Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik heb geboekt voor November dit jaar, zou het dan niet allemaal wat soepeler lopen

Ik vermoed van wel, maar dat is een jaar later
verder was de regel de laatste dagen in pattaya en bangkok dat je elke 3 dagen een zelftest moest doen en deze test 3 dagen moest bijhouden en laten zien bij binnenkomst van een bar, meeste mensen deden 1 test en gebruikte die voor 2 weken ;)

Moest ik een zelftest doen, ik zou da neuswisser letterlijk halfdiep in mn neus steken lol. En bij positief resultaat, zou ik van iemand anders vragen voor een negatief resultaat. Je gaat toch je vakantie nie verknallen voor da stomme omicron lol
 
Ik vermoed van wel, maar dat is een jaar later


Moest ik een zelftest doen, ik zou da neuswisser letterlijk halfdiep in mn neus steken lol. En bij positief resultaat, zou ik van iemand anders vragen voor een negatief resultaat. Je gaat toch je vakantie nie verknallen voor da stomme omicron lol
je moet wel weten dat de meisjes in de bar elke dag een test moeten doen en als deze positief is gaat de bar dicht
dus als iedereen zoals ook positief gaat dan zijn er niet veel barren meer open vrees ik ;)
 
Moest ik een zelftest doen, ik zou da neuswisser letterlijk halfdiep in mn neus steken lol. En bij positief resultaat, zou ik van iemand anders vragen voor een negatief resultaat. Je gaat toch je vakantie nie verknallen voor da stomme omicron lol
Dom, Dom, Dom! Met een zelftest kom je er niet mee weg, gap! Daar ga je grote moeilijkheden mee krijgen. Je zal een officieel document moeten kunnen overleggen, hetzij digitaal, hetzij op papier.
Maar, zoals de Thaise meiden plegen te zeggen: "up to you"!
 
Laatst bewerkt:
En wie voert die test dan uit? Toch niet een "wij van wc-eend adviseren wc-eend"-test waarbij de bar of dames zelf de testen doen? Want dan is het naïef om te denken dat het volgend de regels gaat
Ik denk dat je dan de Thai onderschat. In deze dingen nemen ze het veel serieuzer dan de gemiddelde toerist.
 
En wie voert die test dan uit? Toch niet een "wij van wc-eend adviseren wc-eend"-test waarbij de bar of dames zelf de testen doen? Want dan is het naïef om te denken dat het volgend de regels gaat
vorige week mocht ik de test doen zelf en moest ik deze test meenemen en laten zien in de bar (papaya,bangkok in koh chang werd er niet gecontroleerd),maar de meiden in de bar moeten een test LATEN doen elke dag (dit heb ik zo verstaan van een slecht engels sprekende meid;)).
er waren verscheidene barren gesloten wegens corona uitbraak dus ze nemen dat wel serieus
 
Dom, Dom, Dom! Met een zelftest kom je er niet mee weg, gap! Daar ga je grote moeilijkheden mee krijgen. Je zal een officieel document moeten kunnen overleggen, hetzij digitaal, hetzij op papier.
Maar, zoals de Thaise meiden plegen te zeggen: "up to you"!

huh ? ik denk dat je niet mee bent haha. Dit gaat niet over het land binnenvliegen.



Trouwens goed nieuws manne, de curfew is van 9 pm verandert naar 11pm. 2 uur langer zuipen dus

 
Ik denk dat je dan de Thai onderschat. In deze dingen nemen ze het veel serieuzer dan de gemiddelde toerist.
Ik onderschat de Thai(s) zeker niet, maar het zal ook jou niets verbazen dat sommige regels in Thailand "creatief' worden opgelost. Gelukkig hier dan niet, hoewel je je misschien ook nog wel kunt herinneren dat de Japanse ambassadeur (of in elk geval een hooggeplaatse ambtenaar) in een hi-so bordeel is besmet geraakt, terwijl er officieel een lockdown was. Dat was in 2020 volgens mij.

