Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Klopt, maar in dit geval was ie echt roze....
De dag ervoor hebben we namelijk met z'n 3en wat gegeten (al die Thaise vrouwen vinden een Europese vrouw erg interessant "vriendinnen" materiaal, en als man hang je er maar een beetje bij) en toen was de telefoon in het gewone daglicht ook roze. Het was mijn vrouw die na het zien van de foto van kapotte telefoon zo opmerkelijk was om te zien dat de kleur van telefoon anders was.
Wat ben jij toch echt niet mee met de tijd. Iets of wat Aziatische dame heeft toch minstens twee smartphones? Je hebt toch twee handen? Dan kan je toch op twee smartphones tegelijk LINE berichtjes versturen?

Hop, je luie zetel uit en naar de Western Union. Anders zal je nooit meer de roze binnenkant van dat lekkere poesje mogen zien.
 
Laatste nacht wilde een vrouw alleen maar mee als ook mijn vrouw meedeed (want bargirl vond het eng, een koppel, was bang voor jaloerzie, nooit meegemaakt etc....), en wonderlijk; Mijn vrouw zei Oke..... Dus ondanks "ShortTime" werd het een zeer lange nacht. En hebben daarna nog tot 05:00 buiten zitten nakletsen met z'n 3en. (Een nacht om niet meer te vergeten)
man, man wat een vreselijk leven heb jij.......... #jaloers
 
man, man wat een vreselijk leven heb jij.......... #jaloers

Als je voor de seks gaat, is het tig keer makkelijker om alleen te gaan als man! (probeer ik al tijdje voorzichtig in de week te leggen bij mijn vrouw ;) )

Je wilt niet weten wat ik daar tegenover heb moeten doen :unsure:.... Hele dagen Chatumchak market (Bangkok), 2x per week Tepprasit Market (Pattaya), 's morgens vroeg naar the New Naklua Market.
En wat meer serieus; in bars benaderen en kletsen ze altijd 100-uit met ons, en vinden ze ons een super leuk stel samen, zijn het allemaal onze vriendinnen. Maar wanneer ik opeens interesse toon in Shorttime (en mijn vrouw aangeeft daar geen probleem mee te hebben)..... wordt het voor de meesten wat "unheimlich". En verdwijnen ze opeens naar andere tafels of blijken opeens nooit met customers mee te gaan. Mede daarom bewaar ik dat "spelletje" altijd voor de laatste paar dagen, er is er altijd wel 1 of 2 die uiteindelijk meegaat. De dagen erna zijn we alleen nog maar melkkoe voor de ladydrinks. Maar het totaal spel is leuk (vindt ook mijn vrouw). En daarna is het of een andere bar kiezen, of in Soi6 'wandelen".

(Wil je echt vrienden/vriendinnen maken; dan moet je nooit aangeven in (betaalde) seks geïnteresseerd te zijn. Juist zo hebben we er veel vrienden aan over gehouden door heel TH. Want Thai hebben over het algemeen graag vriendschap aan Farang.
De mensen uit de bars, daar hebben we maar 1 vriendin van over gehouden door de jaren heen.
De rest.... Nog voor je op het vliegveld staat hebben ze je weer "ontvriend" in FaceBook, Line, etc.....)
 
Laatst bewerkt:
Het is niet te geloven hoe hopeloos Thaise meiden zijn door de coronacrisis. Ik ging eens kijken op Thaifriendly en zonder iemand aan te schrijven kreeg ik op een kwartiertje (als eind vijftiger) aanzoeken van ongeveer 30 dames???
Godlof, er is nog hoop voor mij. Op 15-2-22 hoop ik 60 te worden. Tot voor kort was dat ee niet te nemen hindernis kwa leeftijd. Maar na het lezen van Bruno's post is er een wereld voor mij open gegaan. 😁😁
 
Hele dagen Chatumchak market (Bangkok), 2x per week Tepprasit Market (Pattaya), 's morgens vroeg naar the New Naklua Market.
dan ben ik weer heeeeeeeeeeeeeel blij dat ik alleen op pad ga inderdaad.
in bars benaderen en kletsen ze altijd 100-uit met ons, en vinden ze ons een super leuk stel samen, zijn het allemaal onze vriendinnen. Maar wanneer ik opeens interesse toon in Shorttime (en mijn vrouw aangeeft daar geen probleem mee te hebben)..... wordt het voor de meesten wat "unheimlich". En verdwijnen ze opeens naar andere tafels of blijken opeens nooit met customers mee te gaan. Mede daarom bewaar ik dat "spelletje" altijd voor de laatste paar dagen, er is er altijd wel 1 of 2 die uiteindelijk meegaat. De dagen erna zijn we alleen nog maar melkkoe voor de ladydrinks. Maar het totaal spel is leuk (vindt ook mijn vrouw). En daarna is het of een andere bar kiezen, of in Soi6 'wandelen".
Bijzonder toch, als je weet dat dit voor de vrouwen hun inkomsten zijn en ze zich eerst relaxter voelen bij een koppel. Ik ken helaas geen lesbische of bi vrouwen die naar de bars in Thailand zijn geweest, maar ben wel benieuwd of die daar succes hebben. Mede aangezien op het platteland waar ik ben geweest relaties tussen dezelfde sexe allemaal als doodgewoon wordt gezien.

(Wil je echt vrienden/vriendinnen maken; dan moet je nooit aangeven in (betaalde) seks geïnteresseerd te zijn. Juist zo hebben we er veel vrienden aan over gehouden door heel TH. Want Thai hebben over het algemeen graag vriendschap aan Farang.
Bijzonder is dat idd. Ikheb op Facebook een hele flock aan mensen die grotendeels een woordenschat van 400 engelse woordne hebben en die toch al jaren mijn vrienden blijven en dan eens per maand er een I miss you, how are you, Are you ok Kung B er uitgooien.

Either way, geniet er nog van, ik hoop in April meer en op meer plekken te scoren ; (Phuket, Ao Nang, , Hua Hin en BKK)
 
Bargirls e massage
En wat meer serieus; in bars benaderen en kletsen ze altijd 100-uit met ons, en vinden ze ons een super leuk stel samen, zijn het allemaal onze vriendinnen. Maar wanneer ik opeens interesse toon in Shorttime (en mijn vrouw aangeeft daar geen probleem mee te hebben)..... wordt het voor de meesten wat "unheimlich".
Bargirls en massagegirls hebben een zevende zintuig om te weten wanneer iemand al "geclaimd" is en dan houden ze er de handen van af.

Jaren geleden heb ik de test eens gedaan. Als ik door een zijstraat van Sukhumvit Road liep waar veel massageshops zijn (vlakbij Soi Cowboy), dan werd ik werkelijk bij elke shop aangesproken "Hello hansum man. Want massage?". Als mijn Thaise vriendin een meter of 3 à 4 achter me aan liep, kreeg ik plots geen aandacht meer van de massagedames. Daar in Thailand hebben ze nog respect voor eigendom!

Overigens heb ik met de Thaise vriendin ooit bij Honey Bee een "couple massage" gehad. Zeer aan te raden!
 
Nog voor je op het vliegveld staat hebben ze je weer "ontvriend" in FaceBook, Line, etc..
Ik heb zo een 'vriendin' gehad die zo uitermate jaloers was dat ze mij via Line aangeklaagd heeft en mij heeft laten blokkeren voor iedereen. (Ik had nochtans niets uitgespookt). Sindsdien kan ik LINE niet meer gebruiken, ... ook niet als ik een nieuwe account aanmaak met zelfde FB-link.
 
Bargirls e massage

Bargirls en massagegirls hebben een zevende zintuig om te weten wanneer iemand al "geclaimd" is en dan houden ze er de handen van af.

Jaren geleden heb ik de test eens gedaan. Als ik door een zijstraat van Sukhumvit Road liep waar veel massageshops zijn (vlakbij Soi Cowboy), dan werd ik werkelijk bij elke shop aangesproken "Hello hansum man. Want massage?". Als mijn Thaise vriendin een meter of 3 à 4 achter me aan liep, kreeg ik plots geen aandacht meer van de massagedames. Daar in Thailand hebben ze nog respect voor eigendom!

Overigens heb ik met de Thaise vriendin ooit bij Honey Bee een "couple massage" gehad. Zeer aan te raden!
Is dat wat, een Thaise vriendin. Je hoort en leest zoveel rare/enge verhalen over Thaise/buitenlandse vriendinnen. Je huis kwijt, geld kwijt, alles kwijt waar je voor gewerkt hebt.
 
Zonder twijfel bestaat dat allemaal echt en sommigen hier zullen bevestigen dat het in werkelijkheid erger kan zijn dan wat men jou vertelt of wat je leest.
Er zijn ginder uiteraard ook gewone meisjes / vrouwen die niet onder druk gezet worden door ouders, familie, vrienden om de portemonnee van hun farang te doen vermageren.
Het onderscheid is voor een stuk : die die je als toerist tegenkomt voldoen nagenoeg allemaal aan de beschrijving van hiervoor (diëtistes) en die die je op een andere manier leert kennen niet allemaal.
De eerste categorie droomt vaak van meerdere sponsors die ook na terugkeer geld blijft storten voor zijn 'vriendin'.
Los daarvan : een Thaise vriendin bv. kan je niet vergelijken met één van bij ons.
Ik heb nog nooit een vriendin gehad buiten de Thaise die zo erg bezig was met denken aan : 'waar kan ik hem blij mee maken'.
Als je om 2 uur 's morgens zegt dat je zin hebt in barbecue of een hamburger zou het best kunnen dat zij spontaan voorstelt om er een te halen voor jou.
Ook een zaak die ik wil veralgemenen : meisjes die nog maar pas uit de isaan gearriveerd zijn, zien er strak in het vel en slank uit + zijn zeer tevreden met weinig.
Als ze al wat langer in de grote stad zijn of op stap met een farang (het verschil merk je vaak al na een paar weken) worden ze gauw molliger en minder snel blij te maken.

Wat Big Benny schrijft klopt. Mijn truc om rustig alle dames te kunnen bekijken en niet lastig gevallen te worden : ik gaf een meisje een kleine 'tip' van 20 of 50 Baht om met mij een straat (of enkele) door te wandelen. 50 Baht is goedkoper dan een ladydrink maar het is voor een Thais meisje een vierde van een dagloon (toen toch).
Je wordt, al de tijd dat ZE naast jou loopt met rust gelaten en je kan alles en iedereen rustig bekijken en je keuze maken zonder dat er constant aan je arm getrokken wordt.
Het is niet alleen uit edelmoedigheid dat ze je met rust laten. Een meisje die jou of mij aan de haak slaat zal vechten als iemand anders haar inkomsten dreigt af te nemen.:)
 
Laatst bewerkt:
Is dat wat, een Thaise vriendin. Je hoort en leest zoveel rare/enge verhalen over Thaise/buitenlandse vriendinnen. Je huis kwijt, geld kwijt, alles kwijt waar je voor gewerkt hebt.
Jij bent rijk, zij is arm. Zij is jong jij bent oud. Jij houd van haar omdat ze lief, knap en jong is, zijn houdt van jou omdat je rijk bent. Nee niet alle Thaise vrouwen vallen op 40+, kalende, dikke mannen. In het westen hebben we de luxe om relaties aan te gaan uit liefde. In nogsteeds de meeste landen gaat men relaties aan om het leven te kunnen voorzien, overleven, economisch vooruit te gaan, toekomst verbetering. Oprecht ook houden van! Maar andere reden.
Alles kwijtraken, is gevolg van westerse luxe. Niet zakelijk/nuchter nadenken zoals een Thai wel doet.
(En jaaaaa.... natuurlijk is dit generaliserend, ook in TH ontstaan er relaties uit liefde, en ook met Farang)
 
Is dat wat, een Thaise vriendin. Je hoort en leest zoveel rare/enge verhalen over Thaise/buitenlandse vriendinnen. Je huis kwijt, geld kwijt, alles kwijt waar je voor gewerkt hebt.
Ik beklaag het me toch niet.

Echter, noch mijn eerste Thaise vriendin, noch de huidige heb ik in een bar opgepikt en het zijn ook geen jonge huppelkutjes uit de Isaan. De eerste was een lerares met een PhD diploma en de huidige is een radiologie-technicus in de hoofdkliniek van Chiang Rai. Allebei een vijftiental jaar jonger dan ik. Beiden met een (naar Thaise normen) goed inkomen en een respectvolle positie. Ik zou durven zeggen, hun eerste bekommernis was/is niet zichzelf een financieel meer zekere toekomst te bezorgen.
 
Is dat wat, een Thaise vriendin. Je hoort en leest zoveel rare/enge verhalen over Thaise/buitenlandse vriendinnen. Je huis kwijt, geld kwijt, alles kwijt waar je voor gewerkt hebt.
Mijn NL exen hebben me MEER gekost dan mijn Thaise. Natuurlijk zijn er slechte verhalen maar met gezond verstand is er niets aan de hand.
Nix bruidschat/sinsod betalen... allemaal bullshit. Gewoon zelf de regels bepalen. En ja.. mijn huidige (Thaise) vriendin in Pattaya gevonden.... Woont inmiddels hier. ZIJ stuurt geld naar huis en "kost mij" feitelijk niets... enige is haar libido is zooo laag dat ik dus hier op dit forum aanwezig ben 55555555 (als in haha thais grapje)
 
Mijn NL exen hebben me MEER gekost dan mijn Thaise. Natuurlijk zijn er slechte verhalen maar met gezond verstand is er niets aan de hand.
Nix bruidschat/sinsod betalen... allemaal bullshit. Gewoon zelf de regels bepalen. En ja.. mijn huidige (Thaise) vriendin in Pattaya gevonden.... Woont inmiddels hier. ZIJ stuurt geld naar huis en "kost mij" feitelijk niets... enige is haar libido is zooo laag dat ik dus hier op dit forum aanwezig ben 55555555 (als in haha thais grapje)
Andere thaise vriendin nemen, dan? 😁 Maar dan niet meer klagen over het libido
 
Nah. Is puur ter indicatie. Thaise dames? Zijn net mensen en je hebt goeie en slechte.
Vergeet vooral de social pressure daar niet. Bedoel de meeste mannen hier op het forum ontmoeten een THaise dame toch in phuket of BKK/Pattaya. And there its ALL about show.. en natuurlijk willen ze (bijna) allemaal een farang aan de haak slaan. En ja ik denk dat 95% van de thaise dames daar echt geen zuiver motief hebben. Maar Thaise kunnen relatief slecht liegen dus je kan er vrij snel doorheen prikken als je je verstand blijft gebruiken.

Die van mij in maart 2019 leren kennen (was net begonnen wat ik wist EN kon checken bij de manager van die venue) en daarna chatten ze echt ELKE dag na werk (dus sowieso geen barfines longtime). Als die ging stappen (zelden) was ze ook "gewoon" bereikbaar. Geen vaag gedoe. Toen ik haar daarna ontmoeten voor de 2de keer zijn we BKK, Huahin (en Pattaya) geweest. Ze heeft toen ZELF besloten terug naar Isaan te gaan (en dus te stoppen met werken in Pattaya) omdat ze doorhad dat get gewoon ongezond was. Let wel. Ook ZONDER om geld te vragen. Uiteindelijk heb ikzelf toen besloten haar 10K bath per maand te sturen (omdat ze immers niet werkte). Anyway oktober 2019 tweede keer ontmoet en eind 2019 was ze eerste keer NL voor 3 maanden. 2020 (door Covid) gebruikt voor dr MVV en sinds december 2020 is ze hier met een 5jaar visum en inmiddels spreken we 70% van de tijd gewoon Nederlands met elkaar.
Dus ja het KAN wel "normaal" gaan ..
 
De infectie-cijfers gaan weer de verkeerde kant op in Thailand.


In Vietnam daarentegen bereiden ze de heropening van het land voor:


En de officiële naam van Bangkok is nu Krung Thep Maha Nakhon (ipv die onuitsprekelijke en niet te onthouden lange naam)

 
Laatst bewerkt:
De infectie-cijfers gaan weer de verkeerde kant op in Thailand.
Hier laten we omikron nu maar z'n gang gaan, maar in Thailand blijven ze proberen het aantal besmettingen zo laag mogelijk te houden.
Ik denk dat het zo nog wel maanden gaat duren voordat er daar versoepelingen komen.
De Thailand Pass en alle regels die daarbij horen zie ik daarom nog lang niet afgeschaft worden.
 
Eigenaar The Dollhouse (Soi Cowboy) dood na val van 39e verdieping.

Eh, het is intussen al wel 5 of 6 jaar geleden dat Darrel (mede eigenaar Dollhouse) onvrijwillig lid werd van de Bangkok Flying Brigade
 
Eh, het is intussen al wel 5 of 6 jaar geleden dat Darrel (mede eigenaar Dollhouse) onvrijwillig lid werd van de Bangkok Flying Brigade
Gvd zeg, ik zie het nu ook! Ik zat het artikel over Vietnam te lezen en daaronder bij related news stond het artikel over die Darrel. Vreemd...
 
Ja, die vraag blijft altijd boven de markt hangen in dat soort gevallen.
Ik kende Darrel tamelijk goed. Hij had constant allerlei persoonlijke, zakelijke en financiele problemen. Hij was een grootgebruiker van drank en coke, maar wist dat een tijdlang redelijk onder controle te houden. Toen hij van coke overstapte op Yaba verloor hij die controle en begon zich bijzonder vreemd en onvoorspelbaar te gedragen.
Toch denk ik niet dat het zelfmoord was of dat hij een zetje heeft gekregen. Sleutel vergeten en effe via het balkon van de buren naar binnen klimmen met een kop vol drank en dope. Past helemaal bij zijn karakter. Een noodlottig, maar voorspelbaar ongeluk. Ook zijn collega's in Soi Cowboy denken er zo over.
Ter zijde: Ik had ooit een afspraak met een paar Thaise "zakenlieden" die ik niet helemaal vertrouwde. Ik vroeg daarm een wijze, oude boef om raad.
Zijn advies: "Don't meet them in high places."
 
Hier laten we omikron nu maar z'n gang gaan, maar in Thailand blijven ze proberen het aantal besmettingen zo laag mogelijk te houden.
Ik denk dat het zo nog wel maanden gaat duren voordat er daar versoepelingen komen.
De Thailand Pass en alle regels die daarbij horen zie ik daarom nog lang niet afgeschaft worden.

Ook in Thailand is eind vorig jaar het besef gekomen, dat het land sluiten geen goede optie is. Daarmee gingen wel 4 hoogseizoenen (2 Noordelijk halfrond, 2x Zuidelijk halfrond) verloren, met als gevolg een groot verlies aan inkomsten voor de toeristische branche. Ik zie Thailand niet snel weer de boel sluiten. Ze zijn nu plots dikke vrienden met Saudi-Arabië en vanaf komende maand gaat THAI zelfs vliegen op Riyad (dat gaat wel ten koste van o.a. Brussel). De Saudi's die normaal gesproken nergens heen kunnen, zullen die mogelijkheid wel met beide handen aangrijpen, dus ik verwacht in Soi 3 wel meer bedrijvigheid. De nog steeds niet terugkerende Chinezen moeten natuurlijk op een of andere manier vervangen worden door een ander volk, dat wel wil en mag komen.

Vanuit Europa zullen ook wel weer de nodige toeristen komen. Weliswaar nog lang niet de aantallen van 2019, maar de reisbeperkingen in Europa zijn flink verminderd. Nederland hanteert weer de "oude" reisbeperkingen en daarin is Thailand "geel" (een paar gebieden in het Zuiden en in het Noorden "rood" vanwege gewapende conflicten). Verzekering-technisch en qua quarantaine zijn er dus geen belemmeringen. Het is wel de vraag in hoeverre mensen alle rompslomp inzake de Thailand Pass (incl. verzekeringen, PCR-tests, hotel-quarantaine) willen doorstaan, maar er zullen ongetwijfeld weer de nodige reizigers zijn, die dat wel voor lief nemen.

Totdat er een veel beter vaccin of medicijn is, en op termijn zal die echt wel komen, zullen PCR-tests wel verplicht blijven. Dan hebben we het over de komende 2 of 3 jaar. Tenzij er natuurlijk weer een variant opduikt die en besmettelijker is en ziekmakender. Maar het land weer afsluiten, dat zal Thailand niet meer doen. Het Test & Go werkt in principe goed. De vraag is of het met grote aantallen nog allemaal te doen is. Wat als je in Bangkok in het hoogseizoen duizenden test moet doen en verwerken? De opvolging daarvan bij een positieve testuitslag? De controles bij aankomst op Suvarnabhumi? Dát wordt de grote uitdaging.
 
Totdat er een veel beter vaccin of medicijn is, en op termijn zal die echt wel komen, zullen PCR-tests wel verplicht blijven. Dan hebben we het over de komende 2 of 3 jaar. Tenzij er natuurlijk weer een variant opduikt die en besmettelijker is en ziekmakender. Maar het land weer afsluiten, dat zal Thailand niet meer doen. Het Test & Go werkt in principe goed. De vraag is of het met grote aantallen nog allemaal te doen is. Wat als je in Bangkok in het hoogseizoen duizenden test moet doen en verwerken? De opvolging daarvan bij een positieve testuitslag? De controles bij aankomst op Suvarnabhumi? Dát wordt de grote uitdaging.
Ik schat in dat zeker die dag 5 test er snel afgaat.
EN misschien ook wel de pcr op dag 1 vervangen wordt op pcr 72 uur voor vertrek en een atk bij aankomst, al la Cambodja
 
Verzekering-technisch en qua quarantaine zijn er dus geen belemmeringen. Het is wel de vraag in hoeverre mensen alle rompslomp inzake de Thailand Pass (incl. verzekeringen, PCR-tests, hotel-quarantaine) willen doorstaan, maar er zullen ongetwijfeld weer de nodige reizigers zijn, die dat wel voor lief nemen.

Totdat er een veel beter vaccin of medicijn is, en op termijn zal die echt wel komen, zullen PCR-tests wel verplicht blijven. Dan hebben we het over de komende 2 of 3 jaar.
Absoluut oneens met beide stellingen. Er zijn op het moment wel degelijk belemmeringen, want als toerist moet je de eerste 5 dagen eigenlijk gewoon ontzettend voorzichtig zijn wat je doet. Want als je op dag 5 positief test is heel je vakantie naar de knoppen, dan kun je een week of 10 dagen in quarantaine. Mocht je een paar maanden gaan is dat minder erg, maar voor doorsnee toeristen is dat dus wel degelijk een probleem. Daarnaast heb je ook nog eens het risico dat je verzekering de kosten niet dekt als je positief getest wordt maar niet ziek wordt. Daar stoppen ook Thaise verzekeringsmaatschappijen als AXA nu mee. En dan zit je dus niet alleen opgesloten in een kamer voor een behoorlijke tijd, maar krijg je ook nog eens een rekening van 150k baht aan je broek. Ook dé reden waarom ik nog niet afreis naar Thailand. Ondanks mijn vaccinaties + booster.

Verder zie ik PCR tests er echt niet nog 2/3 jaar opblijven, ALS er ook daadwerkelijk geen andere variant meer opduikt. Dan wordt het idee van bijv Spanje, om met de ziekte te leven en het een endemie wordt, globaal overgenomen op termijn. Dan verdwijnt het nut van een PCR test ook gewoon, want we vergelijken het immers bijv met een griepje.

De besmettingen in Thailand zijn nog steeds aan het stijgen helaas, maar ik hoop dat ze bij de volgende CCSA meeting in Maart toch besluiten om die 2e test op dag 5 te cancellen. Want dat houdt echt veel toeristen tegen.
En ondertussen openen landen als Cambodja, Filipijnen en Vietnam hun grenzen volledig (enkel PCR voor het vliegen). Dus de druk op Thailand wordt ook steeds groter.
 
Ik schat in dat zeker die dag 5 test er snel afgaat.
EN misschien ook wel de pcr op dag 1 vervangen wordt op pcr 72 uur voor vertrek en een atk bij aankomst, al la Cambodja
ik hoop en verwacht ook dat de pcr test op dag 5 verdwijnt (ik heb namelijk terug een ticket geboekt einde maart :),en ik weet dat ik het verleden gezegd heb dat ik de thai pas niet meer zag zitten maar kon het niet laten😬).
persoonlijke verwachting is dat dag 5 test verdwijnt of vervangen door sneltest maar dag 1 zal dit jaar niet meer verdwijnen vrees ik of 72 u op voorhand
 
Daarnaast heb je ook nog eens het risico dat je verzekering de kosten niet dekt als je positief getest wordt maar niet ziek wordt. Daar stoppen ook Thaise verzekeringsmaatschappijen als AXA nu mee. En dan zit je dus niet alleen opgesloten in een kamer voor een behoorlijke tijd, maar krijg je ook nog eens een rekening van 150k baht aan je broek. Ook dé reden waarom ik nog niet afreis naar Thailand.
GEEN PANIEK ;) gewoon even navragen bij je reis- en zorgverzekering of die de 50k voor de Thailand Pass zwart op wit wil zetten en de rest dekt ook bij asymptomatische besmettingen (bij mij was de combi de trick) .
En anders sluit die even bij de ANWB af of via LUMA. Kost je ff wat meer, mar ben je zeker gedekt.
 
Nochtans geeft Emirates een verzekering aan al zijn passagiers tegen Covid. Maar ik twijfel of dit ook aanvaard wordt als wettelijke verzekering door de Thaise overheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan