Algemeen reis naar Filipijnen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
En terug uit de Filippijnen.
Davao. Wat al eerder geschreven werd een kalme, schone superveilige stad.
Echt authentiek. Leuke andere dingen te doen. Supergoedkoop alles.
Alles met Grab te regelen.
De mensen zijn nog vriendelijker dan in Thailand op het platteland.
Het eten viel me alleszins mee, speenvarken heerlijk, pancit ook.
En verder meerdere leuke lokale foodmarkets en goede sportbars met live muziek.

Ik had 2 dames daar die ik via DIA had ontmoet, de een voor 5 dagen, de ander voor 2 nachten. De dames waren 22 en 23... De ene na een dag of 2 chatten, de andere was eigenlijk binnen een uur geregeld. In beide gevallen alleen reis- en verblijfskosten hoeven betalen en een bedrag voor verlies van inkomsten. (de ene had een zarizari shop, de ander werkte in een copyshop)

Ik schrok me rot van te voren om de leeftijd, omdat ik meestal pret heb met 30ers en 40ers, maar deze waren geestelijk wat rijper dan hun leeftijd. Dus niet het gevoel dat ik mijn dochter of een vriendin van haar in bed had. En 18 of 19 jarigen boden zich ook zonder enige gene (ik ben ruim 50) aan.

Maar fysiek waren ze echt hun leeftijd. Damn...
Wat een genot; jong, strak, vol energie, heerlijk. De één superonervaren, dus dat was leuk lesgeven, de ander ondanks dat ze pas 2 mannen had gehad zo wild als het maar kon. Gewoon hup binnen 5 minuten mijn ballen in haar mond...
In beide gevallen moest ik echt zelf voor condooms zorgen, dat tienerzwangerschappen daar veel voorkomen snap ik wel.

5 dagen was echt te lang, dat was eigenlijk een beginnersfout, ik doe nooit langer dan 2 of 3 nachten maar kwam plantechnisch zo het beste uit omdat ze van ver moest komen.

De eerste avond alleen ben ik nog even door de stad gelopen op zoek naar wat adresjes zoals ik ze op Phillipines Redcat zag, maar dat viel me niet mee. Wel opvallend; direct twee keer op straat aangesproken door dames "do you want to fuck now?"

Uberhaupt heerlijk dat de meeste mensen er redelijk tot goed Engels spreken.

1 slechte happy ending massage gehad, waarbij ikzelf mijn kwakkie op kon ruimen, maar ja voor 1000 peso (16,50 euro) mag je misschien niet meer verwachten. Dat aanbod is mager.


Ik ga zeker nog wel terug naar de Filippijnen, met name Puerta Galera en ook wel Angeles klinkt ook leuk. Het is er spotgoedkoop, de natuur mooi, alleen nog iets minder ontwikkeld dan Thailand qua tourisme.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had 2 dames daar die ik via DIA had ontmoet, de een voor 5 dagen, de ander voor 2 nachten. De dames waren 22 en 23... De ene na een dag of 2 chatten, de andere was eigenlijk binnen een uur geregeld. In beide gevallen alleen reis- en verblijfskosten hoeven betalen en een bedrag voor verlies van inkomsten. (de ene had een zarizari shop, de ander werkte in een copyshop)

Wat heb je daar zo ongeveer voor betaald voor 2 en 5 dagen respectievelijk? Voor hun verloren inkomsten en zo?
 
Laatst bewerkt:
De meeste ladyboys hebben nog wel een pietje hangen 😉,deze operatie is duur/gevaarlijk dus veel ladyboys doen ze niet.
Groot,adamsappel,stem,silicone borsten en vooral het voorkomen( veel show/drama en niet verlegen).
 
Ik ben op dit moment in de Filipijnen, heb gehoord dat er veel omgebouwde vrouwen zijn. Dus mannen met een vagina… hoe haal je hier het onderscheid uit? Ben op dit moment met een filipijnse dame aan het chatten en heb hierdoor mijn twijfels
how about gewoon vragen....


Wat heb je daar zo ongeveer voor betaald voor 2 en 5 dagen respectievelijk? Voor hun verloren inkomsten en zo?
De ene verdiende 2800 peso per week (ongeveer 46 euro), de ander nog iets minder. Ik heb ze beiden het dubbele gegeven van wat ze verdienden. En daarnaast lekker mee uit eten genomen, uitjes gedaan enz. Oftewel kostte geen drol.
 
Ik heb net Cebu achter mij gelaten en richting moalboal met de scooter gereden! Een avontuur op zich maar daar zijn andere forums voor ;-)

Ik ben in Cebu naar 108 massage gegaan en er gekozen voor een 4 handen massage. De dames waren niet de knapste of de jongste en hielden hun kleren aan. Maar goed ik heb mijn ogen dicht tijdens een massage en heb dan liever een ervaren masseuse. Was voor mij de eerste 4 handen massage en een heerlijke ervaring! ze teasden veel en hebben het orgasme zo lang mogelijk proberen uitstellen waardoor het orgasme net zo intens was HJ

Het was mijn verjaardag die dag dus ik had zin in gezelschap. Er is ook een mooi budget en had me voorgenomen niet te veel naar het geld te kijken.
Binnengegaan bij Phillys en leuk pool gespeeld met 2 jonge meisjes. Plezant maar geen kamer potentieel.
Nadien rechtover in Novax binnen en buiten gegaan en nadien bij sisters binnen gestapt. op het moment dat ik me neerzette werd ik omsingeld door ik schat 10 vrouwen, best wat overweldigend.
Uiteindelijk zijn er 3 overgeschoten die ik op een drankje trakteerde. Toen ze hoorden dat het mijn verjaardag was was het plots feest en een gratis shot en dan nog een rondje...
Uiteindelijk met 2 dames de zaak buiten gestapt... toen was ik al 12600 pesos kwijt... 5k per dame en dan de drankjes nog.
Ik ben eerst met hen naar de disco gegaan en daar goed verwend geweest. Wel raar in een drukke disco met 2 dames die ik duidelijk betaald had rond te hangen... Het was duidelijk dat de meeste mannen het doorhadden wat er aan de gang was en ik had veel bekijks maar heb het me niet aangetrokken.
Uiteindelijk naar het hotel gegaan voor boem boem zoals ze zeggen...

Toffe was dat het 2 totaal verschillende vrouwen waren. De ene echt een lolita. Zeer mooi, klein en mager en best veel vuile klap verkopen. De andere was iets gezetter maar zeker niet dik en veel verlegener en lief. Met haar had ik een meer persoonlijke klik en was heerlijk haar diep in de ogen te kijken.

Het was mijn eerste trio ervaring en ik heb ervan genoten ;-) Gelukkig had ik die middag al wat stoom afgeblazen waardoor ik langer kon doorgaan... Allebei op verschillend standjes kunnen nemen. Duidelijk dat de lolita die eerder een grote mond had als het eropaan kwam toch veel minder bekwaam was dan je zou denken. Terwijl de andere veel meer genoot en interactief was.
verschillende keren van condoom moeten verversen als ik van vrouw wisselde ;) uiteindelijk heerlijk klaargekomen en heb elk nog eens 5k gaf.
We wisselden nummers uit en ik ben aan het overwegen nog eens met de meer GFE meisje alleen af te spreken en buiten de club zodat ik ook de barfine niet moet betalen. Dan vind ik 5k voor een hele nacht een goede prijs.... ik kreeg al berichtjes van de niet lolita dat ze een leuke nacht gehad had en ze me miste... "Ze zijn zo lief meneer"

Maar goed jullie hadden het al door.... het was een duur verjaardagsfeest maar ene die ik niet snel zal vergeten. Denk dat ik alles samen al rap 500 euro in de Filipijnse economie gestoken heb maar heb er wel een heel mooie ervaring en herinnering aan.

Denk dat nu ik uit de grote steden ben de prijzen wel een pak beter zullen zijn.
Benieuwd naar wat volgen zal...
 
Je vrouw doet al die lekkere dingen niet bij jou??
tuurlijk wel.
Maar af en toe is veranderen van spijs doet ook eten :)
Ik neem aan dat je een Filipijnse vrouw hebt?
In dat geval parkeer je ze gewoon even bij de familie, en ga je zelf de hort op.
Ja, het is vooral voor familiebezoeken.
ik kan daar toch niet veel aan toevoegen. hahaha
 
Heey Hallo,

Ben een man 31 jaar ik het leek mij leuk om deze zomer naar de filipijnen te gaan.
Ik ben er nog nooit geweest en ben benieuwd of iemand ook gaat waar ik mee kan reizen of dat er iemand is die mij de weg wijs maakt hoe alles werkt

Gr
 
In het noorden en centrale gedeelte weinig bezwaren voor mij, mocht je de meest zuidelijke eilanden willen verkennen wel goed uitkijken ivm. terreur organisaties daar in sommige gebieden.
 
Hardcore voor de hoeren Angeles city maar ik zou hier niet langer als 3/4 dagen willen zitten, voor een mix tussen dames en nachtleven en vakantie Cebu, mooi te combineren met Bohol voor een paar rustigere vakantiedagen.
Maar Palawan is een van de mooiste eilanden die je in je leven kunt bezoeken.
Borocay is ook heel populair paar goede hotels, Siargao is erg upcoming beetje het nieuwe Bali zonder massa toerisme.
 
Is het beste gewoon een vlucht te boeken en dan maar zien?
Als je van echt avontuur houdt wel ;)

Maar ik zou wel een globaal plan maken...
Het land is 7x zo groot als Nederland en heeft 7000 eilanden.

Ik zou zeker ook Subic en Puerto Galere niet vergeten als je van dames en strand houdt. Veel kleinschaliger als Angeles, maar wel relaxt en vlak bij zee.

Grab werkt in de meeste grote steden, maar ook niet overal even goed.
Meer info :
https://www.philippinesredcat.com/
 
Zonder de pretentie te willen hebben een Filipijnen-expert te zijn, kan ik toch wel enige nuttige tips geven en een beeld schetsen van het land, de cultuur en de mensen. Ik bezocht de Filipijnen namelijk reeds 7 x.
voor alle duidelijkheid: ik ging er niet om 'te wandelen', doch om mijn toenmalige partner te bezoeken, steeds voor 1 maand.
Ik heb dus zowel in hotels verbleven als ook tussen de gewone menSen, in modale tot (voor ons) armtierige wijken.
vooreerst : de Filipijnen is het meest 'westerse' land van Azië. Gekoloniseerd door de Spanjaarden gedurende een paar eeuwen en nadien door de VS. Daardoor is de bevolking overwegend katholiek en practiserend, is de taal in deVisayas nauw verwant met het Spaans, en zijn eten , drinken (SAN Miguel bier) en talloze plaatsnamen ook ontleend uit de Spaanse cultuur.
De Amerikanen hebben daar de fast-food aan toegevoegd (overal McDo's en de plaatselijke Jolibee's, KFC, … En heel practisch als toerist : de taal ! Alle signalisatieborden, officiële documenten etc zijn in het Engels. In het onderwijs is Engels de officiële voertaal! Al is Tagalog de moedertaal, en zijn er nog een tiental plaatselijke talen die worden aangeleerd.
Grappig : als westerling wordt je vaak als 'Joe' of 'Kano' (Americano) aangesproken.
Hotels : van de meest luxueuze resorts tot locale hostels. Je vindt dat allemaal, in alle prijs- en comfortklassen dus. Net zoals hier : hoe populairder de locatie hoe duurder de prijzen. Op Bohol bvb is er Panglao beach met bruisend nachtleven, doch als je een scooter huurt ben je op het einde van de dag in het ZO van het eiland, in Anda, met parelwitte stranden, leuke en goedkope hotelletjes en… amper (buitenlandse) toeristen.
Ik heb nog te weinig van het land met de 7.107 eilanden gezien, maar Bohol was voor mij één van de aangenaamste eilanden die ik bezocht.. Zoals gezegd : met een scooter kom je gans het eiland rond, en het is vlot bereikbaar vanop Cebu, zowel met een (nacht)ferry als met een Jet (in amper enkele uren).

Transport : lokaal met de tricycle of Jeepney (achteraan instappen en je geld gewoon doorgeven tot bij de driver of zijn kompaan. Buslijnen tussen grotere plaatsen of doorheen het ganse eiland. Taxi's bij de vleet (laat je niet bedotten, vooral niet in luchthavens en eis steeds dat ze de meter aanzetten!), en een uitgebreid net van meer dan 30 luchthavens, waarvan een aantal international zijn. (NAYA in Manilla en Cebu Lapu-Lapu zijn de voornaamste denk ik.)

Geld : neem contanten mee en ruil om in een wisselkantoor of bank. Nadien kan je met een Master- of Visakaart terecht bij geldautomaten. Je betaalt dan wel 200 Peso extra per transactie.

Eten en drinken: al zijn de Filipijnen op basis van het gemiddeld inkomen en BNP een derdewereldland, het eten en drinken is er in overvloed en voor ieders smaak en beurs. Westerse restaurants, fastfood en ontelbare plaatselijke kraampjes die met tientallen potten en pannen op een tafeltje je een aanbod doen van plaatselijke spotgoedkope gerechten. Durf te ontdekken, zou ik zeggen. Een McDo kan je immers overal in de wereld vinden. voor de echte ontdekkers : probeer eens "Balot" een gekookt ganzenei met daarin het embryo. (zou goed zijn voor de potentie, wordt beweerd ! 😁)
Ook overal kip en speenvarken aan het spit in overvloed.
San Miguel en Redhorse (iets zwaarder) zijn de populaire bieren. Arsi-cola is lokaal en vrij goedkoop. Mountaindew is een lekkere lokale limonade, waters van ontelbare merken. In shoppingmalls vind je ook , verrassend, zelfs Belgische bieren en Europese watermerken.

Winkelen:
Op elke straathoek en onderweg : sarisari's. Kleine kraampjes waar je drank, sigaretten (ook per stuk!) kan kopen. Evenals shampoo en conditioner voor 1 wasbeurt. Dit zijn namelijk de winkeltjes voor de gewone Pinoy/Pinay. Die hebben niet veel geld en doen er inkopen per dag.
De markten zijn er zeer kleurrijk en vaak een weerspiegeling van het gewone leven daar. Zaken die wij ons nauwelijks kunnen voorstellen worden daar aangeboden of hersteld. Een man die handzagen bijvijlt kan zo een inkomen verwerven, merkte ik…
Lekkere lokale gebakjes en uiteraard het ruime aanbod aan fruit, met een smaak die wij niet kennen , vers van de boom!
vlees en vis zou ik niet aanraden om op de markt te kopen, evenmin als de vele bbq-kraampjes. Met de hoge temperaturen is een samonella-besmetting voor een westerling heel reeël, de plaatselijke bevolking heeft nog een hoge resistentie daartegen….
Shoppingmalls zijner bij overvloed, en in de grote agglomeraties zijn die vaak van een zelfs naar westerse normen ongeziene luxe ! Watervallen die 3 verdiepingen naar beneden donderen (SM Metromanilla), dakterrassen met overweldigend veel groen (SM Seaside Cebu) spiegel-blinkende vloeren. Ayala-Malls in Cebu is mijn favoriete plek om te vertoeven , met een centrale tuin (park) en hangende terrassen. Een stek staaltje van architectuur en tuinkunst!
(ook een populaire pleisterplaats voor freelance-dames trouwens, al heb ik hiermee zelf geen ervaring 😉)

Klimaat : de warmte en de hoge luchtvochtigheid overweldigen je, eens je uit het vliegtuig stapt. Ongeacht het seizoen : het is er tropisch….
Heetst in mei/juni ( is ook de zomervakantie voor de kinderen) het aangenaamst in december/januari : nog steeds 25 à 30 graden, maar dan zie je de lokale bevolking in een dikke trui of hoodie rondlopen. Na een aantal weken was ik er geaccimatiseerd : om 7 u 's ochtends kwam ik buiten en kreeg een koude rilling, toch wees de thermometer 25 ° aan 😀

Felle, maar écht felle regenbuien zijn er in elk seizoen.
Typhoons : gespreid en over het ganse jaar , meer dan 30. Die komen van over de Stille Oceaan. De meeste kans op schade , landslides en erger is dan ook aan de oostkusten van de Filipijnen, wanneer zo'n storm aan land komt.
Aardbevingen : niet frequent, doch met meer dan 30 actieve vulkanen zijn de Filipijnen toch onderdeel van een groot actief vulkanisch gebied, de zogenaamde "Ring of Fire) rond de Stille Oceaan. De uitbarsting van de Pinatubo in de jaren 80 was een van de zwaarste wereldwijd, met ook (tijdelijke) gevolgen voor het klimaat. Nu nog zijn plaatsen en dorpen bedekt met een laag vulkaanas tot 1 meter hoog!

Ik ben wellicht nog heel wat vergeten in een algemene opsomming van tips en wetenswaardigheden van dit prachtig land. Dat schiet me nog wel te binnen en vul ik dan eventueel nog aan. Zoals ik reeds aanhaalde : op wandelgebied kan ik weinig of zelfs geen raad geven, doch als man kan ik zeggen dat dit een prachtig volk is, met uiterst charmante dames en meisjes. In malls kan je merken dat ze opkijken naar ons, westerse blanke mannen. Hier hebben we zonnebanken, daar 'whiteningcenters' want een wittere huid is daar het schoonheidsideaal en een blanke baby...blijft voor velen een droom (met visum voor het westen uiteraard 😉😁)
 
Terug
Bovenaan Onderaan