Prostituee werkt in bovenwoning, undercoveragent doet zich voor als klant

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Artikel is geschreven door "Wim *Goorhuis*" -- hij schrijft "Onder andere babydoekjes, ongeopende condooms, een prullenbak met vieze gebruikte tissues en geopende lege condoomverpakkingen', aldus de politierapportage."
 
De dwangsommen zijn opmerkelijk hoog; in eerste instantie €10.000 en de huidige zelfs €25.000. Die van €10.000 moet nu betaald worden. Weliswaar is de beschreven prostitutieactiviteit geen thuisprostitutie omdat de Nigeriaanse in andermans huis werkte en een tweede persoon assisteerde bij het maken van afspraken, maar omvang en aanloop waren echter niet groter. Volgens mij is een dergelijke setting geen sprake van overlast en daarom vind ik de controle van een bedenkelijke overijverigheid. Ook blijkt dat hier feitelijk al op wetsvoorstellen wordt vooruitgelopen; de WRS maakt ondersteunende personen strafbaar. Met deze acties probeert men deze via de APV onredelijke hard te treffen voor feiten die in een andere sector nooit tot actie zouden leiden.
 
@Oetel je hebt het artikel niet goed gelezen. En het gaat hier niet over strafrecht maar over bestuursrechtelijke maatregelen. Dan hebben gemeenteambtenaren enorme vrijheden en toetst de rechter slechts marginaal. We hebben bij de toeslagenaffaire gezien wat de waarde is van marginaal toetsen van bestuurlijk opgelegde boetes en dwangsommen.
 
STL je bent zo te lezen geen journalist, anders schrijf je niet deze onzin over de dwangsommen. Je krijgt eerst een waarschuwing en als je voor de tweede/ derde keer gepakt wordt volgt een rechtzaak zoals het in Nederland gewoon is. Verschilt ook per provincies en gemeenten
Ik vrees dat je mijn reactie niet goed gelezen hebt; ik heb het feit dat er een waarschuwing gegeven is niet ontkend.
De data:
  • 28-05-2019 bestuurlijk rapportage n.a.v. controle met vaststelling illegale prostitutie
  • 28-06-2019: last onder dwangsom van €10.000, feitelijk een voorwaardelijke boete n.a.v. bestuurlijke rapportage van een maand eerder
  • 18-12-2019 tweede controle met vaststelling illegale prostitutie
  • 20-02-2020: gemeente besluit tot inning van dwangsom van €10.000 en nieuwe last onder dwangsom van $25.000 die verbeurd (betaald) moet worden) in geval van een derde constatering)
  • 30-09-2020 gemeente verwerpt bezwaar van de verhuurder/eiser
  • 18-08-2021: zitting beroep van eisers
  • 27-08-2021: beroep verworpen en gemeente mag dwangsom van 10.000 innen en nieuwe dwangsom van 25 mille keurt de rechtbank goed
Volgens mij komt er alleen een rechtszaak als er beroep wordt aangetekend. Niet als de overtreder bij herhaling braaf de dwangsom betaalt.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is een dergelijke setting geen sprake van overlast en daarom vind ik de controle van een bedenkelijke overijverigheid. [...]
Ik kan niet goed beoordelen wat de overlast was, of deze groot was, of dat het gewoon onwenselijk was dat tijdens woningnood deze woning op deze manier werd gebruikt.

De vrouw leek ook als ik de tekst goed begrijp nogal afhankelijk van anderen die de organisatie op zich namen, dus geen zelfstandige ondernemer, misschien ook een aanleiding dat netwerk aan te pakken.
Met deze acties probeert men deze via de APV onredelijke hard te treffen voor feiten die in een andere sector nooit tot actie zouden leiden.

Welke andere sector? Als er een wietplantage was gevonden in de woning en iemand die er werk verrichtte zouden die persoon en de eigenaar ook hard worden aangepakt.

Ik weet te weinig feiten om er een oordeel over te hebben en volgens mij weten anderen hierboven er ook het fijne niet van. Dus is er ook geen reden om er een felle discussie over te voeren en al helemaal niet om boos op mekaar te worden. We zitten hier voor ons plezier toch?
 
Wiet telen is illegaal, prostitutie is legaal, dus dat is nogal een verschil.
Maar het grootste probleem is de willekeur waarmee gemeentes hun bestuursrechtelijke bevoegdheden in kunnen zetten gebaseerd op ideologische motieven en de terughoudendheid van bestuursrechters om daar paal en perk aan te stellen.
Echt hoog tijd om duidelijkheid te scheppen en prostitutie voor eens en voor altijd te decriminaliseren.
 
Scheinfreier

De Beierse politie jaagt op Nederlandse wijze op prostituees. Dit blijkt uit enkele politieberichten uit deze Duitse deelstaat. Hierbij lijkt de positie van de thuisprostituee eigenlijk nog zwakker dan die in Nederland, afgaand op het hieronder gelinkte krantenbericht. Scheinfreier maken op dezelfde wijze als hier in Nederland met telefonische misleiding contact met een dame. Omdat dit opsporingsmiddel nog niet zo lang in gebruik is, sluit ik niet uit dat de Nederlandse praktijk als voorbeeld heeft gediend.
Hier wordt het lot van een thuisprostituee in het stadje Schongau beschreven. Prostitutie is in Beieren slechts toegestaan in plaatsen met een inwoneraantal vanaf 30.000.
Hier staat een politiebericht over een actie tegen de "Hintermänner" van een aantal Roemeense dames. Dergelijke acties, dus met gebruik van Scheinfreier heb ik niet in politieberichten uit andere Duitse deelstaten kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet goed beoordelen wat de overlast was, of deze groot was, of dat het gewoon onwenselijk was dat tijdens woningnood deze woning op deze manier werd gebruikt.
Overlast en mensenhandel worden niet genoemd, dus er is geen aanleiding om die te veronderstellen. De enige reden tot ingrijpen was het ontbreken van een vergunning. Onvergunde prostitutie gaat bijna nooit gepaard met overlast omdat niet opvallen in het belang van de prositituee en beschermer(s) is. De buurt gaat vaak pas klagen nadat haar bekend is geworden dat er op een adres prostituees actief zijn.

Onvergunde prostitutie in verband brengen met woningnood getuigt van weinig gevoel voor verhoudingen. Bij woningnood denk ik eerder aan immigratie, elk jaar meer buitenlandse studenten en ongecontroleerde toeristenverhuur via vooral airbnb.
 
Laatst bewerkt:
Behalve wat parkeer en in, en uitloopverkeer denk ik dat de overlast van illegale prostitutie vrij laag is.
Ik heb er al een redelijk aantal bezocht, sommige in bouwvallen in ongure buurten, maar soms ook keurige appartementen.
Toch kan ik mij voorstellen dat je dit als buren liever niet hebt, maar een wietplantage lijkt mij veel erger..
 
Een onvergund thuis ontvangende prostituee zal minder overlast geven dan een studentenhuis, een gezin met 3 jonge kinderen of een stel met een grote hond.
Ben ik zeker met je eens.

Evengoed las ik laatst van een van onze medewandelaars hier die hartje binnenstad op bezoek was bij een (voorheen GK-)dame:

Heb haar goed genomen door hele appartement en ook op de bank voor het raam met openstaande gordijnen, erg geil! (hoewel ik niet veel later de deur daar uit liep en het volle terras aan andere kant van de gracht er misschien wel iets van mee had gekregen)

Nu is het op die plek voortdurend een heksenketel van uitgaansleven dus geen kalm pensionado-straatje.

En een poosje terug schreef een van de forumleden hoe hij zelf eens zo'n ZZP'er boven zich had en dat sommige geluiden op den duur wel te denken gaan geven. Ik denk niet dat ik dát citaat snel terug vind.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan