Taalgebruik van DVP's

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Papi betekend gewoon schatje in het Spaans hoor Medford , ik stond toen ik achter in de 20 was ook raar te kijken toen ik door vrouwen van mijn eigen leeftijd zo genoemd werd
Ik weet wat 'papi' betekent, maar mijn erecties hebben hun eigen wil. Het klinkt toch alsof ze me dan 'papa' noemt, en als gezegd vind ik de Spaanse taal sowieso onaangenaam.
 
"Mi amor" daarover zal niet zo gauw verwarring bestaan, ook termen als "guapa" hoor je in Spanje geregeld. In het Nederlands zijn we daar denk ik wat conservatiever over. Maarru, "papi" raak ik ook een beetje van in de war. Alsof zij me als stiefpapa ziet oid.
Geil toch, papi die zijn sletterige (stief) dochter paalt. :D
 
Ooit heb ik contact gehad met een dame die consequent "mop" of "moppie" gebruikte om mij aan te spreken. Toen met een smoesje afscheid genomen, het was niet te doen. Veelzeggend ook dat zo'n vrouw zoiets geheel normaal vindt, en totaal niet beseft hoe het over kan komen.
Een Thaise (bleek later oplichtster) gebruikte "schat" steeds aan het eind van een zin: "Wat jij wil schat". En dat echt heel vaak als antwoord. Er spreekt een soort minachting uit, een neerkijken op. En het wekt heel duidelijk de indruk dat ze zulk werk met heel veel tegenzin doet.
Erg onprettig en ongemakkelijk.

En zoals al eerder hier geschreven, het aloude trucje om in het eerste telefoongesprek alsmaar je voornaam te gebruiken. Echt onnatuurlijk vaak. Zowel aan het begin als aan het eind van een zin. En dat tig keer in die paar minuten. Zo'n vrouw heeft dan ergens gelezen dat zo'n aanpak persoonlijk of effectief is bij verkoop blijkbaar. Ik vond het vooral kunstmatig en nogal gedwongen overkomen. Wanneer je op een normale manier met elkaar praat doe je dat niet.
 
Hoe ze me noemen kan mij ook niet zo gek veel schelen zolang ze maar geen klootzak noemen vind ik het wel best , en als ze heel overdreven net doen of mijn snikkel ( die heel gemiddeld van formaat is) de grootste is die ze ooit gezien hebben vraag ik ze altijd of ze soms vandaag net begonnen zijn met dit werk , dan snappen ze meestal wel dat dat bij mij niet werkt
 
Ik let er eigenlijk nooit zo op. Zelf zeg ik ook lieverd en schat tegen de dame. Vraag me af wat jullie heren zeggen.
Ik zeg 'schatje' als ik ze direct iets wil zeggen/vragen, en 'meisje' in het heetst van de strijd als ik haar wil zeggen hoe goed ze het doet/hoe lekker het voelt. Dat moedigt nog wel eens aan om op de goede voet door te gaan.
 
Papi betekend gewoon schatje in het Spaans hoor Medford , ik stond toen ik achter in de 20 was ook raar te kijken toen ik door vrouwen van mijn eigen leeftijd zo genoemd werd
Of het in Spanje ook gebruikelijk is zou ik niet weten maar in de Dominicaanse republiek en ook Colombia is het de normaalste zaak om een wildvreemde aan wie je wat wil vragen aan te spreken met mi amor ( mijn liefste)
In het Engels is het net zo. Sta je bij de bakker (ik was toen 25) en de bakkersvrouw (dik in de 60) begint met "Yes, love?"
 
Voor de mannen die dus niet van schat en lieverd houde, hoe willen jullie dan aangesproken worden? Als iemand zich aan me voorsteld via WhatsApp zonder naam en er staat ook geen naam in zijn info. Vind ik alleen hoi terug zo saai.
Iemand die er problemen mee heeft dat een knappe vrouw hem lieverd of schat noemt noemen we hier op dorp een zeikerd
,misschien kan je dat eens proberen ?
 
Voor de mannen die dus niet van schat en lieverd houde, hoe willen jullie dan aangesproken worden? Als iemand zich aan me voorsteld via WhatsApp zonder naam en er staat ook geen naam in zijn info. Vind ik alleen hoi terug zo saai.

Hey chanter panter 😏🥰😘😘.

Grapje uiteraard. Ik vind een simpele Hey 'lief' 'schatje' 'schat' of een Emoji erachter van 💋 gewoon wel leuk.

Gewoon simpel
 
Andersom gebeurt het mij vaak dat in het eerste contact mannen iedere zin afsluiten met schat/schatje, Bebe/baby.. ik betrap mezelf erop dat ik dan vaak (te?) vlak reageer.

Wij mannen denken zelf anders ook dat we te vlak over komen.

Ik betrap mezelf er ook vaak op om te beginnen met;
Hey lieverd
Hey schatje/schat
Hey lief

Zonet nog gedaan dus nu ook spullen pakken en onderweg naar de date 🙈
 
Voor de mannen die dus niet van schat en lieverd houde, hoe willen jullie dan aangesproken worden? Als iemand zich aan me voorsteld via WhatsApp zonder naam en er staat ook geen naam in zijn info. Vind ik alleen hoi terug zo saai.
Hoi is voor mij voldoende, zeker tijdens het eerste contact via app. Liever geen schat of lieverd, ik ken je niet eens
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan