Joke slik ik wel. Heb in 30 jaar tijd met veel bi/gay contacten een keer hepatitis B opgelopen en iets van 3 keer chlamydia.
Uit onderzoek is gebleken dat soa vaker worden aangetroffen bij teeners/pubers en swingers dan bij de gemiddelde dvp (al is het maar omdat die zich regelmatig laten testen), al zou je kunnen argumenteren dat er daar wellicht meer van zijn.Een pijpje van een goeie vriendin die eens effe een avontuurtje heeft, is wel iets helemaal anders dan de gemiddelde dvp die, ik herhaal het nog eens, heel veel wisselende contacten heeft met mannen die zelf ook van de ene vrouw naar de andere huppelen.
Joke weet beter waar ze het over heeft dan jij.
Laatst bewerkt: