Plan om gordijnen op Wallen te sluiten valt slecht bij sekswerkers: "Creëert onveilige situatie"

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Wat is dan het grote probleem dat zo nodig opgelost moet worden ? Toeristen ? Iedere andere stad waar dan ook ter wereld geeft fortuinen uit aan campagnes om juist toeristen binnen te halen , Amsterdam juist om ze weg te pesten
Toeristen brengen geld in het laatje , goed voor de middenstand en de uitstraling van de stad in het buitenland wat tegenwoordig zo belangrijk schijnt te zijn
Als je vind dat het er te veel zijn zou je misschien kunnen overwegen om het uitgaansgebied waar deze mensen voor komen NIET half zo klein te maken als het 25 jaar geleden was misschien ?

Overlast voor bewoners ? Het is daar al een RLD sinds mensenheugenis , ik kwam er jaren 80 al en had niet de indruk dat het nieuw was toen tenminste , iemand die daar woont doet dat met zijn volle verstand en moet niet zeuren , als de raamprostitutie ergens anders naar verplaatst wordt wonen daar mensen die daar niet voor gekozen hebben , die hebben dan wel recht van spreken

Aapjes kijken wat vernederend zou zijn ? Mogen de dames dat even lekker zelf uitmaken aub ? Ze kiezen zelf voor een raam op de wallen omdat ze daar meer poen kunnen vragen dan waar dan ook in Nederland , als zij daar zelf geen probleem mee hebben wie is mevrouw Halsema dan om te zeggen dat dat niet mag ?
In de jaren 60 protesteerden feministen zich een ongeluk om zelf het recht te hebben over hun eigen lichaam te beslissen en het bed in te duiken met wie ze wilden , een halve eeuw later proberen ze dat juist af te nemen lijkt het wel

De wallen zijn al niks meer in vergelijking met vroeger maar kennelijk voor toeristen nog steeds de moeite waard , als ik in het buitenland mezelf als Nederlander bekend maak is het eerste wat ik te horen krijg tenminste altijd " Ah Emsterdem the red light district , where you can smoke weed on the street " Je hoort geen mens over Artis of madame Tussaud
Als het om oude pandjes of grachten gaat is Amsterdam een stad waar er geen 13 maar 14 in een dozijn gaan , er is zonder de wallen geen enkele reden voor toeristen om juist Amsterdam dan te kiezen om hun geld te komen brengen , nou ja Ajax misschien
In de jaren 60 was vrijheid nog een argument. Nu denken ze te scoren met vrijheidsbeperkingen. Ze dwalen...
 
In de jaren 60 was vrijheid nog een argument. Nu denken ze te scoren met vrijheidsbeperkingen. Ze dwalen...
'vrijheid ' klinkt leuk maar wat als het wordt opgevat als 'vrijheid om door jouw brievenbus naar binnen te urineren' en dat men reageert, wanneer je erover klaagt, met 'er was hier al tientallen jaren rotzooi dus niet zeuren en kan het a.u.b. wat goedkoper nog, dank u"
 
'vrijheid ' klinkt leuk maar wat als het wordt opgevat als 'vrijheid om door jouw brievenbus naar binnen te urineren' en dat men reageert, wanneer je erover klaagt, met 'er was hier al tientallen jaren rotzooi dus niet zeuren en kan het a.u.b. wat goedkoper nog, dank u"
Deze draconische vrijheidsbeperkingen hebben niks vandoen met het inperken van overlast.
 
Lieve Ome Aad,

Ik wist niet dat u zo vreselijk boos zou worden...

Maar u toont aan dat het erg moeilijk is op een redelijk kalme toon over feiten te spreken.

Twintig jaar gelee was er ook de wallen maar was het veel en veel rustiger. U gaat ervan uit dat het altijd een verschrikkelijke bende is geweest en dat dit de hele stad veel geld oplevert. Dat is niet zo.

Tijdens de vorige crisis heeft de middenstand er bij de gemeente op aangedrongen om het toerisme een boost te geven zodat er tenminste van ver weg nog geld naar de stad zou komen. Ten eerste duurde het een aantal jaren eer de inspanningen effect hadden ten tweede ging het ons intussen al weer wat beter, ten derde kwam er de golf AirBnB overlast bij en ten vierde was het effect intussen zo groot dat de middenstand nu juist vraagt of het wat minder kan en of we af kunnen van die "seks en drugs op een koopje" toeristen en weer meer aandacht geven aan kwalitatief beter toerisme.



Dus 1) het was er altijd al zo en 2) het is niet meer zoals vroeger ;-)





Volgens mij heeft u nu zelf heel weinig breedte in culturele belangstelling en denkt u dat iedereen alleen maar denkt aan seks, drugs, voetbal en wassenbeelden ;-)

Enfin, zo komen we niet verder en dat is weer aangetoond. Niemand komt met een redelijk en verstandig plan en er wordt alleen maar gemopperd. Ik zelf mopper niet en ik ben heel mild en bijzonder verstandig maar als zelfs ik geen oplossing weet is het dus kansarm ;-)
Boos ? ik ben helemaal niet boos hoor , en al helemaal niet op jou , ik woon niet in Amsterdam en de plaatselijke gemeentepolitiek kan me net zo weinig schelen als wat de gemiddelde Amsterdammer van die in mijn gemeente vind maar ondanks dat ik geen flauw idee heb wat voor belachelijke onwerkbare plannen de sexploitanten de afgelopen jaren allemaal geopperd hebben , ik kan me moeilijk voorstellen dat ze lager van niveau zijn dan Raamprostituees verplichten achter een gesloten gordijn te gaan zitten , ik heb zelfs nu nog even moeten checken of de bron van dit bericht niet de speld was
Als er bij de Efteling te veel mensen komen gaan ze toch ook niet de populairste attracties dichtgooien of hun eten nog smeriger maken dan het al was ? dan gaan ze de capaciteit proberen te vergroten

Zoals gezegd kom ik al jaren niet meer op de wallen , toen ik er nog wel regelmatig kwam hoorde ik de barjuffrouw van cafë pleinzicht voornamelijk klagen over de goedkope vluchten van Easy jet en Ryan air die volgens haar voor een onstuitbare tsunami van Engelse achterbuurt figuren zorgde die zich lam zopen aan het goedkoopste bier wat ze in de supermarkt konden kopen , het weinige geld wat ze hadden aan drugs uitgaven en de plaatselijke horeca alleen gebruikten om de toiletten onder te kotsen

Je zou dan denken dat een van de speerpunten van het beleid van mevrouw Halsema zou zijn om de drughandel in te perken

Halsema over cocaïne: 'War on drugs werkt niet' - NOS

https://nos.nl › ...
Maar dan zou je dus verkeerd denken , de softdrugshandel wordt door mevrouw Halsema geen strobreed in de weg gelegd zoals ook hier weer blijkt

Halsema: wietproef kan niet zonder Amsterdam - Het Parool

https://www.parool.nl › Voorpagina
Ik zou dan zeggen begin daar dan vanuit te werken als je een bepaald type toeristen wil weren

Hoelang de wallen al een red light district is zou ik niet weten , waarschijnlijk korter dan de meesten denken maar langer dan een halve eeuw in ieder geval of het geen "kwaliteits" toerisme aantrekt zou ik niet al te zeker van zijn overigens , met die georganiseerde door een gids begeleide wandeltochten zag je eigenlijk voornamelijk toeristen die even daarvoor nog bij het rijksmuseum waren of het Anne Frankhuis , die komen aapjes kijken , verbied dan die georganiseerde tochten

Afgezien van muziek boeit kunst me maar matig moet ik toegeven maar als ik om wat voor reden dan ook een vreemd land of stad bezoek heb ik wel interesse in de geschiedenis en cultuur daarvan , oude kastelen en vestingwerken bijvoorbeeld kan ik tot ergernis van mijn gezelschap uren in doorbrengen verder ben ik een voetballiefhebber die ooit op de Wallen terecht gekomen is door het bezoek van het Amsterdam toernooi waarin Ajax tegen Atletico Mineiros speelde (wat in het Portugees atletische mijnwerkers betekent overigens) en omdat ik een gezonde vent met normale seksuele behoeftes ben kom ik graag in een sfeervol red light district en lust ik graag een biertje
In Amsterdam kon je dat allemaal prima combineren met elkaar vroeger
Je denkt toch niet dat er mensen nu op deze manier met Amsterdam kennis maken als je met je iphone langs een zootje dichte gordijnen moet lopen struinen
 
Hoelang de wallen al een red light district is zou ik niet weten , waarschijnlijk korter dan de meesten denken maar langer dan een halve eeuw in ieder geval of het geen "kwaliteits" toerisme aantrekt zou ik niet al te zeker van zijn overigens , met die georganiseerde door een gids begeleide wandeltochten zag je eigenlijk voornamelijk toeristen die even daarvoor nog bij het rijksmuseum waren of het Anne Frankhuis , die komen aapjes kijken , verbied dan die georganiseerde tochten
Die georganiseerde wandeltochten zijn al verboden sinds 2020
Ik heb ooit eens gehoord dat er sinds 1930 raamprostitutie is op de wallen, maar weet het er ook het fijne niet van
 
Ik heb ooit eens gehoord dat er sinds 1930 raamprostitutie is op de wallen, maar weet het er ook het fijne niet van
"Al in een vroeg stadium, 15e eeuw of eerder, vond in het iets ruimer genomen gebied Oudezijde prostitutie plaats, wellicht niet meteen exact in de straten waar vandaag de prostitutie is. Sindsdien is de prostitutie er nooit weg geweest.[3] Sinds de 15e eeuw of eerder zijn bordelen en andere prostitutiegelegenheden in ieder geval te vinden in het gebied Oudezijde, regelmatig ook in andere stadsdelen. Sinds 1578 wordt in Amsterdam regelmatig hoererij of facilitering ervan strafbaar gesteld en werden de betrokkenen verjaagd.

Eind 19e eeuw, en rond 1920 nog steeds, waren de Zeedijk en het aangrenzende Wallengebied totaal verkrot, maar ook toen werd er prostitutie bedreven, deels tippelprostitutie.[3]

In de jaren 1930 vond er al raamprostitutie plaats. Prostituees mochten van de politie niet in de deuropening klanten lokken, maar wel achter het raam zitten met de gordijnen op een klein kiertje.[4] Vanaf de jaren 1960 nam in het Wallengebied de prostitutie sterk toe.[3]"

 
Ik zie wel een groot voordeel van het 'gordijnbeleid': het kost in principe niks want de gordijnen hangen er al.

Maar als jullie het niks vinden heb ik wel een ander voorstel: betreden van het gebied door middel van een betaling van €75. Je krijgt dan een bonnetje met unieke QR code en die kun je bij een dvp van keuze inleveren tegen de afgesproken dienst. Zij krijgt bij inleveren van een stapel van die bonnetjes geld op haar rekening gestort. Zat er niks van je gading bij dan krijg jij die €75 weer teruggestort bij verlaten van het gebied. Op je bankafschrift komt een neutrale bedrijfsnaam, iets als Instituut Van Wippemans Rosé.

Toeristen gaan die €75 niet betalen, alleen serieuze klanten, die desgewenst ook een tienwippenkaart kunnen aanschaffen.

Bewoners krijgen een bewonerspas en hoeven dus niets te betalen. Voor naaste familieleden die bij bewoners op bezoek komen, pakjesbezorgers en dergelijke wordt nog een aparte QR bedacht.
 
Ik zie wel een groot voordeel van het 'gordijnbeleid': het kost in principe niks want de gordijnen hangen er al.

Maar als jullie het niks vinden heb ik wel een ander voorstel: betreden van het gebied door middel van een betaling van €75. Je krijgt dan een bonnetje met unieke QR code en die kun je bij een dvp van keuze inleveren tegen de afgesproken dienst. Zij krijgt bij inleveren van een stapel van die bonnetjes geld op haar rekening gestort. Zat er niks van je gading bij dan krijg jij die €75 weer teruggestort bij verlaten van het gebied. Op je bankafschrift komt een neutrale bedrijfsnaam, iets als Instituut Van Wippemans Rosé.

Toeristen gaan die €75 niet betalen, alleen serieuze klanten, die desgewenst ook een tienwippenkaart kunnen aanschaffen.

Bewoners krijgen een bewonerspas en hoeven dus niets te betalen. Voor naaste familieleden die bij bewoners op bezoek komen, pakjesbezorgers en dergelijke wordt nog een aparte QR bedacht.
Gaat het um nie worden. De wereld is te klein als de heren handelaren van de P.C. Hooftstraat iets soortgelijks bedenken.
 
Weer zo één die in plaats van onzinbeleid te voeren beter zelf achter de ramen zou gaan zitten ;):devilish:
Het lijkt me een intelligente dame die goeie dingen doet en er ook wel eens naast zit. Dat kan. Zelfs ik heb in het verre verleden weleens iets gedaan dat bij nader inzien misschien ook anders had gekund.

Op haar initiatief heeft de raad voorstellen aangenomen voor bufferzones tegen anti-abortusdemonstranten bij klinieken en het tegengaan van straatintimidatie.

Dat is alvast netjes.
 
Wellicht niet maar het is tot nu toe het enige voorstel dat hier is gedaan toch?

Dus verder is er alleen gemopper zonder enig nadenken over wat wel een verbetering zou zijn.

Of heb ik iets gemist
Vrijdag om half 7 heeft er iemand hier een bericht geplaatst met dit belachelijke voornemen en omdat 2 dagen later nog niemand van de leden van een prostitutie forum waarvan vermoedelijk niemand bestuurlijke ervaring heeft ( of Rob Oudkerk moet lid zijn) een pasklare oplossing heeft voor een probleem wat volgens Wikipedia al van de 15e eeuw stamt kom jij aan met de "beste stuurlui staan aan wal " dooddoener ?

Oplossingen ? Alles is beter dan een ramenbuurt met gesloten gordijnen waar hoerenlopers een soort Pokemon go lopen te spelen met qr codes
Vorig jaar of zo was er sprake van toegangspoortjes , bewoners en dagelijkse passanten een pasje en bezoekers 1 of 2 Euro entree laten betalen ( al zullen ze omdat het Amsterdam is wel meer aan 10 of 20 Euro denken ben ik bang)
Persoonlijk vind ik dat een slecht idee omdat ik vind dat gemeentes niet het recht zouden moeten hebben om mensen beperkingen op te leggen van welk stuk openbare weg dan ook gebruik te maken , en bovendien krijg je weer opstoppingen bij die poortjes dan

Als je minder toeristen wil kan je ook gewoon de toeristenbelasting verhogen , of de nachtwacht achter een gordijn hangen in het rijksmuseum

De beste oplossing lijkt me gewoon de goedkoopste en makkelijkste oplossing , helemaal niets doen en gewoon accepteren dat in een groot populair uitgaansgebied wat over de hele wereld bekend is nu eenmaal een hoop mensen komen
Wie daar woont heeft daar zelf met zijn volle verstand voor gekozen ooit en wie daar achter een raam gaat zitten doet dat juist omdat er veel potentiële klanten voorbij komen en wie daar de toerist gaat uithangen doet dat ook uit vrije wil dus wat is nu eigenlijk het probleem ?
 
Wie daar woont heeft daar zelf met zijn volle verstand voor gekozen ooit en wie daar achter een raam gaat zitten doet dat juist omdat er veel potentiële klanten voorbij komen en wie daar de toerist gaat uithangen doet dat ook uit vrije wil dus wat is nu eigenlijk het probleem ?
Ik denk dat het probleem dus niet duidelijk is.

Wie daar ooit in een rustiger tijd is komen wonen wil graag dat men ophoudt er een grote bende van te maken zoals de laatste 10 jaar.

Maar als je wegkijkt van het probleem dan is er dus ook geen probleem voor jou en hoef je jezelf er dus ook niet steeds opnieuw zo boos om te maken toch?

Geen enkele reden tot ergernis hier.

Zie je het probleem wel en heb je een oplossing (anders dan 'ga toch boeven vangen/drugs bestrijden') dan kun je dat melden. Heb je geen enkel probleem dan is er ook geen reden tot heibel.
 
Heibel ? boos ? Ik geef gewoon onder het genot van een kop koffie en een stokbroodje aan dat van alle serieus bedoelde plannen die ik in mijn leven voorbij heb horen komen dames in een ramenbuurt achter dichte gordijnen te laten zitten wel met afstand de meest belachelijke is , dat ik misschien niets beters weet doet daar niets aan af
De beste stuurlui staan misschien niet altijd aan wal , maar dat die piloot van de Costa Concordia er niet veel van kon kunnen we het toch wel over eens zijn neem ik aan ?

Ik ben niet gekozen , wordt niet betaald en draag geen enkele verantwoordelijkheid voor het oplossen van problemen in een stad die hier een kleine anderhalf uur vandaan ligt , gelukkig maar voor de Amsterdamse bevolking want ik zou er vermoedelijk weinig van bakken , maar ik weet wel dat de mensen die daar wel voor moeten zorgen zich al sinds de jaren 70 op de borst lopen te kloppen met hoe progressief en modern hun prostitutie en softdrugsbeleid wel niet is , nu breekt men dat weer af en over 20 jaar bouwt men dat misschien wel weer op zoals ze dat al 600 jaar doen blijkbaar afhankelijk van wat er op dat moment de publieke opinie is

De wallen zitten wel vol met ondernemers die hun hele hebben en houden bij de bank in onderpand gegeven hebben om een shoarmatent een kroeg of een souvenirs winkeltje te beginnen , allemaal mensen met gezinnen die met hun inkomen afhankelijk zijn van het toerisme dat door de gemeente als lage kwaliteit wordt bestempeld en weggepest dient te worden

Boeven vangen en drugs bestrijden behoort tot de kerntaken van de politie , daar hoef ik ze niet aan te herinneren

De bewoners dan , Ik woon in de polder in een dorp in de schaduw van Rotterdam , lekker rustig zou je zeggen , ja tot de Boeren hun tarwe , aardappels of bieten gaan rooien , als het mooi weer is fietst het halve dorp hier langs en als het 2 dagen niet regent staat er als je pech hebt een tractor met een beregeningspomp aan de overkant van de sloot de hele nacht te draaien en als het twee dagen wel regent en er toevallig suikerbieten geoogst worden zit er een laag bagger op de weg die je bij Parijs Dakar zou verwachten , ondanks al deze activiteiten vind het waterschap kennelijk dat de weg niet intensief genoeg gebruikt wordt om iets aan gladheidsbestrijding te doen zoals nu , klaag ik daar over ? Ja natuurlijk klaag ik daar over maar in mijn achterhoofd snap ik best wel dat er aan elke medaille een keerzijde zit , Als ik midden in de nacht zin heb om keihard een concert van ACDC op Youtube te bekijken doe ik dat gewoon , niemand die klaagt

Als je midden in het uitgaanscentrum van een grote stad gaat wonen met alle voorzieningen die je maar kan wensen op loopafstand en een vrije cosmopolitische vibe moet je niet zeuren dat er ook andere mensen komen , ik begrijp dat argument niet en ik zal het nooit begrijpen ook
,Raamprostitutie was daar sinds mijn vader op de kleuterschool zat , dan ga je daar toch niet wonen als je daar bezwaar tegen hebt ? Als je er op latere leeftijd wel bezwaar tegen krijgt kijk je in de spiegel en zeg je tegen je zelf dat het misschien geen geweldig idee was en dan verhuis je
De buurt hoeft zich toch niet aan te passen aan jouw grillen ?
 
Laatst bewerkt:
De mensen die daar wonen hebben een NIMBY en Woke mentaliteit.

Dus als het ergens anders gebeurt is het goed en gevoelens zijn belangrijker dan feiten.

Nadeel is dat ze op de Stopera ook zo denken en dan heb je een probleem.

De politie mag niet zijn werk doen want racisme. Er wonen trotse mensen op het Mercatorplein. Kraken is toch normaal en iedereen heeft een warmtepomp, bakfiets, Tesla en twee vakanties per jaar.

Dan horen de wallen en prostitutie niet in je wereld beeld en kun je niet omgaan met die realiteit 😉
 
Heibel ? boos ?

Vermoedelijk ben jij een ruwe bolster blanke pit en ben ik wat meer gevoelig waardoor jouw robuuste tekeer gaan soms overkomt alsof je last hebt van hoge bloeddruk ;-)

Boeven vangen en drugs bestrijden behoort tot de kerntaken van de politie , daar hoef ik ze niet aan te herinneren

Je schreef "Je zou dan denken dat een van de speerpunten van het beleid van mevrouw Halsema zou zijn om de drughandel in te perken"

Dus je zou denken dat ze drugs moest bestrijden maar wil ze daar niet aan herinneren ;-)

Als je midden in het uitgaanscentrum van een grote stad gaat wonen met alle voorzieningen die je maar kan wensen op loopafstand en een vrije cosmopolitische vibe moet je niet zeuren dat er ook andere mensen komen, ik begrijp dat argument niet en ik zal het nooit begrijpen ook
Maar dan zijn we eruit en hebben we meteen een veelvoud aan andere schijnbare problemen opgelost dankzij jouw logica. Zo heb je dan alsnog bijgedragen aan een betere wereld ;-)

Immers
- wie in de wijde omgeving van Schiphol is opgegroeid en de laatste jaren tengevolge van explosieve groei van de luchtvaart veel overlast heeft, moet niet zeuren en had dan maar niet in noordholland moeten gaan wonen
- wie tengevolge van grafietregen en chemisch afval rond IJmuiden ziek wordt en jong sterft moet niet zaniken want Hoogovens=IJmuiden, dat weet iedereen en dan had je maar ergens anders moeten wonen
- wie buiten de stad woonde en de laatste 15 jaar een paar megastallen naast de deur kreeg waardoor het hele huis naar varkenspis en kippenstront ruikt moet niet komen klagen want je wist dat je naar boerengebied ging
- Groningers moeten al helemáál niet zeuren over verzakking want die gasbel zat er al voordat zij er waren dus waar hebben we het over
- Nederlanders die wat aan te merken hebben oven beleidsplannen van politici moeten absoluut hun mond leren houden want het systeem was bekend en ze hadden al lang en breed naar Canada kunnen migreren,. Wie nu nog hier woont heeft elk recht op gemopper definitief en radicaal verspeeld.

Ik dacht aanvankelijk dat de Grote Prijs van Amsterdam naar mij zou komen aangezien ik de enige was met een mooi, intelligent, haalbaar en effectief plan, maar nu vrees ik dat Ome Aad ermee aan de haal gaat.

Nu ja het is je gegund!

;-)
 
Het krankzinnige overtoerisme op de Wallen is niet iets "dat altijd zo geweest is", het is iets van de laatste tien jaar.
Ja, er was altijd prostitutie, maar het was ook altijd een normale woonbuurt.
Zoals het nu is, is onhoudbaar.
Hoog tijd dat er iets aan gedaan wordt.
Verhuizing van de ramen naar een compleet andere locatie ver van de binnenstad lijkt mij de beste oplossing.
 
Vermoedelijk ben jij een ruwe bolster blanke pit en ben ik wat meer gevoelig waardoor jouw robuuste tekeer gaan soms overkomt alsof je last hebt van hoge bloeddruk ;-)



Je schreef "Je zou dan denken dat een van de speerpunten van het beleid van mevrouw Halsema zou zijn om de drughandel in te perken"

Dus je zou denken dat ze drugs moest bestrijden maar wil ze daar niet aan herinneren ;-)


Maar dan zijn we eruit en hebben we meteen een veelvoud aan andere schijnbare problemen opgelost dankzij jouw logica. Zo heb je dan alsnog bijgedragen aan een betere wereld ;-)

Immers
- wie in de wijde omgeving van Schiphol is opgegroeid en de laatste jaren tengevolge van explosieve groei van de luchtvaart veel overlast heeft, moet niet zeuren en had dan maar niet in noordholland moeten gaan wonen
- wie tengevolge van grafietregen en chemisch afval rond IJmuiden ziek wordt en jong sterft moet niet zaniken want Hoogovens=IJmuiden, dat weet iedereen en dan had je maar ergens anders moeten wonen
- wie buiten de stad woonde en de laatste 15 jaar een paar megastallen naast de deur kreeg waardoor het hele huis naar varkenspis en kippenstront ruikt moet niet komen klagen want je wist dat je naar boerengebied ging
- Groningers moeten al helemáál niet zeuren over verzakking want die gasbel zat er al voordat zij er waren dus waar hebben we het over
- Nederlanders die wat aan te merken hebben oven beleidsplannen van politici moeten absoluut hun mond leren houden want het systeem was bekend en ze hadden al lang en breed naar Canada kunnen migreren,. Wie nu nog hier woont heeft elk recht op gemopper definitief en radicaal verspeeld.

Ik dacht aanvankelijk dat de Grote Prijs van Amsterdam naar mij zou komen aangezien ik de enige was met een mooi, intelligent, haalbaar en effectief plan, maar nu vrees ik dat Ome Aad ermee aan de haal gaat.

Nu ja het is je gegund!

;-)
We leven nu eenmaal in een klein land met een hoop mensen die bijna allemaal wel eens met een vliegtuig op vakantie gaan of ooit zijn geweest bijna allemaal gas stoken of in ieder geval meegeprofiteerd hebben van de welvaart die de Groningse gasbel ons land opgeleverd heeft en als Fabrieken gevaarlijke chemische klerezooi de lucht inblazen zijn ze strafbaar en wordt daar naar ik aanneem tegen opgetreden
Als wij vroeger van vakantie uit Frankrijk bijna thuis waren roken we bij nadering van het Botlekgebied een misselijkmakende geur , die er altijd wel was maar je niet opviel omdat je er woonde , als wij daar wat van vonden zei mijn vader altijd "niet zeuren , zo ruikt welvaart nu eenmaal"
Met de jaren is dat allemaal mede door streng overheidsbeleid stukken verbeterd en mijn vader is 87 ondertussen dus die is er ook niet van dood gegaan

Maar om op je vragen terug te komen ,als je in Hoofddorp wil wonen is dat prima maar Schiphol ligt er geloof ik al een jaar of 80 , is wel vele malen groter geworden in de tussentijd natuurlijk maar een pokkeherrie is het er al wel zeker 50 jaar , dichtgooien dan maar ? Dan vliegen we maar vanaf Zaventhem , dan verleg je de problemen naar je buren
Hoogovens dan maar weg ? Half IJmuiden ademt niet alleen die lucht in maar werkt er ook , het Rotterdams havengebied precies hetzelfde en Groningers woonden nog net niet meer in plaggehutten voor er gas gevonden werd ,een achtergebleven gebied waar je als je jong was en een goede baan zocht voor naar hier moest "emigreren " om een baan in de petrochemische industrie te scoren

Geld wordt niet verdient door computers die bitcoins "minen" of door idioten die denken dat een plaatje van een aap op hun computerscherm een goede investering is , echt geld en de bijbehorende levensstandaard die we hier hebben wordt in het Botlekgebied , bij de hoogovens en op Schiphol verdiend en op de wallen niet te vergeten waar buitenlandse toeristen een poot uitgedraaid wordt , Je kan in Drenthe of in de Achterhoek gaan wonen als rust en schone lucht je ding is maar dan zit je 3 uur in de auto om op je werk te komen
Wel de lusten maar niet de lasten bestaat niet , wat niet wil zeggen dat we niet aan verbetering moeten werken

Als je me voor een prijs wilt voordragen vind ik dat een hele eer overigens en je moet het zeker niet laten maar ik denk dat ik weinig kans maak
Mocht jij hem winnen dan wil ik je van harte feliciteren ermee
 
Laatst bewerkt:
Verhuizing van de ramen naar een compleet andere locatie ver van de binnenstad lijkt mij de beste oplossing.
Dan gaan die Britse zatlappen en Amerikaanse ramptoeristen wel gewoon naar daar. Probleem mss opgelost voor de NIMBY's, maar niet voor de dames en wandelaars. Ik blijf poortjes het beste idee vinden om wat te schiften in het gespuis dat er rondloopt.
 
Laatst bewerkt:
Verhuizing van de ramen naar een compleet andere locatie ver van de binnenstad lijkt mij de beste oplossing.
zo'm megavaskensstal uitkopen, ook al klagen de omwoners er absoluut niet over aangezien ze van de geur zijn gaan houden en omdat hun zoon er weleens wat bijverdient op zaterdag als de dieren extra moeten worden mishandeld.

en dan op die plek het rosse centrum bouwen want die buurtbewoners klagen nooit!
 
zo'm megavaskensstal uitkopen, ook al klagen de omwoners er absoluut niet over aangezien ze van de geur zijn gaan houden en omdat hun zoon er weleens wat bijverdient op zaterdag als de dieren extra moeten worden mishandeld.

en dan op die plek het rosse centrum bouwen want die buurtbewoners klagen nooit!
Ja daar gaan we weer , Varkensvlees eten we ook ( bijna ) allemaal en omdat we met veel zijn en er weinig voor willen betalen kunnen we dat niet aan laten leveren door een Obelix achtige everzwijnen jager
 
Dan gaan die Britse zatlappen en Amerikaanse ramptoeristen wel gewoon naar daar. Probleem mss opgelost voor de NIMBY's, maar niet voor de dames en wandelaars. Ik blijf poortjes het beste idee vinden om wat te schiften in het gespuis dat er rondloopt.
Poortjes op de openbare weg? Moeilijk.
Als er een nieuw prostitutiecentrum komt kun je die poortjes gelijk meenemen in het ontwerp.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan