Rechtszaak Marco Borsato

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
. Ik snap het, "verdedigen" maar het laat zien dat die gasten totaal geen moraal hebben en procentueel hier en daar nog wat proberen te winnen in feitelijk een verloren zaak.

Sterker nog, een advocaat heeft de plicht zijn cliënt te verdedigen en er alles aan te doen om de rechter te overtuigen van de onschuld van zijn cliënt, en als dat niet lukt aan te sturen op een zo licht mogelijke of gunstig mogelijk vonnis.
Het doel heiligt de middelen in die context.
een overtuigende zaak maakt geen goede advocaat, als al het bewijs in het voordeel spreekt van de cliënt heeft die nauwelijks verdediging nodig.
Juist in die complexe zaken waarin alles wijst op schuld, blijkt welke advocaten écht goed zijn in hun werk. als een advocaat het dan voor elkaar weet te krijgen dat zijn cliënt niet (zwaar) wordt gestraft is dat een prachtig visitekaartje. En dat wordt zelden op een nette manier klaargespeeld.

Jup - maar je kunt zelf ook wel opmerken hoe de opmerkingen van Plasman nu maar ook in het verleden totaal niets wegen in de zin van het behartigen van hun clienten - als dat blijkt dat zij later opnieuw de schreef in gaan ondanks z'n mooie betoog in of buiten de rechtbank. En daar zit het 'm in. Toch zijn er opnieuw slachtoffers gevallen en hij wast z'n handen natuurlijk in onschuld.

Het wordt vaak door elkaar gehaald, maar dan bedoel je pedoseksuelen.
Dat gaat meestal hand in hand.
een pedoseksueel is meestal ook pedofiel.
Een pedofiel zal zich ook altijd moeten bedwingen, tot dat een keer niet lukt en dan is de pedofiel ineens toch ook een pedoseksueel.
In mijn ogen zijn beiden gevaarlijk.
Jup - maar je kunt zelf ook wel opmerken hoe de opmerkingen van Plasman nu maar ook in het verleden totaal niets wegen in de zin van het behartigen van hun clienten - als dat blijkt dat zij later opnieuw de schreef in gaan ondanks z'n mooie betoog in of buiten de rechtbank. En daar zit het 'm in. Toch zijn er opnieuw slachtoffers gevallen en hij wast z'n handen natuurlijk in onschuld.

Ik krijg wederom het gevoel dat ik met de lucht praat.

Dat gaat meestal hand in hand.
een pedoseksueel is meestal ook pedofiel.
Een pedofiel zal zich ook altijd moeten bedwingen, tot dat een keer niet lukt en dan is de pedofiel ineens toch ook een pedoseksueel.
In mijn ogen zijn beiden gevaarlijk.
De meeste kindermisbruikers zijn gewoon hetero's met een teveel aan testosteron.
Het is trouwens nooit bewezen dat pedofielen altijd overgaan tot pedoseksuele handelingen.

Toch moet je hulp zoeken als je je aangetrokken voelt tit minderjarigen.
Ik snap wat je bedoelt, maar hoe dan?

Op het moment dat je ervaart dat je opgewonden raakt van kleine kinderen, en je denkt dat je dat kan onderdrukken (wat sommigen ook gewoon lukt), dan denk ik echt dat je dat het allerliefst tegen niemand wil vertellen. Zelfs niet tegen een psycholoog of psychiater.

Ik denk dat echt heel weinig mensen een psycholoog durven te benaderen met de boodschap dat ze seksueel aangetrokken zijn tot kleine kinderen...

De meeste kindermisbruikers zijn gewoon hetero's met een teveel aan testosteron.
als dit klopt dan schuif ik dit onder de neus van iedere man die ik OOIT nog hoor klagen over de hormonen van een vrouw.

Mannen die last hebben van hormonen:
Geweld, mishandeling, misbruik (van minderjarigen)

Vrouwen die last hebben van hormonen:
verhoogde eetlust en een beetje humeuriger dan normaal.

Het is trouwens nooit bewezen dat pedofielen altijd overgaan tot pedoseksuele handelingen.

Nou het is maar afhankelijk naar welke studie je kijkt. Het is ook nogal een omstreden onderwerp, dus veel onderzoekers stuiten op diverse problemen. Wel is het volgende erover te zeggen: Er zijn een aantal sterke aanwijzingen dat pedofilie deels aangeboren of vroeg-biologisch bepaald is. Studies laten zien dat sommige pedofiele mannen andere hersenstructuren hebben.

Ik denk wel dat het belangrijk is om te vermelden dat Pedofilie ≠ misbruik plegen. Maar goed, tegelijkertijd denk ik: je zal het maar zijn. Persoonlijk had ik er een einde aan gemaakt als ik die gevoelens had. Er is altijd een reëel risico dat het helemaal mis gaat. En het leed dat je aanricht is niet te bevatten.

Op het moment dat je ervaart dat je opgewonden raakt van kleine kinderen, en je denkt dat je dat kan onderdrukken (wat sommigen ook gewoon lukt), dan denk ik echt dat je dat het allerliefst tegen niemand wil vertellen. Zelfs niet tegen een psycholoog of psychiater.

Ik denk dat echt heel weinig mensen een psycholoog durven te benaderen met de boodschap dat ze seksueel aangetrokken zijn tot kleine kinderen...
Door bijvoorbeeld een deskundige met geheimhoudingsplicht te benaderen zoals je huisarts?

Als je je realiseert dat iets niet oké is en je ook niets met de gevoelens wilt dan lijkt me toch dat je het in de kiem wil smoren. Waarom zou je doorlopen met verlangens waarvan je weet dat ze gevaarlijk zijn en het risico dat je erop gaat hanteren aanzienlijk groter is als het niet wordt behandeld. Voorkomen is altijd beter dan genezen.

Psychologen/psychiaters en therapeuten zijn er juist om mensen met afwijkende gedachten of persoonlijkheden handvatten te geven in het leven.

In duitsland hebben ze een hele tijd terug een campagne op gestart onder de slogan: help ik wil geen dader worden.

Ze hebben een nummer geopend zoals de zelfmoordlijn waar mensen anoniem naartoe konden bellen als ze pedofilie gedachten hadden. Met tv spots er bij etc.

Wat jij zegt werd zeker ook aangehaald. Wie gaat er nu zelf bellen om te zeggen ik heb gedachten over kinderen? Maar een psycholoog legde ook uit tussen het begin van de pedofiele gedachten en de overgang tot de daad zit er meestal een tijd venster. Waar de dader in een morele twee strijd zit met zich zelf. En het zijn die mensen die we willen bereiken.

Het kan gebeuren dat niemand belt maar het enige wat we kunnen doen is de drempel om hulp te zoeken zo laag mogelijk te maken. Het is beter dan niets doen. En ook al kunnen we maar 1 iemand helpen, zijn dat 2 mensen die gered zijn de potentiele dader en slachtoffer.

Waarom zou je doorlopen met verlangens waarvan je weet dat ze gevaarlijk zijn
Schaamte, angst, ontwijkingsgedrag, zeg het maar.

Ik zeg niet dat dat rationeel is, ik zeg niet dat het goed is, maar het is wel heel menselijk.

Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand die pedofiele gevoelens in zichzelf aantreft, dat niet durven te delen, zelfs niet met professionele zorgverleners. Ook al zou dat wel de beste stap zijn.

Schaamte, angst, ontwijkingsgedrag, zeg het maar.

Ik zeg niet dat dat rationeel is, ik zeg niet dat het goed is, maar het is wel heel menselijk.

Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand die pedofiele gevoelens in zichzelf aantreft, dat niet durven te delen, zelfs niet met professionele zorgverleners. Ook al zou dat wel de beste stap zijn.
Fair, maar een beangstigend idee.

Terug
Bovenaan Onderaan