Hoewel de officiële besmettingscijfers laag zijn, blijken toch de meeste toeristen die positief testen dat bij de 2e PCR-test te zijn. Als ze dus al in het land zijn (na een negatieve PCR-test voor vertrek en een negatieve PCR-test na aankomst). Dat suggereert toch dat zij dan in Thailand besmet raken. Met "maar"7 a 8000 besmettingen per dag, is dat dan wel heel erg veel pech hebben. Tenzij die besmettingscijfers in werkelijkheid veel, veel hoger zijn.
 
iemand hier die medio mei richting Thailand gaat? waar blijven jullie op de hoogte van de laatste verplichtingen omtrent reizen naar Thailand, heb het idee dat het nogal met regelmaat verschilt welke regels er gelden.
Ik ga waarschijnlijk eind Mei naar Thailand. Heb toch redelijk goede hoop dat die 2e test er dan van af is. Nog 4 maanden, kan nog veel veranderen in die tijd. Mocht 2e test er niet van af zijn, ga ik denk ik liever eerst chillen op Phuket. Motorbike huren, beetje duiken en misschien 1 meid regelen in die 1e 5 dagen. Voor de rest 0 risico nemen dan. En dan meteen naar Pattaya daarna.
 
Tenzij die besmettingscijfers in werkelijkheid veel, veel hoger zijn.
Daar mag je wel vanuit gaan. Mijn Thaise vriendin werkt in het openbare hospitaal van Chiang Rai en het is helemaal volzet. Ze hebben zelfs een paar hotels in de buurt van het hospitaal afgehuurd om quarantaine patiënten te kunnen plaatsen.
 
huh ? ik denk dat je niet mee bent haha. Dit gaat niet over het land binnenvliegen.
Dat heb ik ook niet geschreven, gap. In een eerder bericht, een paar pagina's terug staan 3 locaties in Pattaya, dat zullen er inmiddels met zijn, waar je een geldige rapid PCR test kan laten uitvoeren. Op dat moment waren die 72 uur geldig. Dat zal inmiddels wel zijn aangepast naar 24u.
 
Dat heb ik ook niet geschreven, gap. In een eerder bericht, een paar pagina's terug staan 3 locaties in Pattaya, dat zullen er inmiddels met zijn, waar je een geldige rapid PCR test kan laten uitvoeren. Op dat moment waren die 72 uur geldig. Dat zal inmiddels wel zijn aangepast naar 24u.
Lees keer de post van ben13 beter dat ik citeerde. Ben13 heeft het over een 'zelftest'.

Er bestaat geen 'rapid pcr test', er is een pcr test of een antigentest (of zelftest in volkmond).
 
Laatst bewerkt:
Maatje van me doet een rondreis door THailand (as we speak)

2x vaccinatie. Heeft DAAR zijn booster gehaald. En NUL testen gedaan tot op heden en in de afgelopen maand is 3x op zijn QR Code gecheckt. Let wel hij is niet Pattaya geweest.... maar just saying.
Hij begreep dat door die booster hij dus geen PCR testen hoeft te doen....
 
ik vermoed dat de sneltesten ook alleen maar in pattaya,bangkok en phuket gedaan worden
toen ik op koh chang was is er nooit naar gevraagd geweest
 
Ik heb de indruk dat de corona-maatregelen in Thailand nog sneller veranderen dan hier.

Toen ik in november 2021 in Thailand was, kreeg ik na afloop van mijn 7 dagen in een SHA+ hotel een attest dat ik aan alle voorwaarden en tests had voldaan. En in de daaropvolgende hotels waar ik verbleef, moest ik het soms laten zien, of vroegen ze naar mijn vaccinatiestatus, of vroegen ze helemaal niks. Idem voor de restaurants of bars. Er was geen lijn op te trekken.

En wat dat officiële attest van het hotel betreft: de dag voordien was ik aan de receptie gaan melden dat mijn tweede (na 7 dagen dus) PCR-test niet was afgenomen omdat de testlocatie op zaterdag was gesloten, hoewel ik van de testlocatie een email had dat ik mij op die dag moest aanbieden. Maar blijkbaar lag mijn attest al gestempeld en ondertekend klaar ...

Enkel op de luchthavens (bij binnenlandse vluchten) werden wel alle documenten en attesten zorgvuldig gecontroleerd, zowel bij vertrek als bij aankomst..
 
Laatst bewerkt:
Die lopen er al jaren.
Ik vermoed dat ze voor de winkels, het strand, het weer komen... en omdat de echtgenoot zijn vrouw heeft gezegd dat het daar wat goedkoper en nog beter dan elders is.
 
Ik zie op allerlei Pattaya video's dat er blanke gezinnetjes rondlopen, man en vrouw en kleine kindertjes.
Waar komen die voor? Het warme weer, het strand en het eten?
Pattaya is niet alleen sex-toerisme. Tenzij je naar de paar straten gaat waar het (bijna) allemaal bars "met bediening" is, zie je overdag niet veel van dat sex-toerisme. Op Beach Road komen de streetwalkers pas bij het vallen van de avond tevoorschijn. In de beruchte "Walking Street" zijn (of waren?) er disco's waar je freelancers kon oppikken, maar die dames laten je met rust als je er er met vrouw of vriendin binnenstapt. Er zijn een paar agogo-clubs op Walking Street, maar daar wandel je zo voorbij. De meer opvallende agogo-clubs vind (of vond?) je eerder in de zijstraten.

Heel wat families logeren overigens in Jomtien (10 minuutjes rijden met de bathbus en je bent er), maar gaan overdag wel naar Pattaya omdat er daar meer shopping en activiteiten zijn. Als ze naar het strand willen is Jomtien stukken beter dan Pattaya. Ook in Jomtien zijn er bars en clubs, maar die moet je echt gaan zoeken. Er was daar destijds een mooie grote beerbar (Country Roads, denk ik) op de hoofdweg naar het strand. Daar zag je zowel families iets komen drinken, als single mannen een barmeisje oppikken. Allemaal heel discreet en zonder drukte of problemen.
 
Blijkbaar hoef je niet naar een Walkinstreet, om te feesten. De gouverneur van Phuket en de lokale hermandad, zitten er inmiddels bovenop.


Het originele artikel staat helaas niet meer op de Thaiger website (wel in de app).
British journalist documents beer-fuelled parties with Covid patients at Phuket quarantine hotel:
Het originele artikel, staat hier⬇️
 
Laatst bewerkt:
Het is niet te geloven hoe hopeloos Thaise meiden zijn door de coronacrisis. Ik ging eens kijken op Thaifriendly en zonder iemand aan te schrijven kreeg ik op een kwartiertje (als eind vijftiger) aanzoeken van ongeveer 30 dames???
Ik ben ook eind 50er, dezelfde ervaring! Ik wil niet generalliseren, maar onze leeftijden, ze vragen ernaar, maar het boeit die Thaise meiden geen ene malle rotmoer. Je bent de zoveelste ATM, die voor de waterbuffels in de Isaan mag zorgen. 😜
 
Het is niet te geloven hoe hopeloos Thaise meiden zijn door de coronacrisis. Ik ging eens kijken op Thaifriendly en zonder iemand aan te schrijven kreeg ik op een kwartiertje (als eind vijftiger) aanzoeken van ongeveer 30 dames???
Ik zou dat niet hopeloos noemen.

In de Thaise cultuur zijn oudere personen (vooral mannen) aantrekkelijk. Er is een groot deel respect voor leeftijd en een dame die een oudere man in de wacht weet te slepen wint daardoor aan respect, zeker als het een "farang" is. Bedenk ook dat een Thaise dame van 35 jaar of ouder, op de Thaise huwelijks- en dating markt, al zo goed als afgeschreven is. Dus dames met enig verstand richten hun blik naar de farangs. Dus helemaal niet "hopeloos", maar eerder "berekend".
 
Laatst bewerkt:
Als je nog geen lid bent van een dating site dan krijg je zowiezo talloze vrouwen waar je op kan reageren als je lid wordt....maar goed in Azië kijken ze niet echt naar leeftijd...het boeddhisme speelt ook een rol...en respect is belangrijk.
Gewoon genieten en leef in het NU.
 
Misschien hebben ze, als ze mogen kiezen, wel liever een jonge Thaise man.
Maar die betaalt niets, neemt hen niet mee op hotel of restaurant.. bij die Thai hebben ze niet de illusie dat hij hen misschien sierraden gaat kopen (begin er nooit aan is mijn advies) of hen geld blijft sturen na de vakantie.

Dat maakt je als 50 jarige westerling ineens populair !
 
Er is in Pattaya zelfs een bar die "Sick Waterbuffalo" noemt.
Tegenwoordig kun je beter die bar hernoemen naar "Broken Phone Bar"
Ik heb de afgelopen 2 weken van 2 meiden een Line bericht ontvangen. Heel toevallig hadden ze beiden hun telefoon laten vallen. Bij de een was het scherm kapot en bij de ander de telefoon helemaal defect. "phone was very expensive" :cry:
Hoe ze mij dan konden appen via Line is voor mij een wonder.....,.
Een van beiden stuurde zelfs een foto van haar kapotte witte telefoon (die de avond ervoor in de bar nog roze was)
 
Een van beiden stuurde zelfs een foto van haar kapotte witte telefoon (die de avond ervoor in de bar nog roze was)
Het rode licht in de bar doet de witte telefoon er roze uitzien. Zie je wel, voor alles is er een logische verklaring! Nu snel naar Western Union en haar de centjes overmaken.
 
Het is momenteel trouwens langzaam aan weer steeds gezelliger aan het worden in Pattaya.
Mijn vrouw en ik zijn er 2 weken geweest (tot afgelopen woensdag) en je ziet met de dag de ene bar na de andere bar weer open gaan.
Walking Street is nog niet veel te doen, maar ook daar is er met de dag wat meer leven.
Iedereen begeeft zich momenteel vooral naar BuaKhao en omgeving. Wij hebben ons vooral vermaakt in de barretjes straat achter TreeTown. En daar is momenteel echt "het leven" al begonnen.
Veel bars hebben affiches hangen met "Show ATK test before entrance", maar dat is een wassen neus bij de meeste bars. Alleen de bar/foodcourt TreeTown zelf was erg strickt in controles de eerste dagen. Iedereen die er in wilden moest zich ter plekke laten testen. Pas na een dag of 5, kon iedereen weer naar binnen zonder test. (Maar; er was daar blijkbaar even een flinke Corona piek geweest)

Wel is het zo dat 95% van alle Thai echt keurig zijn mondkapje op houdt, behalve tijdens eten/drinken/roken (en dat altijd zittend of stilstand). Grappig is dat ze soms zelfs 2 mondkapjes over elkaar dragen, en serieus ik heb er een aantal gezien met 3 (!!) mondkapjes over elkaar......
Daarentegen de toeristen hebben er voornamelijk lak aan..... 50% heeft geen mondkapje op, en dan met name de Russen en Europeanen/Engelsen.

Qua seks vond ik het een beetje eng.... Je bent erg ver van huis als je opeens positief test..... 10 dagen ziekenhuis, al ben je asymptomatisch
Dus de eerste dagen alleen massage happy endings gedaan (beetje freaky met mondkapje op :)
Eerste massage (2nd road 100m voor je rechts Walking Street krijgt) zocht ik het bewust op, maar haar massage was zo serieus Traditional dat ik halverwege de hoop op Happy Ending al had opgegeven en gewoon heerlijk genoot van de massage. Maar na de "klapjes op de rug, aan het eind" vroeg ze opeens of ik ook een Happy Ending wilde. De volgende 3 dagen ben ik steeds weer terug gegaan, want goede Traditional massage + Happy Ending is zeldzaam.

Dagelijks testten we ons minstens 1x met een zelftest (40 stuks meegenomen uit NL). Maar pas na de laatste PCR-test die Negatief uit viel (bewust gekozen voor PCR test 48 uur voor vertrek naar NL) heb ik alle remmen losgelaten....
Bars moeten officieel om 23:00 dicht, maar met wat connecties, gebeurd er daarna nog genoeg in het donker achter de bar.
Laatste nacht wilde een vrouw alleen maar mee als ook mijn vrouw meedeed (want bargirl vond het eng, een koppel, was bang voor jaloerzie, nooit meegemaakt etc....), en wonderlijk; Mijn vrouw zei Oke..... Dus ondanks "ShortTime" werd het een zeer lange nacht. En hebben daarna nog tot 05:00 buiten zitten nakletsen met z'n 3en. (Een nacht om niet meer te vergeten)
 
Laatst bewerkt:
Het rode licht in de bar doet de witte telefoon er roze uitzien. Zie je wel, voor alles is er een logische verklaring! Nu snel naar Western Union en haar de centjes overmaken.
Klopt, maar in dit geval was ie echt roze....
De dag ervoor hebben we namelijk met z'n 3en wat gegeten (al die Thaise vrouwen vinden een Europese vrouw erg interessant "vriendinnen" materiaal, en als man hang je er maar een beetje bij) en toen was de telefoon in het gewone daglicht ook roze. Het was mijn vrouw die na het zien van de foto van kapotte telefoon zo opmerkelijk was om te zien dat de kleur van telefoon anders was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan