Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
alleen (voor zover ik weet) niet tegen asymptomatisch positief testen. Dus dan moet je zelf de kosten dragen.
Ja, nee en maar.

Nee: doktersconsulten, medicijnen, lab-onderzoeken worden nog steeds vergoed.

Ja: Kamer (in ziekenhuis/ opvang) en voedsel worden niet vergoed.

"Maar': de nu afgesloten verzekeringen hebben geen vergoeding meer voor asymptomatische Covid anders dan hierboven al aangegeven. Maar of dit ook geldt voor al eerder afgesloten polissen, daarover lees ik weinig. Het kan dus best zijn dat "oude" verzekeringen nog wel vergoeden. Hier geldt weliswaar "TIT", maar de Thaise verzekeraars zijn al eerder door de overheid op de vingers getikt dat ze hun verplichtingen moeten nakomen (lees: beloftes uit hun polissen moeten nakomen).

De hierboven, in een andere post, genoemde bedragen van 150.000 baht voor 10 dagen lijken me aan de (zeer) hoge kant. 15,000 baht per dag is eerder een ICU-bed, geen gewoon hospitaalbed. Bij niet symptomatische Covid kom je in een gewoon hospitaalbed en dan praat je over normaal over 2000 baht (soms minder, soms meer). In Bangkok bij de private hospitals zal dat bedrag, als je er ook verzorgd wordt qua voedsel wel hoger liggen. Maar evengoed is het 5000 baht. Of 8000 baht. Maar 15.000 baht/ dag is wel erg veel.

Laat er geen misverstand over bestaan; het is natuurlijk niet leuk, maar het wordt wel weer vergoed door je Nederlandse verzekeraar (afhankelijk van hoe je verzekerd bent is dat je ziektekostenverzekeraar of je reisverzekering. Daarin gelden dan weer, verzekeringstechnisch gesproken, primaire en secundaire aansprakelijkheid van de verzekeraars. Maar dat moet je maar bij je verzekeraar gaan uitvogelen.

Ook blijkt van de in Thailand gearriveerde buitenlanders 1 a 3% besmet na de PCR-test op dag 1 en/ of 5 (cijfers stegen eind december - begin februari, dalen nu weer). Dus nog steeds 97 tot 99% die niet besmet is of raakt.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat de goede kant op
Bekijk bijlage 36051

Het nieuws is nog erg vers (omstreeks 9 uur online gekomen). Ik ben erg benieuwd hoe het zit voor de eerste Thailand Pass. Destijds gold namelijk dat op dag 5 er alleen een ATK (sneltest) moest worden gedaan. Dat is met de invoering van de tweede versie van Thailand Pass veranderd in een PCR-test op dag 5 (kosten rekening Thaise overheid, alleen voor mensen die de 1e TH hadden, de rest betaalt zelf voor de PCR-test). Het zou dus niet meer dan logisch en billijk zijn, dat die eerste serie Thailand Pass-houders ook weer vrijgesteld worden van de PCR-test op dag 5.
 
Het nieuws is nog erg vers (omstreeks 9 uur online gekomen). Ik ben erg benieuwd hoe het zit voor de eerste Thailand Pass. Destijds gold namelijk dat op dag 5 er alleen een ATK (sneltest) moest worden gedaan. Dat is met de invoering van de tweede versie van Thailand Pass veranderd in een PCR-test op dag 5 (kosten rekening Thaise overheid, alleen voor mensen die de 1e TH hadden, de rest betaalt zelf voor de PCR-test). Het zou dus niet meer dan logisch en billijk zijn, dat die eerste serie Thailand Pass-houders ook weer vrijgesteld worden van de PCR-test op dag 5.
Daar vrees ik voor dat ze dit gaan terugbetalen,dan zouden ook de hotels hun geld terug moeten betalen en dat gaat niet gebeuren.
Al wie voor 1 maart boekt moet 2 testen en hotels betalen gaat niet veranderen vrees ik
 
Daar vrees ik voor dat ze dit gaan terugbetalen,dan zouden ook de hotels hun geld terug moeten betalen en dat gaat niet gebeuren.
Al wie voor 1 maart boekt moet 2 testen en hotels betalen gaat niet veranderen vrees ik
Als je nu boekt gelden de voorwaarden van.... nu. Niet zo vreemd toch?
Heb je via Agoda, Booking, e.d. dit geregeld dan heb je de optie gehad om te boeken met annulerings opties. Gebruik die!
En vervolgens kun je eventueel de Thailand Pass opnieuw aanvragen, als je de docs van de vorige keer nog hebt, is dat in 10 minuten geregeld.
 
Daar vrees ik voor dat ze dit gaan terugbetalen,dan zouden ook de hotels hun geld terug moeten betalen en dat gaat niet gebeuren.
Al wie voor 1 maart boekt moet 2 testen en hotels betalen gaat niet veranderen vrees ik
Ik heb een Thailand Pass onder de 1e (tot 21 december 2021) geldende voorwaarden. Ik hoefde geen 2e PCR test te doen (wel een ATK) en nu wel, maar die betaalt de Thaise overheid. Het kost mij dus niets, toen niet en nu niet. Alleen vraag ik me af of ze dat nu (voor de mensen die voor 22 december een Thailand Pass hebben aangevraagd), dat nu weer terugdraaien naar "op dag 5 een ATK" (ipv PCR). That's all! Er is helemaal geen geld mee gemoeid in die gevallen.


Wat ik me nog kan voorstellen is, dat Thailand voor de mensen met een Thailand Pass vanaf januari 2022; Geen geld terug, maar je MAG ook een ATK doen.
 
Goed nieuws voor wie voor Thailand of de toeristen ik denk beide niet, oké er zijn natuurlijk altijd de echte liefhebbers of mensen die persé een bepaalde reis willen maken.
Maar voor de reguliere toerist nog altijd TE veel gedoe voor een vakantie, vergeet niet in Midden Amerika en veel Afrikaanse bestemmingen amper inreisvoorwaarden, zelfs geen vaccinatieplicht bij veel bestemmingen.
Ook plannen veel toeristen niet vandaag hun reis voor volgende maand dus die toeristen lopen ze alsnog mis, ook ik zou met de huidige nieuwe voorwaarden Thailand nog altijd laten schieten.
De Chinezen laten nog weinig toeristen los met hun social credit systeem, en de Rus zal de oorlog in zijn beurs gaan voelen en zit ook niet op te veel poespas te wachten qua regelgeving ik denk dat voor er weer massa toerisme is in Thailand zal er nog veel moeten versoepelen.
En die massa dat is nu net waar misschien de westerse toerist niet naar smacht maar de Thaise toeristen sector dus wel.
 
De Chinezen laten nog weinig toeristen los met hun social credit systeem, en de Rus zal de oorlog in zijn beurs gaan voelen en zit ook niet op te veel poespas te wachten qua regelgeving ik denk dat voor er weer massa toerisme is in Thailand zal er nog veel moeten versoepelen.
I love it, zo min mogelijk lompe Chinese of Russische toeristen. Ik ben niet van het over één kam scheren, maar zeker in de grote, toeristische plaatsen heb ik niets anders dan ellende en asociaal gedrag gezien en meegemaakt van dit type toerist. Dus lekker weg laten blijven voor mij, maar ik snap de Thai heel goed na 2 jaar doffe ellende.

Ik overweeg ook als ik ga om niet of nauwelijks af te dingen. Misschien dat me dat respect kost, maar levert hen wel extra in de portemonnee.
 
Niet afdingen? @bosspitsmuis ? Bij de dames of het vrouwtje op de hoek die eten verkoopt? Dat maakt nogal verschil...
Persoonlijk zou ik bij categorie1 zeker wel afdingen en categorie2 zeker nooit ;)
Nu niet en nooit gedaan trouwens... 2K longtime. Take it or leave it ;)
En teveel betalen voor wat fruit of eten... boeiend ...
 
Niet afdingen? @bosspitsmuis ? Bij de dames of het vrouwtje op de hoek die eten verkoopt? Dat maakt nogal verschil...
Persoonlijk zou ik bij categorie1 zeker wel afdingen en categorie2 zeker nooit ;)
Nu niet en nooit gedaan trouwens... 2K longtime. Take it or leave it ;)
En teveel betalen voor wat fruit of eten... boeiend ...
dat kan, ieder zijn insteek... Ik vind het een hele kleine bijdrage aan de ellende die daar de afgelopen jaren is geweest. Jij staat daar duidelijk anders in. It's a free world ;)
 
ik ga normaal 26 maart vertrekken naar thailand voor 25 dagen.
nu heb ik 2 spuiten van pfizer gehad (laatste 21 juli 2021),nog geen booster gehad
is er een termijn dat deze vervallen in thailand ?in belgie vervallen deze op 9 maand
staat er een termijn op voor de thai pass ?

mvg
ben
 
Just in: PCR en hotel-quarantaine op dag 5 niet meer nodig. Voor mensen die al Thailand Pass hebben, vervalt dat ook. TAT vraagt hotels de kosten terug te betalen aan reizigers

Bron: o.a. via Richard Barrow
 
ik ga normaal 26 maart vertrekken naar thailand voor 25 dagen.
nu heb ik 2 spuiten van pfizer gehad (laatste 21 juli 2021),nog geen booster gehad
is er een termijn dat deze vervallen in thailand ?in belgie vervallen deze op 9 maand
staat er een termijn op voor de thai pass ?

mvg
ben
Geen termijn.Maar zelfs bij 9 maanden zit je nog goed.

Je moet voor Thailand Pass gevaccineerd zijn en dat ben je. Eenmaal geldig blijft de Pass geldig, hoewel aanvullende voorwaarden zouden kunnen gelden. Momenteel wordt er echter iets versoepeld.
 
De verplichte PCR-test in een hotel wordt een verplichte zelftest, die je door moet geven in die app. Ligt het aan mij of verandert er dan eigenlijk gewoon bijna helemaal niets?!
Moet je bij een positieve zelftest ook 2 weken in quarantaine? Wordt mij niet duidelijk uit de info die is gegeven. Ik ben bang van wel.

Heb gisteren ongeveer dezelfde reactie geplaatst op Thailandblog, maar die is niet goedgekeurd. Zoals gewoonlijk...
Wie van jullie bezoekt dat blogje ook wel eens?

In ieder geval, er is nog steeds geen haar op mijn hoofd die er aan denk om op vakantie naar Thailand te gaan onder al deze voorwaarden.
 
Dit zijn terug de voorwaarden zoals de eerste test en go .
Dag 5 zelftest en foto nemen van de test daarna doorsturen in de morchana app (heb ik ergens gelezen),Een beetje verstandig denken dan doe je de test op dag 1 en verstuur je deze door op dag 5 .
Koop daarna nog 1 zelftest in 7-Eleven voor op dag 5 (gewoon om zeker te zijn ),ben je dan positief dan ga je naar een rustige plaats met een bungalow op het strand en rust je daar 10 dagen😉
 
Een zelftest kun je natuurlijk makkelijk manipuleren. Iets met de volgende van handelingen omdraaien of bepaalde handelingen weglaten... Et voila; negatief.

Of dat handig en verstandig is, is punt 2. Als je langere tijd in Thailand blijft zou ik het niet melden (mocht ik positief blijken). Gewoon isolatie en uitzieken. Mocht je snel weer terug gaan, dan moet je goed bedenken wat je doet.Dan zou zo snel mogelijk in quarantaine wel de beste oplossing kunnen zijn, omdat anders je verblijf onnodig lang kan zijn en je dus ook later in Nederland terugkeert voor werk of studie
 
Een zelftest kun je natuurlijk makkelijk manipuleren. Iets met de volgende van handelingen omdraaien of bepaalde handelingen weglaten... Et voila; negatief.

Of dat handig en verstandig is, is punt 2. Als je langere tijd in Thailand blijft zou ik het niet melden (mocht ik positief blijken). Gewoon isolatie en uitzieken. Mocht je snel weer terug gaan, dan moet je goed bedenken wat je doet.Dan zou zo snel mogelijk in quarantaine wel de beste oplossing kunnen zijn, omdat anders je verblijf onnodig lang kan zijn en je dus ook later in Nederland terugkeert voor werk of studie
Het lastige is indien je positief bent getest het daarna tot wel 8 weken positief kan aangeven ''ook als je niet ziek bent'' wat terug reizen bemoeilijkt
 
Het lastige is indien je positief bent getest het daarna tot wel 8 weken positief kan aangeven ''ook als je niet ziek bent'' wat terug reizen bemoeilijkt

Dat is exact ook mijn punt. Een fake negatieve zelftest produceren is eenvoudig, maar wie hou je daarmee voor de gek? Vooral jezelf.

Als je langere tijd in Thailand blijft, no problem. Maar als je na 2 of 3 weken terugreist, dan zul je geen "fit to fly"-certificate krijgen (wat de NL-overheid verlangt, niet de Thaise). Dan zit je alsnog met een probleem
 
Voor Nederland is dit een probleem maar je zit niet 14 dagen vast in een hospitaal in Thailand.
Je kan ook altijd via België gaan 🤷‍♂️🤷‍♂️
 
Voor Nederland is dit een probleem maar je zit niet 14 dagen vast in een hospitaal in Thailand.
Je kan ook altijd via België gaan 🤷‍♂️🤷‍♂️

Ik zie niet direct (op de site van de Belgische overheid) dat je in België geen PCR of antigeen-test zou moeten laten zien als je het land binnenkomt. Hoef je voor België geen PCR-test of antigeen test doen als je naar België reist vanuit Thailand?????
 
Ik zie niet direct (op de site van de Belgische overheid) dat je in België geen PCR of antigeen-test zou moeten laten zien als je het land binnenkomt. Hoef je voor België geen PCR-test of antigeen test doen als je naar België reist vanuit Thailand?????
Je moet geen test doen voor naar België te vliegen, tenzij de vliegmaatschappij dit vraagt
Dit is wel voor Belgen durf niet te zeggen dat dit ook voor Nederlanders is
Je moet in België een pcr test doen bij aankomst en na 7 dagen verder ook een formeler invullen en dat is het
 
Nou ik kan jullie uit eigen recente ervaring vertellen dat ik terug ben gekomen van een reisbestemming waar een antigeen of PCR test ook verplicht zou zijn voor een terugreis naar Nederland.
Ik heb uiteindelijk nooit het certificaat op mail gekregen dus feitelijk ook geen bewijs, en er vroeg zowel op de vertrekkende luchthaven, en bij de airline, en bij aankomst op Schiphol geen hond naar.
Het brengt wel wat extra spanning met zich mee maar er word niet in ieder geval niet streng op gecontroleerd is mijn ervaring in ieder geval.
 
Het is (momenteel) ook niet altijd de overheid die de PCR/Antigeen test verlangt. Dat doet de vliegmaatschappij! En dan ook nogeens per land verschillend.
Het kan dus zomaar zijn dat je bij KLM die op Amsterdam vliegt wel een PCR/Antigeen test moet doen, maar met EVA op Amsterdam niet.
En dan is het dus ook nog verschillend op welk land je vliegt en vanaf welk land.
Verstandigst is gewoon op de site van de vliegmaatschappij kijken bij de betreffende vlucht, dan weet je de eisen, en kun je zelf er voor kiezen of je die negeert (en dat de spanning waard vindt).

Ik ben begin februari teruggekomen uit TH en daarbij zijn we meerdere keren gecontroleerd op test bewijzen.

(En daarnaast.... misschien wordt je soms gecontroleerd, en soms niet. Dat jij een slof sigaretten zonder controle de grens over hebt gekregen, betekend niet dat ze niet controleren en de volgende dus ook probleemloos sigaretten mee kan nemen)
 
Het is (momenteel) ook niet altijd de overheid die de PCR/Antigeen test verlangt. Dat doet de vliegmaatschappij! En dan ook nogeens per land verschillend.
Het kan dus zomaar zijn dat je bij KLM die op Amsterdam vliegt wel een PCR/Antigeen test moet doen, maar met EVA op Amsterdam niet.
En dan is het dus ook nog verschillend op welk land je vliegt en vanaf welk land.
Verstandigst is gewoon op de site van de vliegmaatschappij kijken bij de betreffende vlucht, dan weet je de eisen, en kun je zelf er voor kiezen of je die negeert (en dat de spanning waard vindt).

Ik ben begin februari teruggekomen uit TH en daarbij zijn we meerdere keren gecontroleerd op test bewijzen.

(En daarnaast.... misschien wordt je soms gecontroleerd, en soms niet. Dat jij een slof sigaretten zonder controle de grens over hebt gekregen, betekend niet dat ze niet controleren en de volgende dus ook probleemloos sigaretten mee kan nemen)
De Nederlandse overheid vereist een pcr test of antigeen test als je uit een niet eu-land terugreist dat niet als "groen" geldt. Thailand is geel. Dus een test moet. Het is (inderdaad) de airlines die dit controleert, op Suvarnabhumi staan immers geen vertegenwoordigers van de ambassade 🙂.

Veel airlines geven op hun website aan de vereisten van het land van bestemming te volgen. Vlieg je met overstap, dan zou het dus kunnen dat ik een antigeen test moet/ mag doen en de persoon voor me een PCR en de persoon achter me niets. Tja..
 
Ik zit die filmpjes te bekijken van pattaya .
Van 1 dag geleden.
Zowel overdag als savonds nog veel dicht en erg rustig.
Met al die verplichtingen erbij....wat moet je er doen?
Wacht wel tot er weer normaal mag worden gereisd.
 
In de Buakhao/LK Metro area is er echt genoeg open hoor. Treetown is vrij levendig, net zoals Soi Chaiyapoon. Ook in Soi 6 gaan er steeds meer bars open.
Natuurlijk nog lang niet op het niveau van pre-covid, maar dat duurt sowieso nog wel even. Enkel WS is vrij levenloos, slechts enkele gogo's open (maar zonder dansen) en 1 of 2 nachtclubs. Ik ga eind Mei naar Thailand, maar kan me niet voorstellen dat ik me niet ga vermaken. De filmpjes van Pattaya 4k Walker op youtube zijn trouwens een aanrader, die post bijna dagelijks.
 
Ik heb een ticket voor juni, hopelijk gaat het door, wordt weer eens tijd na ruim 2 jaar.
Thanks voor de tip van Pattaya 4K Walker, leuk om alvast weer wat in de mood te komen, naast lezen op pattaya-addicts en zoeken naar hotel.
Hopelijk is de 1ste test er tegen die tijd ook nog af, dan zou het een goede tijd moeten worden daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan