Te zakelijk als wandelaar

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

ForumLurker

Meubelstuk
Forumpionier
3.761
21/07/21
9.184
7
Naar aanleiding van een opmerking die ik elders maakte: ik merk dat is vaak wat te zakelijk ben bij een dame.

Daarmee bedoel ik niet koud en onpersoonlijk, maar wel dat ik altijd het besef heb waar ik mee bezig ben en wie zij voor me is.

Dat maakt dat ik tijdens de date nogal eens begin te vragen naar werkgerelateerde dingen van haar, of opmerkingen maak zoals dat ik echt wel begrijp dat het werk is en ze voor mij niet hoeft te doen alsof ze klaarkomt als het niet zo is.

Verder ben ik volgens mij echt wel een gezellige warme kerel waar een dame zich bij op haar gemak kan voelen, maar ik flap er nogal eens van die vragen uit over het werk die mij serieus interesseren, maar wellicht niet bevorderlijk zijn voor de sfeer.

Iets teveel geïnteresseerd in de echte persoon die voor me staat en hoe zij zich voelt en haar werk beleeft. Te sensitief of teveel empathie? Ik weet niet wat het is, maar maakt dates soms wat raar.

Herkenbaar bij anderen? Just me?
 
Beste @ForumLurker,

Je lijkt me een (veel te) lieve man van wat ik zie in je posts (en dat is natuurlijk alleen wat je hier laat zien).

Mijn advies aan jou is ga gewoon mee in de experience en rationaliseer het moment niet.

Geniet van de ervaring, speel je rol naar beste kunnen en analyseer pas achteraf.

Als je je rol goed speelt zul je het meeste genieten.
 
Zolang je dat niet bij je eerste of tweede bezoek doet snap ik je wel en vind het ook niet meer dan normaal. Als je vaker ergens komt voel je jezelf daar prettig bij en dan is het logisch dat je interesse toont in die persoon. Tenminste dat is mijn mening, voor wat die waard is.
 
Naar aanleiding van een opmerking die ik elders maakte: ik merk dat is vaak wat te zakelijk ben bij een dame.

Daarmee bedoel ik niet koud en onpersoonlijk, maar wel dat ik altijd het besef heb waar ik mee bezig ben en wie zij voor me is.

Dat maakt dat ik tijdens de date nogal eens begin te vragen naar werkgerelateerde dingen van haar, of opmerkingen maak zoals dat ik echt wel begrijp dat het werk is en ze voor mij niet hoeft te doen alsof ze klaarkomt als het niet zo is.

Verder ben ik volgens mij echt wel een gezellige warme kerel waar een dame zich bij op haar gemak kan voelen, maar ik flap er nogal eens van die vragen uit over het werk die mij serieus interesseren, maar wellicht niet bevorderlijk zijn voor de sfeer.

Iets teveel geïnteresseerd in de echte persoon die voor me staat en hoe zij zich voelt en haar werk beleeft. Te sensitief of teveel empathie? Ik weet niet wat het is, maar maakt dates soms wat raar.

Herkenbaar bij anderen? Just me?
Helemaal herkenbaar. Ik zie ook altijd de persoon achter de sexwerker en vertel haar dit altijd.
Als je vaker naar dezelfde dame gaat krijg je een betere band met haar, sommigen vinden het best fijn dat je wat interesse in haar toont hoor.
 
Ik herken wel wat je beschrijf.
Bij mijn dates probeer ik altijd in te schatten hoe de dame hier in staat. Er zijn genoeg dates geweest waarbij het vooral zakelijk voelt, prima dates met voldoende betrokkenheid, intimiteit en warmte over en weer maar toch niet persoonlijk. Maar er zijn ook enkele dates waar de vonk wel overslaat en er ook een persoonlijke klik is. Dit zijn de mooiste dates en bij deze dames kom ik graag terug. Grootste 'nadeel' is dat het bij deze dames niet bij een uurtje blijft maar vaak langere (duurdere) dates. Maar dat is natuurlijk mijn eigen afwegingen vaak en hoe lang ik afspreek.
 
Toen ik begon met wandelen had ik precies hetzelfde, ik wilde vooral ook die afstand bewaren. Rationalisseerde alles. Tot dat ik voor 3de keer dezelfde dame zag en deze tegen mij zei laat het los en geniet in het moment. Wat maakt het uit of ik fake, het gaat toch om je genot en plezier. Het heeft daarna nog wel een tijdje geduurd voordat ik het echt los kon laten. Toen ik dat kon, begon ik ook meer te genieten van de dates.
 
Ben zelf geen prater van mijzelf, naar merk wel dat ik steeds meer op mn gemak voel bij de dames, maar er is natuurlijk wel een verschil of het eenmalig is of vaker, dan kan je wat meer vragen.
 
Naar aanleiding van een opmerking die ik elders maakte: ik merk dat is vaak wat te zakelijk ben bij een dame.

Daarmee bedoel ik niet koud en onpersoonlijk, maar wel dat ik altijd het besef heb waar ik mee bezig ben en wie zij voor me is.

Dat maakt dat ik tijdens de date nogal eens begin te vragen naar werkgerelateerde dingen van haar, of opmerkingen maak zoals dat ik echt wel begrijp dat het werk is en ze voor mij niet hoeft te doen alsof ze klaarkomt als het niet zo is.

Verder ben ik volgens mij echt wel een gezellige warme kerel waar een dame zich bij op haar gemak kan voelen, maar ik flap er nogal eens van die vragen uit over het werk die mij serieus interesseren, maar wellicht niet bevorderlijk zijn voor de sfeer.

Iets teveel geïnteresseerd in de echte persoon die voor me staat en hoe zij zich voelt en haar werk beleeft. Te sensitief of teveel empathie? Ik weet niet wat het is, maar maakt dates soms wat raar.

Herkenbaar bij anderen? Just me?
Neen, heb ik helemaal niet op die manier! Uiteraard heb ik ook interesse naar de persoon... en kan het best gezellig zijn...

Maar... bij een geslaagde date... wordt ik al snel zo geil... dat lusten & driften het overnemen! Haha!
Voor mij is (geslaagde) betaalsex dan ook echte geile, passionele sex... 'The real thing!' Niks 'zakelijks' aan hoor...
 
Naar aanleiding van een opmerking die ik elders maakte: ik merk dat is vaak wat te zakelijk ben bij een dame.

Daarmee bedoel ik niet koud en onpersoonlijk, maar wel dat ik altijd het besef heb waar ik mee bezig ben en wie zij voor me is.

Dat maakt dat ik tijdens de date nogal eens begin te vragen naar werkgerelateerde dingen van haar, of opmerkingen maak zoals dat ik echt wel begrijp dat het werk is en ze voor mij niet hoeft te doen alsof ze klaarkomt als het niet zo is.

Verder ben ik volgens mij echt wel een gezellige warme kerel waar een dame zich bij op haar gemak kan voelen, maar ik flap er nogal eens van die vragen uit over het werk die mij serieus interesseren, maar wellicht niet bevorderlijk zijn voor de sfeer.

Iets teveel geïnteresseerd in de echte persoon die voor me staat en hoe zij zich voelt en haar werk beleeft. Te sensitief of teveel empathie? Ik weet niet wat het is, maar maakt dates soms wat raar.

Herkenbaar bij anderen? Just me?
IK ben het zelfde ik praat ook altijd met de dame. Zo dat de dame op haar gemak voelt. Iedereen stelt eens vragen over hun job😄. De meeste vinden dat wel leuk dat je intresse in haar toont
 
ik kan helemaal mis zijn met mijn assumptie want ik ken je natuurlijk niet persoonlijk maar komen die vragen niet voort uit het feit dat je onzeker bent over jezelf? dat je niet kan geloven dat zo'n knappe dame ook kan genieten van en met Forumlurker?

Ik denk dat je wel merkt tijdens een date met een dvp indien de dame toneel speelt of dat ze het ook wel fijn vind met de persoon naast haar (of op/onder haar :) )
Dat wil daarom niet zeggen dat ze je aanziet als haar prins op het witte paard maar gewoon als een leuke, toffe man waar ze graag sex mee heeft.
Dat moet je durven accepteren en omarmen, en ik zou dan op dat moment inderdaad misschien die zakelijke vragen achterwege laten om zo het GFE gevoel te behouden.

Als je bedenkt wat je soms hier moet lezen van en over klanten en je leest je posts en hoe jij als mens in elkaar zit dan denk ik dat elke dvp blij is dat het Forumlurker is die vandaag op bezoek komt.

Dat is iets dat je zelf zal moeten leren : meer zelfvertrouwen hebben. Geloven in je eigen kunnen en persoonlijkheid. Eens je dat hebt en die twijfel over jezelf weg gaat zal je nog 10 keer meer kunnen genieten van een date.
 
Misschien zit ik er helemaal naast, maar het klinkt alsof je nog niet echt lekker in je vel zit @ForumLurker en je daardoor niet helemaal kunt laten gaan.

Licht off-topic misschien, maar ik zal vertellen hoe het bij mij zat. Als ik nu een paar jaar terug kijk naar mijzelf: lage eigenwaarde, weinig zelfvertrouwen, onzeker over mijn uiterlijk/prestaties, en het idee van 'er voor moeten betalen' helpt daar natuurlijk ook niet bij. Dat speelde allemaal in mijn onderbewustzijn mee en daardoor kon ik nooit 'ontbloeien' als het ware. Voor mijn gevoel zou ik zonder dat geld nooit met zo'n vrouw in bed liggen, en dan is het makkelijk om in dat zakelijke te blijven hangen.

Nu een paar jaar later. Hard aan mijzelf gewerkt, sporten, werk, sociaal leven. Het heeft me veel moeite gekost, en vaak buiten mijn comfort zone moeten gaan, maar nu kan ik eindelijk zeggen dat ik ook iets waard ben. Een persoon waar vrouwen voor kunnen vallen. Als je met die gedachte binnen kunt stappen bij een GFE dan verloopt het al heel anders. Dan kun je het beste van jezelf geven en meegaan in die GFE. 😁

Dit zijn de mooiste dates en bij deze dames kom ik graag terug. Grootste 'nadeel' is dat het bij deze dames niet bij een uurtje blijft maar vaak langere (duurdere) dates. Maar dat is natuurlijk mijn eigen afwegingen vaak en hoe lang ik afspreek.
Herkenbaar verhaal. Om dat te voorkomen heb ik met mijzelf afgesproken dat ik niet langer dan 1 uur boek. Als zij echt iets in mij ziet dan mag ze me thuis uitnodigen voor een langere sessie. 😅
 
het idee van 'er voor moeten betalen' helpt daar natuurlijk ook niet bij. Dat speelde allemaal in mijn onderbewustzijn mee en daardoor kon ik nooit 'ontbloeien' als het ware. Voor mijn gevoel zou ik zonder dat geld nooit met zo'n vrouw in bed liggen, en dan is het makkelijk om in dat zakelijke te blijven hangen.
Dat idee... 'ervoor te moeten betalen'...
Je betaald inderdaad om haar in bed te krijgen. Het 'toegangsticket' zeg maar. Maar wat er verder dan nog allemaal gebeurt... hangt helemaal van jou -en je interactie met die mooie vrouw- af hoor!
Ga ervoor! Geniet! Neem haar! Wees een 'man' in bed! Haha!
 
, en het idee van 'er voor moeten betalen' helpt daar natuurlijk ook niet bij.
Een van de vele (en betere) leugentjes om bestwil die ik ooit van een dame kreeg: we betalen niet voor de dienstverlening maar om zonder verdere verplichtingen weer te kunnen vertrekken na de date 😉 Op sommige momenten helpt die gedachtengang me.
En zoals hier beschreven door anderen; ik weet dat ik niet de knapste man of beste minnaar ben maar weet wel dat ik gewaardeerd gezelschap ben en niet alleen vanwege de euro's die ik meebreng. Als ik de Posts van @ForumLurker lees ben ik er van overtuigd dat dat ook voor hem geldt.
 
@Peters
Rationaliseren is inderdaad een goed woord ervoor! Loslaten vind ik enorm moeilijk, zo niet onmogelijk. Dat is wel iets wat ik graag zou willen kunnen, maar aard van beestje is heel sterk.

@Dominicanlover
Ik vind mezelf vaak nogal een watje ja. Of zoals jij het veel aardiger zegt: een (veel te) lieve man, waardoor ik me nogal eens wegcijfer.

@Bernardus
Ja inderdaad, ik ben stiekem, of niet eens stiekem, heel onzeker over mezelf. Daar merk je niks van, maar bij een dame vind ik steeds weer dat ik het niet verdiend heb met mijn lelijk lijf en hoofd. Niemand vind mij zo lelijk als dat ik mezelf vind.

@Oscular
Nee hoor, je hebt helemaal gelijk. Ik zit helaas totaal niet goed in mijn vel, ondanks allerlei pogingen op allerlei manieren. Een depressie die steeds de kop op blijft steken en me rare dingen laat doen en zo. Ik ben al decennia aan het werken daaraan. Soms ervaar ik een beetje geluk, meestal zak ik toch weer in een moeras. Dank voor je persoonlijke verhaal en mooi om te lezen dat het jou wel gelukt is!

@Getrouwd
Ja, ik besef me wel dat ik als aangenaam gezelschap meestal gezien wordt, of althans: niet als vervelend.
 
Naar aanleiding van een opmerking die ik elders maakte: ik merk dat is vaak wat te zakelijk ben bij een dame.

Daarmee bedoel ik niet koud en onpersoonlijk, maar wel dat ik altijd het besef heb waar ik mee bezig ben en wie zij voor me is.

Dat maakt dat ik tijdens de date nogal eens begin te vragen naar werkgerelateerde dingen van haar, of opmerkingen maak zoals dat ik echt wel begrijp dat het werk is en ze voor mij niet hoeft te doen alsof ze klaarkomt als het niet zo is.

Verder ben ik volgens mij echt wel een gezellige warme kerel waar een dame zich bij op haar gemak kan voelen, maar ik flap er nogal eens van die vragen uit over het werk die mij serieus interesseren, maar wellicht niet bevorderlijk zijn voor de sfeer.

Iets teveel geïnteresseerd in de echte persoon die voor me staat en hoe zij zich voelt en haar werk beleeft. Te sensitief of teveel empathie? Ik weet niet wat het is, maar maakt dates soms wat raar.

Herkenbaar bij anderen? Just me?
Iets teveel geïnteresseerd zijn in de dame kan afschrikwekkend werken, tot eng aan toe zelfs. Zeker als je privegerelateerde vragen gaat stellen. Dames kunnen dichtklappen wat inderdaad een date killer kan zijn. Vergeet niet dat discretie belangrijk is in dit wereldje
 
Iets teveel geïnteresseerd zijn in de dame kan afschrikwekkend werken, tot eng aan toe zelfs. Zeker als je privegerelateerde vragen gaat stellen. Dames kunnen dichtklappen wat inderdaad een date killer kan zijn. Vergeet niet dat discretie belangrijk is in dit wereldje
Ik vraag nooit naar de thuissituatie of dat soort privézaken, tenzij ze er zelf over begint. Nee, echt over het hier en nu en het werk.
 
@ForumLurker

Laat ik vooropstellen dat denk ik het loslaten voor iedereen anders werkt, het is ook niet voor iedereen even eenvoudig.
Daarnaast zie je vaak dat mensen met mentale problemen, vaker een minder minder mentaliserend vermogen hebben, dat maakt je verplaatsen in de DVP en dus het loslaten ook weer moeilijker. Het is natuurlijk een stuk complexer maar in een notendop, komt het daar wel op neer.
 
Naar aanleiding van een opmerking die ik elders maakte: ik merk dat is vaak wat te zakelijk ben bij een dame.

Daarmee bedoel ik niet koud en onpersoonlijk, maar wel dat ik altijd het besef heb waar ik mee bezig ben en wie zij voor me is.

Dat maakt dat ik tijdens de date nogal eens begin te vragen naar werkgerelateerde dingen van haar, of opmerkingen maak zoals dat ik echt wel begrijp dat het werk is en ze voor mij niet hoeft te doen alsof ze klaarkomt als het niet zo is.

Verder ben ik volgens mij echt wel een gezellige warme kerel waar een dame zich bij op haar gemak kan voelen, maar ik flap er nogal eens van die vragen uit over het werk die mij serieus interesseren, maar wellicht niet bevorderlijk zijn voor de sfeer.

Iets teveel geïnteresseerd in de echte persoon die voor me staat en hoe zij zich voelt en haar werk beleeft. Te sensitief of teveel empathie? Ik weet niet wat het is, maar maakt dates soms wat raar.

Herkenbaar bij anderen? Just me?
Je mag toch intresse tonen in een dame haar werk en in haar persoonlijkheid. Volgens mij geeft dat een goed begin van een date . Daar doe je totaal niets verkeerd mee de dame in kwestie zal zelf wel beslissen in hoeverre zij er over wenst te vertellen.
 
Ik vraag minder en vertel veel. Waarschijnlijk omdat ik mezelf graag hoor praten…😂
Hoe dan ook, als je dingen deelt wordt het voor de ander ook makkelijker om dat te doen.

Ik probeer het 'verhoorsyndroom' voor te zijn. Uiteindelijk ben ik geïnteresseerd in het waarom iemand doet wat ie doet. En natuurlijk verhalen over de meest bizarre dingen die de dames meemaken.
Ik geloof dan soms mijn oren niet.
Als mijn soms openvallende mond dan op het goede moment tussen haar benen beland hebben we een droomstart.

Dus meer interesse is altijd goed, alleen als het gaat lijken op iemand uithoren, of het wordt een manier om juist niks van jezelf te laten zien, dan kan het averechts uitpakken.

Klinkt simpel, maar gewoon jezelf zijn werkt het beste. Je komt over als integer.
Dat valt altijd op, in positieve zin.
 
Jij bent niet raar, maar gewoon een mens met interesse naar degene die voor je staat.

Daar is helemaal niets mis mee en er is ook niets mis met jou.

Tenslotte vragen de dames ook vaak wat voor werk hun cliënt doet, dus waarom zou dat niet andersom mogen?

Zolang je betaald voor seks zal het altijd een zakelijk iets zijn, maar je kan het persoonlijker maken door gewoon jezelf te zijn. Als je elkaar beter leert kennen, dan zal de seks ook beter zijn ( ook als je ervoor betaald ). Ik heb echt de beste dates met cliënten die je niet meteen bespringen, in je tieten knijpen en/of in je broek graaien. Maar als ze even hun masker laten zakken is het al heel anders! Als je je beide op je gemak voelt gaat het allemaal zo anders.

Dus gooi die gedachtes weg en blijf zoals je bent, enne.. niet teveel brainstormen over iets wat helemaal niet erg 😉
 
Jij bent niet raar, maar gewoon een mens met interesse naar degene die voor je staat.

Daar is helemaal niets mis mee en er is ook niets mis met jou.

Tenslotte vragen de dames ook vaak wat voor werk hun cliënt doet, dus waarom zou dat niet andersom mogen?

Zolang je betaald voor seks zal het altijd een zakelijk iets zijn, maar je kan het persoonlijker maken door gewoon jezelf te zijn. Als je elkaar beter leert kennen, dan zal de seks ook beter zijn ( ook als je ervoor betaald ). Ik heb echt de beste dates met cliënten die je niet meteen bespringen, in je tieten knijpen en/of in je broek graaien. Maar als ze even hun masker laten zakken is het al heel anders! Als je je beide op je gemak voelt gaat het allemaal zo anders.

Dus gooi die gedachtes weg en blijf zoals je bent, enne.. niet teveel brainstormen over iets wat helemaal niet erg 😉
Mooie post van jou. Jullie zijn tenslotte ook maar mensen met een baan zoals wij.
 
Precies dat!

Its just a job, maar die kan je ook met liefde en passie uitvoeren. Als je sekswerk enkel doet om je zakken te vullen, dan hou je het nooit lang vol.
Mannen zijn niet gek tenslotte, al denken sommige hele zakelijke dames dat wel.

Heb 1x eens een kort nagesprek gehad met een eendagsvliegje. Die vertelde dat als een dvp hem overal extra voor vroeg, hij dit ook betaalde. En vervolgens nooit meer met haar date. Dus snij je jezelf in de vingers door zoveel mogelijk een cliënt financieel leeg te trekken.

Ben niet lang daarna vertrokken uit die locatie, dus meneer nooit meer teruggezien ( daarom eendagsvliegje). Jammer, was een leuke man.
 
Precies dat!

Its just a job, maar die kan je ook met liefde en passie uitvoeren. Als je sekswerk enkel doet om je zakken te vullen, dan hou je het nooit lang vol.
Mannen zijn niet gek tenslotte, al denken sommige hele zakelijke dames dat wel.

Heb 1x eens een kort nagesprek gehad met een eendagsvliegje. Die vertelde dat als een dvp hem overal extra voor vroeg, hij dit ook betaalde. En vervolgens nooit meer met haar date. Dus snij je jezelf in de vingers door zoveel mogelijk een cliënt financieel leeg te trekken.

Ben niet lang daarna vertrokken uit die locatie, dus meneer nooit meer teruggezien ( daarom eendagsvliegje). Jammer, was een leuke man.
Ik denk dat jullie ook wel heel leuke contacten er aan overhouden en soms wanneer je een eendagsvlieg ziet jullie het soms spijtig vinden dat die dan niet meer komt hoe leuk je hem ook vindt
 
Zeker niet!

Ik doe dit nu bijna zo'n 40 jaar. Maar altijd ga ik er naar toe met maar een doel: mijn eigen genot. Daar betaal ik voor.

Ik ben dus niet onder de indruk van de verhalen van de dame, wil ook geen details van haar - en ze krijgt ook geen details van mij.

Toen ik rond mijn 20e vaker ging heb ik wat boeken gelezen (ja, lieve kijkbuiskinderen, toen waren er nog boeken).
De meest interessante quote was deze:

There are fuckers and fuckees. Men always think they are the first ones. (Er zijn neukers en geneukten. Mannen denken altijd dat ze bij de eerste groep zitten).

Dit heeft voor mij duidelijk gemaakt, hoe het in deze business er aan toe gaat. Het is voor mij een zakelijke transactie. Ik weet van begin af aan, dat ik na de daad mijn kleren weer aantrek en naar huis ga.

Begrijp me goed, ik heb vele goede dates gehad. Goed in de zin dat de seks goed was. Ik heb een aantal dates gehad waar er een klik was. Maar dit leidt bij mij niet tot een andere houding. Naar toe gaan, betalen, seks hebben, naar huis gaan. Klaar.

Er is voor mij niets verwerpelijks aan een zakelijk gedrag van de klant.

Trouwens is het zakelijke aspect een goed punt voor de klant. Stel dat het date niet goed was. Dan pak je je verlies en ga je de volgende keer naar een andere DVP. Was je niet zakelijk bezig zou je dezelfde fout nog een keer maken en een tweede keer naar een DVP gaan waar het bij de eerste keer al niet goed was.
 
Ik herken me in @ForumLurker . Natuurlijk is de wereld van de betaalde sex geil en maakt het het "beest" in me los. Maar het is niet geilheid, maar fascinatie voor het wereldje van hoeren en hoerenlopers. De kant van wandelaar ken ik voor zover het mijn eigen gedrag is. Ook wel met enkele andere wandelaars gesproken in saunaclubs en via sites (hookers, girlsreview, relaxxxboard). De zijde van de vrouwen maakt me heel nieuwsgierig. Wie zijn ze, wie spelen ze, wat doen ze, wat denken ze, wat vinden zo leuk en wat niet, wat is hun drijfveer, waarom zijn ze het gaan doen, wat hebben ze meegemaakt, noem maar op. Ken enkele verhalen van meiden die ik vaker heb bezocht en van meiden die op de forums posten. Zou wel eens lange gesprekken met de meiden willen voeren die zich dan eerlijk en open opstellen en niets proberen te verbergen. Niet enkel vleselijke lust dus, maar weldegelijk en misschien nog wel meer geestelijke interesse. Vroeger neukte ik er op los en als ik mijn zaad maar kwijt was. Tot ik merkte dat dat lege sex was. Geestelijk samensmelten verhoogt het genot en de intensiteit van het orgasme. Dat is zoveel lekkerder dan simpel even klaarkomen. Alleen jammer dat een uur zo voorbij is. Lange dates zijn dan ook mijn ding. Dan is er ook ruim de tijd voor een gesprek over haar werk en misschien zelfs over haar priveleven, over de mens die ze is. Ook gangbangs en dan in de pauzes lekker met de meiden babbelen vind ik leuk. Saunaclubs maken het ook mogelijk om toch meer met de meiden in contact te komen, alhoewel ze al snel beginnen te verkopen en je mee willen hebben naar de kamer voor sex. En daarna gaan ze op jacht naar de volgende klant.

Dus ja, ik heb het ook, wil ook weten wie de vrouw achter de DVP is. Niets raars aan, @ForumLurker
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan