Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Bedankt voor de uitgebreide info.
Ik zou deze reis maken enkel om mijn Filipijnse vriendin, die ik dan ook laat overkomen naar Thailand, te kunnen ontmoeten. Dit is momenteel de enige optie omdat de Filipijnse overheid toerisme nog blijft verbieden.
Als ik systeem Sandbox bvb Phuket zou boeken in hetzelfde hotel, kan mijn vriendin dan na negatieve pcr test bij mij op de kamer?
Welke sandbox optie (streek in Thailand) zou het goedkoopste uitkomen?
Alvast bedankt voor reactie
Officieel niet. Tenzij jullie als koppel arriveren en boeken. Ik zou dat met het hotel bespreken
 
Bedankt voor de uitgebreide info.
Ik zou deze reis maken enkel om mijn Filipijnse vriendin, die ik dan ook laat overkomen naar Thailand, te kunnen ontmoeten. Dit is momenteel de enige optie omdat de Filipijnse overheid toerisme nog blijft verbieden.
Als ik systeem Sandbox bvb Phuket zou boeken in hetzelfde hotel, kan mijn vriendin dan na negatieve pcr test bij mij op de kamer?
Welke sandbox optie (streek in Thailand) zou het goedkoopste uitkomen?
Alvast bedankt voor reactie
Als jullie samen toekomen dan zie ik geen enkel probleem dat ze bij jou op de kamer zal verblijven. En moest dat qua timing niet lukken dan is het enkel maar 1 dag op de eigen kamer en boek je daarna gewoon een kamer voor twee voor de rest van de vakantie.
 
Misschien hoef je niet eens 10 dagen te wachten; de verwachting is dat Test & Go-TOEGANG vanaf 1 februari weer mogelijk is, maar aanvragen al eerder. Na het kabinetsbesluit (zou vrijdag kunnen gebeuren) en de publicatie in de "Royal Gazette" (Thaise Staatscourant) op zondag, kan het best zo zijn dat je maandag 24 januari alweer kunt aanvragen. Maar inderdaad, even afwachten. De seinen staan in elk geval op groen en dat is positief!
 
Weet er iemand hier waar je als reiziger met heimwee in BE terecht kan om te verbroederen met Thaise inwoonsters of waar je de Thaise sfeer kan opsnuiven ?
Een Boeddhistische tempel zal misschien niet ideaal zijn ?
 
Weet er iemand hier waar je als reiziger met heimwee in BE terecht kan om te verbroederen met Thaise inwoonsters of waar je de Thaise sfeer kan opsnuiven ?
Een Boeddhistische tempel zal misschien niet ideaal zijn ?
In een van de vele Thaise massagesalons misschien heb je ook nog een happy end meestal...
 
Hier een Nederlands stukje over de test and go 2.0 van februari en heel eerlijk beweegt het me niet echt te boeken, nog meer regels, testen, kosten, en onzekerheid, thanks but no thanks:

 
Hier een Nederlands stukje over de test and go 2.0 van februari en heel eerlijk beweegt het me niet echt te boeken, nog meer regels, testen, kosten, en onzekerheid, thanks but no thanks:

Het is nog altijd 1001 keer beter dan in het begin, dat je na aankomst, 14 dagen lang op je hotelkamer in Bangkok, opgesloten zat.
 
Hier een Nederlands stukje over de test and go 2.0 van februari en heel eerlijk beweegt het me niet echt te boeken, nog meer regels, testen, kosten, en onzekerheid, thanks but no thanks:

In feite dezelfde test & Go als toen deze voor het laatst beschikbaar was. Toen kwam er ook een test op dag 5/6 bij. Maar ook voor mij nog niet heel interessant. Ik ga pas kijken als die 2e test eraf gaat. Anders moet je je de eerste 5 dagen eigenlijk nog inhouden wat betreft bedactiviteiten of in drukbezochte bars rondhangen. Want met een positieve test kun je dan alsnog 10 dagen in quarantaine.
 
Test & Go 2.0 is beter dan 14 dagen ASQ. Ook Sandbox heeft 2 verplichte tests. Wen er maar aan. Dit is reizen sinds covid. Overigens, als je voor vertrek naar huis weer getest wordt (een eis van Nederland) en die test is positief, dan mag je ook in quarantaine. Dat risico loop je nu altijd.

Voor de volledigheid; Het nieuwe Test&Go vereist nu de 1e én 5e nacht in quarantaine in een SHA++ hotel met op die dagen een pcr-trst. Ook kun je Test&Go "pas" 60 dagen van tevoren aanvragen. Tussentijds kun je wel vrij reizen en die 5e nacht hoeft niet in hetzelfde hotel te zijn als de 1e, maar het moet logischerwijs wel een goedgekeurd hotel zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp, kan je 1 dag in een sha+ hotel verblijven en pcr test doen, dan 4 dagen op een ander hotel en op 5de dag in een sha+hotel pcr test en dan kan je weer een ander hotelkiezen. is wel veel verplaatsen :p
Maar dat je na je eerste negatieve test gewoon kan buiten gaan, lijkt me super goed nieuws. Normaal gezien ging ik phuket sandbox doen, maar nu ga ik dus gwn rechtsreeks naar bk en dan naar pattaya (ik neem aan dat pattaya ook wel sha+ hotels heeft).

dit wordt komende dagen info verzamelen over de hotels en hun prijzen.
 
Dus als ik het goed begrijp, kan je 1 dag in een sha+ hotel verblijven en pcr test doen, dan 4 dagen op een ander hotel en op 5de dag in een sha+hotel pcr test en dan kan je weer een ander hotelkiezen. is wel veel verplaatsen :p
Maar dat je na je eerste negatieve test gewoon kan buiten gaan, lijkt me super goed nieuws. Normaal gezien ging ik phuket sandbox doen, maar nu ga ik dus gwn rechtsreeks naar bk en dan naar pattaya (ik neem aan dat pattaya ook wel sha+ hotels heeft).

dit wordt komende dagen info verzamelen over de hotels en hun prijzen.

Ja, precies zo is het. In Pattaya zullen ook Test & Go hotels zijn.

Qua verplaatsen valt het mee toch? Alleen van BKK naar Pattaya, maar dat zou je sowieso doen en dan de 5e nacht misschien in een ander hotel, als je normale hotel in Pattaya geen SHA+ is. Neem in dat geval een oplader van je telefoon mee en een schone onderbroek en klaar is Kees. Gewoon laat inchecken en de volgende ochtend na de uitslag gelijk weer vertrekken. Enig nadeel is dat dit alles je extra geld kost voor de PCR test en het hotel. Voordeel is dat je die 5e nacht in quarantaine zit en geen geld aan dames kunt uitgeven. Kun je even bijkomen :p
 
ik ben benieuwd hoe lang al die buitenlandse ondernemers die zich gevestigd hebben in de diverse toeristische badplaatsen het blijven volhouden. Mocht alles op een gegeven moment zich gaan normaliseren, dan zal het toch anders gaan uitzien dan we gewend waren, met veel verdwenen horeca gelegenheden.
 
Ik heb geboekt voor November dit jaar, zou het dan niet allemaal wat soepeler lopen
Dat kunnen we wel hopen, maar zekerheid is er niet. Het kan ook weer erger worden. Wie had een jaar of zo geleden het hele omikron gebeuren kunnen voorspellen?

Ik heb het geluk gehad afgelopen november naar Thailand te kunnen gaan, nog onder het vorige "sandbox" systeem. Neet toen ik er was zijn ze dan overgeschakeld naar een "simpeler" en meer flexibel systeem. Maar dat was een maand of twee later al helemaal weer van tafel.

Dus mijn motto is: Maak gebruik van elke mogelijkheid en wacht niet op wat misschien later al dan niet kan komen.
 
Laatst bewerkt:
Dat kunnen we wel hopen, maar zekerheid is er niet. Het kan ook weer erger worden. Wie had een jaar of zo geleden het hele omikron gebeuren kunnen voorspellen?

Ik heb het geluk gehad afgelopen november naar Thailand te kunnen gaan, nog onder het vorige "sandbox" systeem. Neet toen ik er was zijn ze dan overgeschakeld naar een "simpeler" en meer flexibel systeem. Maar dat was een maand of twee later al helemaal weer van tafel.

Dus mijn motto is: Maak gebruik van de elke mogelijkheid en wacht niet op wat misschien later al dan niet kan komen.
De Phuket zandbak mag me volgende maand verwachten. Natuurlijk op voorwaarde dat de PCR-test negatief zal zijn.
En al vele leuke contacten online. Het zal moeilijk worden om een keuze te maken. Denk wel dat ik me omwille van het mogelijke besmettingsgevaar ga beperken tot één of twee dames.
 
De Phuket zandbak mag me volgende maand verwachten. Natuurlijk op voorwaarde dat de PCR-test negatief zal zijn.
En al vele leuke contacten online. Het zal moeilijk worden om een keuze te maken. Denk wel dat ik me omwille van het mogelijke besmettingsgevaar ga beperken tot één of twee dames.
Zet je niet om naar Test & Go? Waar heb je de dames online ontmoet?
 
Zet je niet om naar Test & Go? Waar heb je de dames online ontmoet?
Voel me comfortabel genoeg om het een week uit te houden in Patong. Had op Tinder gewoon mijn woonplaats veranderd naar Patong Beach. Keuze en reacties genoeg. Natuurlijk veel massage girls, bar girls, freelancers en ladyboys. Maar ook gewone meiden. Waarschijnlijk wordt een van de gegadigden een verpleegstertje uit Phuket. Wil er ook eens enkele dagen tussenuit. En ik dus tussenin 🤪
Andere mogelijkheid is Thaifriendly. Goede ervaringen in het verleden. Ook veel keuze. Je neemt gewoon een abonnement van een maand. Loont echt wel. En je leert snel het kaf van het koren te scheiden.
Good luck.
 
Idd. Tinder is tegenwoordig je beste vriend in dit soort bestemmingen soms zijn er wel ruim meer als 150 likes op de eerste dag, waar je hier meestal met een handvol in de week blij mag zijn, en Thailand is qua toerisme voorlopig nog lang niet uit de knel.
Ik zie heel veel mensen die de winter willen ontvluchten uit het westen en de bekende overwinteraars uit het Oostblok en Scandinavië naar de Carribean gaan deze winter omdat Thailand niet betrouwbaar genoeg is.
 
iemand hier die medio mei richting Thailand gaat? waar blijven jullie op de hoogte van de laatste verplichtingen omtrent reizen naar Thailand, heb het idee dat het nogal met regelmaat verschilt welke regels er gelden.
 
ben 1 dag terug en al depressief :(:(:(

heb 1 maand thailand gedaan met test en go
ik moest 2 testen doen dag 1 en dag 5 tot 7.
ik heb beide testen gedaan maar van de 2 de test heb ik geen uitslag verkregen, heb hier een mail voor gestuurd en ben terug naar het centrum geweest maar kreeg geen resultaten of ik moest voor een nieuwe test betalen (dit heb ik niet gedaan).
ik kreeg elke dag een waarschuwing in mijn morchana app dat ik deze resultaten verplicht moest doorgeven in de app maar heb dit niet gedaan ,heb hier geen problemen mee gehad nadien met het land te verlaten en er waren meerdere mensen met hetzelfde probleem.
wou deze info enkel meegeven moesten er nog mensen zijn met dit probleem :)

verder was de regel de laatste dagen in pattaya en bangkok dat je elke 3 dagen een zelftest moest doen en deze test 3 dagen moest bijhouden en laten zien bij binnenkomst van een bar, meeste mensen deden 1 test en gebruikte die voor 2 weken ;)

sluiting uur was 21 u en werd redelijk streng opgevolgd, niet zoals een maand geleden verder doen achter gesloten deuren.
er zijn natuurlijk altijd straat barren waar je terecht kan maar zou 20000 bhat boete zijn als ze je pakken

ik heb wel beetje verandering gezien op 1 maand ,meer barren open en iets meer meisjes maar nog niet wat het geweest was
 
heb ook 18 koh chang gedaan
hier zijn er een 15 tal barren open met beperkt aantal meiden
sluitinguur was de laatste week 21u maar gordijnen toe en je kon tot 24 u makkelijk blijven :),maar ook nog niet wat het 2 jaar geleden was
 
Terug
Bovenaan Onderaan