Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik heb een ticket voor juni, hopelijk gaat het door, wordt weer eens tijd na ruim 2 jaar.
Thanks voor de tip van Pattaya 4K Walker, leuk om alvast weer wat in de mood te komen, naast lezen op pattaya-addicts en zoeken naar hotel.
Hopelijk is de 1ste test er tegen die tijd ook nog af, dan zou het een goede tijd moeten worden daar.
TAT is flink aan het lobbyen om die test eraf te krijgen en eventueel om te zetten naar een antigeen-test. Maar misschien (in mijn ogen waarschijnlijk) wel een PCR-test voor vertrek. Nieuwe evaluatie door CCSA vindt plaats in april, dus best kans dat de regels vanaf mei makkelijker worden.

Dat er in Thailand niets te doen zou zijn, dan is echt niet waar. Sowieso is het normale leven in Thailand gewoon doorgegaan. In Bangkok is altijd wat te doen en ook in Pattaya heeft het nooit helemaal stil gelegen. Bars gaan meer en meer open, Walking Street zal niet meer worden wat het geweest is, maar dat komt omdat de grond daar heel veel waard is om hotels, shopping malls en apartementen direct aan zee te bouwen. Daar kan een simpele Gogo-bar nooit tegenop bieden qua huur. En de plannen komen meer in de lijn met wat de regionale overheid voor ogen heeft met Pattaya. De dames van plezier verdwijnen echter niet en zijn gewoon te vinden in andere straten of wijken. Mocht je geen dame in de bar treffen of daar geen zin aan hebben, dan is er tegenwoordig via Thaifriendly een groot aanbod aan dames. Als je je locatie instelt op Pattaya (vooropgesteld dat je daar dan bent) dan kun je zelf dames benaderen en grote kans dat je zelf wordt benaderd door een dame voor een afspraak.

Er is maar 1 manier om géén dame te kunnen scoren in Pattaya; als je geld op is.
 
In de Buakhao/LK Metro area is er echt genoeg open hoor. Treetown is vrij levendig, net zoals Soi Chaiyapoon. Ook in Soi 6 gaan er steeds meer bars open.
Natuurlijk nog lang niet op het niveau van pre-covid, maar dat duurt sowieso nog wel even. Enkel WS is vrij levenloos, slechts enkele gogo's open (maar zonder dansen) en 1 of 2 nachtclubs. Ik ga eind Mei naar Thailand, maar kan me niet voorstellen dat ik me niet ga vermaken. De filmpjes van Pattaya 4k Walker op youtube zijn trouwens een aanrader, die post bijna dagelijks.
Wat een mooi bericht om te lezen,
Vlieg a.s. maandag richting Bangkok voor een kleine maand vakantie en om eerlijk te zijn, ja het was best een gedoe om alle docs en zo voor die thailand pas te regelen, maar ik kijk er weer erg naar uit om heerlijk te genieten van het zonnetje daar en het vrouwelijk schoon :)
En iets van beperkingen/drempels vind ik ook weer niet zo erg want dat houdt de massa ook misschien nog weg.
Afgelopen dagen ook mijn thaifriendly app weer even geactiveerd en de berichten stromen binnen, en tsja zodra ze beginnen te vragen wat voor werk je doen en hoe je woont en zo dan weet je het al.. dat word de portomonee trekken, maar tegelijkertijd nog altijd een stuk voordeliger dan hier in NL en naar mijn ervaring een stuk plezieriger en fijnere service, dan vind ik het ook niet zo erg daar de dames wat voor te belonen.

Aanhakend op eerdere berichten zijn ze overigens niet allemaal zo dat ze voor je portomonee gaan hoor, paar jaar geleden in gesprek geraakt met een leuke gezellige meid via Tinder en die is naar me toe gereden in Chiang Mai in een flinke pick up en heeft mij zo'n beetje heel noord Thailand door gereden en me weer terug in Bangkok afgezet na een paar dagen zonder daar echt iets voor terug te willen. (uiteraard heb ik als gentleman natuurlijk wel de benzinekosten en etentjes en hotels betaald, en haar aan het eind nog een leuk kadotje meegegeven, maar die kosten was ik anders ook en nog veel meer kwijt geweest), en met mijn onkunde van de Thaise taal is het toch wel fijn als iemand de lekkere lokale restaurantjes en bezienswaardigheden kent die je anders met een tourtje niet had gezien.

Maar ja noorden dus vorige keer gezien, dit keer word het vanuit Bangkok naar het zuiden beetje eilandhoppen, duiken, snorkelen, en vooral zonnen en hagelwitte stranden met een heerlijk drankje in de handen.

Las ik nou dat iemand zei dat er op de eilanden weinig dames te versieren zijn? :oops:.. wilde zo'n weekje rond koh samui / koh pangan verblijven en weekje aan de andere kant rond koh lanta .. mocht iemand toch tips hebben voor eilandjes waar nog iets meer leven en vrouwelijk schoon te vinden is voor deze vrijgezellige alleenreizende man dan word dat zeer gewaardeerd ..Of iemand die ook alleen reist en wat wil connecten stuur me maar even een pb en wie weet doen we ergens gezellig een drankje

Oh en wat betreft de Zelf test op dag 5 .. vond het wel een goede tip om die ook gewoon gelijk op dat 1 te doen als je negatief test ... en de foto dag 5 te uploaden .. had zelf al bedacht om mocht er iets positief zijn gewoon een leuke dame een test te laten doen ... snap dat ik er dan waarschijnlijk niet onderuit kom als ik terug moet reizen, maar dan heb ik in ieder geval wel de vakantieweekjes genoten ... en tsja dat is dan overmacht he als je niet terug kan reizen en onverhoopt wat langer moet blijven

Heb zelf overigens in het verleden op een medische alarmcentrale gewerkt voor reizigers in het buitenland en daarna gelijk de Aegon All risk afgesloten aangezien die nagenoeg alles dekt, Een verzekeringsverklaring was met hun snel geregeld en daar staat gewoon op de medische kosten (ook in geval covid ) ongelimiteerd gedekt zijn... wellicht een tip ... en dan nu maar even verder met pakken :cool::cool::love::D
 
Wat een mooi bericht om te lezen,
Vlieg a.s. maandag richting Bangkok voor een kleine maand vakantie en om eerlijk te zijn, ja het was best een gedoe om alle docs en zo voor die thailand pas te regelen, maar ik kijk er weer erg naar uit om heerlijk te genieten van het zonnetje daar en het vrouwelijk schoon :)
Hoop dat je een goede vakantie hebt, en laat ons weten hoe het was in Thailand en het in- en uitreisgedoe.
De pcr test verplicht bij terugkomst naar NL zie ik wel een beetje tegenop, vind het niet erg om wat langer te blijven in Thailand, maar geeft natuurlijk wel een hoop gedoe met werk etc. Ik kan mijn ticket omboeken ipv Amsterdam wordt het dan Dusseldorf als vertrek en terugkomst. Voordeel, geen PCR nodig bij aankomst in Duitsland, nadeel 190 euro bijbetalen voor ticket. Of hopen dat de pcr naar NL verdwijnt voor juni maar dat verwacht ik niet.
 
Hoop dat je een goede vakantie hebt, en laat ons weten hoe het was in Thailand en het in- en uitreisgedoe.
De pcr test verplicht bij terugkomst naar NL zie ik wel een beetje tegenop, vind het niet erg om wat langer te blijven in Thailand, maar geeft natuurlijk wel een hoop gedoe met werk etc. Ik kan mijn ticket omboeken ipv Amsterdam wordt het dan Dusseldorf als vertrek en terugkomst. Voordeel, geen PCR nodig bij aankomst in Duitsland, nadeel 190 euro bijbetalen voor ticket. Of hopen dat de pcr naar NL verdwijnt voor juni maar dat verwacht ik niet.

Let wel dat mensen die met Janssen-vaccin zijn gevaccineerd als NIET-volledig gevaccineerd gelden in Duitsland! Ook niet als je geboosterd bent. Dan is de "duitsland-route" niet mogelijk. Als je niet geboosterd bent, dan geldt in Duitsland ook dat je niet volledig gevaccineerd bent. In Nederland maakt dat dan weer niet uit.

Zo zie je maar; regels verschillen per land. Nederland eist een PCR of antigeen test, maar booster of niet is niet van belang. Duitsland eist dan geen PCR-test, maar je moet geboosterd zijn en vooral niet het Janssen vaccin hebben gehad.

Zoekende naar test-locaties in Bangkok, zag ik trouwens dat de Blez Clinic (Sukhemvit) Antigeen test aanbiedt met certificaat, waarbij je zelf de test afneemt (en dus kunt faken!), waarna je via Line een video-call hebt met een arts (waarbij de arts dan kijkt of je geen symptomen hebt). Daarna geven ze je een certificaat. Op mijn vraag of dit een internationaal reiscertificaat was zeiden ze "ja". Ik ben niet helemaal overtuigd, maar in Thailand zullen vast wegen zijn om een fit-to-fly certificaat te bemachtigen tegen betaling, zelfs als je positief test.

NB: Het is ieders eigen verantwoording om veilig te reizen. Ik wil niemand aanzetten tot (mogelijk) strafbare zaken. Ik geef enkel aan wat ik ervaar en zie. De verantwoording ligt bij de reiziger en de test-aanbieder.
 
Let wel dat mensen die met Janssen-vaccin zijn gevaccineerd als NIET-volledig gevaccineerd gelden in Duitsland! Ook niet als je geboosterd bent. Dan is de "duitsland-route" niet mogelijk. Als je niet geboosterd bent, dan geldt in Duitsland ook dat je niet volledig gevaccineerd bent. In Nederland maakt dat dan weer niet uit.

Zo zie je maar; regels verschillen per land. Nederland eist een PCR of antigeen test, maar booster of niet is niet van belang. Duitsland eist dan geen PCR-test, maar je moet geboosterd zijn en vooral niet het Janssen vaccin hebben gehad.

Zoekende naar test-locaties in Bangkok, zag ik trouwens dat de Blez Clinic (Sukhemvit) Antigeen test aanbiedt met certificaat, waarbij je zelf de test afneemt (en dus kunt faken!), waarna je via Line een video-call hebt met een arts (waarbij de arts dan kijkt of je geen symptomen hebt). Daarna geven ze je een certificaat. Op mijn vraag of dit een internationaal reiscertificaat was zeiden ze "ja". Ik ben niet helemaal overtuigd, maar in Thailand zullen vast wegen zijn om een fit-to-fly certificaat te bemachtigen tegen betaling, zelfs als je positief test.

NB: Het is ieders eigen verantwoording om veilig te reizen. Ik wil niemand aanzetten tot (mogelijk) strafbare zaken. Ik geef enkel aan wat ik ervaar en zie. De verantwoording ligt bij de reiziger en de test-aanbieder.
Thanks voor de extra info, ik ben geboosterd en dubbel gevaccineerd met pfizer, dus geen probleem voor de Duitsland-route.
Dusseldorf is voor mij ook nog iets dichterbij als Amsterdam, dus ook geen probleem.
Dit is nog een ticket van 2020, geen idee waarom ik toen voor Amsterdam gekozen heb, waarschijnlijk toen goedkoper en covid was nog geen probleem toen ik ticket geboekt heb.
Fraude met testen ben ik zeker niet van plan, zou me veel te veel stress bezorgen :eek:.
 
Na drie maanden Thailand ben ik afgelopen week teruggevlogen naar Nederland.
Voor de terugreis is een negatieve ATK test voldoende.
Die kun je op het vliegveld Suvarnabhumi halen, 1st floor, ingang 3, buiten.
Kosten 550 baht. Als het druk is heb je alles bij elkaar binnen een uur je uitslag op papier.
Overigens is er (geen nachtleven) voldoende te doen in Pattaya of Jomtien.
Als je geen zin in een bar hebt, stap dan eens een massagesalon binnen (waar de dames niet in uniform op je zitten te wachten). Voor 1000 baht is alles mogelijk en je maakt zelf je keuze met wie je naar binnen gaat.
 
Overigens is er (geen nachtleven) voldoende te doen in Pattaya of Jomtien.
Huh... Waar heb jij dan uitgehangen in Pattaya?
Okay, in WalkingStreet, Soi 6, Soi Honey en eventueel BoyzTown moet je niet zijn
Maar zelfs eind januari was er al voldoende "nachtleven" te doen rondom Soi BuaKhao, vooral achter TreeTown....
 
Wat een mooi bericht om te lezen,
Vlieg a.s. maandag richting Bangkok voor een kleine maand vakantie en om eerlijk te zijn, ja het was best een gedoe om alle docs en zo voor die thailand pas te regelen, maar ik kijk er weer erg naar uit om heerlijk te genieten van het zonnetje daar en het vrouwelijk schoon :)
En iets van beperkingen/drempels vind ik ook weer niet zo erg want dat houdt de massa ook misschien nog weg.
Afgelopen dagen ook mijn thaifriendly app weer even geactiveerd en de berichten stromen binnen, en tsja zodra ze beginnen te vragen wat voor werk je doen en hoe je woont en zo dan weet je het al.. dat word de portomonee trekken, maar tegelijkertijd nog altijd een stuk voordeliger dan hier in NL en naar mijn ervaring een stuk plezieriger en fijnere service, dan vind ik het ook niet zo erg daar de dames wat voor te belonen.

Aanhakend op eerdere berichten zijn ze overigens niet allemaal zo dat ze voor je portomonee gaan hoor, paar jaar geleden in gesprek geraakt met een leuke gezellige meid via Tinder en die is naar me toe gereden in Chiang Mai in een flinke pick up en heeft mij zo'n beetje heel noord Thailand door gereden en me weer terug in Bangkok afgezet na een paar dagen zonder daar echt iets voor terug te willen. (uiteraard heb ik als gentleman natuurlijk wel de benzinekosten en etentjes en hotels betaald, en haar aan het eind nog een leuk kadotje meegegeven, maar die kosten was ik anders ook en nog veel meer kwijt geweest), en met mijn onkunde van de Thaise taal is het toch wel fijn als iemand de lekkere lokale restaurantjes en bezienswaardigheden kent die je anders met een tourtje niet had gezien.

Maar ja noorden dus vorige keer gezien, dit keer word het vanuit Bangkok naar het zuiden beetje eilandhoppen, duiken, snorkelen, en vooral zonnen en hagelwitte stranden met een heerlijk drankje in de handen.

Las ik nou dat iemand zei dat er op de eilanden weinig dames te versieren zijn? :oops:.. wilde zo'n weekje rond koh samui / koh pangan verblijven en weekje aan de andere kant rond koh lanta .. mocht iemand toch tips hebben voor eilandjes waar nog iets meer leven en vrouwelijk schoon te vinden is voor deze vrijgezellige alleenreizende man dan word dat zeer gewaardeerd ..Of iemand die ook alleen reist en wat wil connecten stuur me maar even een pb en wie weet doen we ergens gezellig een drankje

Oh en wat betreft de Zelf test op dag 5 .. vond het wel een goede tip om die ook gewoon gelijk op dat 1 te doen als je negatief test ... en de foto dag 5 te uploaden .. had zelf al bedacht om mocht er iets positief zijn gewoon een leuke dame een test te laten doen ... snap dat ik er dan waarschijnlijk niet onderuit kom als ik terug moet reizen, maar dan heb ik in ieder geval wel de vakantieweekjes genoten ... en tsja dat is dan overmacht he als je niet terug kan reizen en onverhoopt wat langer moet blijven

Heb zelf overigens in het verleden op een medische alarmcentrale gewerkt voor reizigers in het buitenland en daarna gelijk de Aegon All risk afgesloten aangezien die nagenoeg alles dekt, Een verzekeringsverklaring was met hun snel geregeld en daar staat gewoon op de medische kosten (ook in geval covid ) ongelimiteerd gedekt zijn... wellicht een tip ... en dan nu maar even verder met pakken :cool::cool::love::D
koh samui ga je geen probleem hebben voor vrouwen vermoed ik ,koh phanang zal ook wel gaan maar zijn maar een paar barren.
koh lanta is voor zover ik weet geen bar en is een moslim eiland dus vermoed dat het lastiger is ,maar kan mij vergissen.
koh lanta heb ik ook wel een heel goede excursie gedaan (de 4 eiland toer dacht ik)
 
Huh... Waar heb jij dan uitgehangen in Pattaya?
Okay, in WalkingStreet, Soi 6, Soi Honey en eventueel BoyzTown moet je niet zijn
Maar zelfs eind januari was er al voldoende "nachtleven" te doen rondom Soi BuaKhao, vooral achter TreeTown....
Nouja, als we ''nachtleven'' letterlijk nemen, dan heeft hij gelijk. Na 23:00 moeten alle bars namelijk dicht ;)
 
Huh... Waar heb jij dan uitgehangen in Pattaya?
Okay, in WalkingStreet, Soi 6, Soi Honey en eventueel BoyzTown moet je niet zijn
Maar zelfs eind januari was er al voldoende "nachtleven" te doen rondom Soi BuaKhao, vooral achter TreeTown....
Denk dat hij bedoelde dat hij niet aan het nachtleven heeft deelgenomen. Je kunt namelijk ook voor de cultuur, het mooie weer en het lekkere eten naar Thailand gaan :)
 
Denk dat hij bedoelde dat hij niet aan het nachtleven heeft deelgenomen. Je kunt namelijk ook voor de cultuur, het mooie weer en het lekkere eten naar Thailand gaan :)
Inderdaad, nu ik het herlees met het deel tussen (haakjes) weglatend lees ik het ook zo..
Dat blijft voor mij ook de hoofdreden om naar Thailand te gaan. De seks is leuk, maar het land, mensen, cultuur en rondreizen is ook voor mij nog immer prioriteit. Om toch ook vooral het eten niet te vergeten, lekkerste keuken ter wereld (kook het thuis minstens 4x per week, althans we doen een poging).

Maar dan; "in Pattaya en Jomtien is er voldoende te doen". Sorry..... naast uitgaan, Koh Larn, Sanctuary of Truth, en lekker eten kom ik niet veel verder. Ja dat vind ik ook heerlijk en leuk, maar zonder de seks zou ik dan zelf eerder voor Chiang Mai gaan.
Maar let op dit is mijn persoonlijke mening!!
 
En juist staat Chiang Mai bij de thais bekend om het vrouwelijk schoon.
Inderdaad, maar wat de Thai (over een kam scherend) niet "schoon" vinden, zijn juist de vrouwen die Farang (over een kam scherend) juist het knapst vinden; Vrouwen uit de Isaan. En inderdaad, ik heb ook iets minder met de (weer over een kam scherend) Bangkok vrouwen. Te wit, te glossy verwesterd.
 
veel topics gaan hier over pattaya ,misschien moet iemand is een pagina openen/maken voor pattaya nieuws/info;)gewoon een kwestie voor de info overzichtelijk te houden.
ikzelf heb te weinig info en ervaringen in pattaya daarom dat ik het niet doe😉over 2 weken naar chiang mai en zal daar extra info over geven bij terugkomst .

vandaag mijn thaipass goedkeuring gekregen na 7 dagen :):):)(wel raar op zondag maar is officieel), enkel nog een pcr in belgie en 1 in thailand 😁en ben weer de gelukkigste mens op aarde, 😁😁tenzij positief.

wel vandaag voor mijn bevestiging van de thaipass een scam mail gekregen dat mijn thaipass was afgekeurd en moest extra gegevens doormailen, dit was ook het geval bij mijn reisgezel/kameraad.
gelukkig heb ik op facebook veel info gekregen over deze scam praktijken dus opletten met de mails van zogezegd de thaipass .
 
wel vandaag voor mijn bevestiging van de thaipass een scam mail gekregen dat mijn thaipass was afgekeurd en moest extra gegevens doormailen, dit was ook het geval bij mijn reisgezel/kameraad.
gelukkig heb ik op facebook veel info gekregen over deze scam praktijken dus opletten met de mails van zogezegd de thaipass .
Dat is wel vreemd, dat lijkt er op dat er ergens een lek zit. Hoe kan degene die de scam verzonden heeft, weten dat je een Thaipass hebt aangevraagd.
 
dat lijkt er op dat er ergens een lek zit
Niet noodzakelijk. Die scam mails worden naar x-duizend adressen gezonden en dan heb je altijd wel een paar "treffers". Mensen die geen Thai-pass hebben, gooien dat bericht gewoon in de prullenmand en denken er niet verder over na. Zo krijg ik regelmatig berichten over het blokkeren van m'n pinpas bij banken waar ik nooit een pinpas van heb gehad.
 
Laatst bewerkt:
Niet noodzakelijk. Die scam mails worden naar x-duizend adressen gezonden en dan heb je altijd wel een paar "treffers". Mensen die geen Thai-pass hebben, gooien dat bericht gewoon in de prullenmand en denken er niet verder over na. Zo krijg ik regelmatig berichten over het blokkeren van m'n pinpas bij banken waar ik nooit een pinpas van heb gehad.

In dit geval toch wel een lek (niet gehackt, schijnt gewoon slecht beveiligde database te zijn).

Als je altijd 1 mail-adres gebruikt, dan krijg je vroeg of laat spam. Maar in het geval van Thailand Pass zijn er ook berichten van mensen die speciaal een mail-adres hebben aangemaakt of, zoals ik, een mail-adres gebruikten die ze normaal niet gebruiken en dan tóch deze spam krijgen. Dat is te toevallig om "gewone" spam te zijn, daar is gewoon sprake van het gebruik van de officiële database of gebruik van een fake website, dat kan ook. De officiele website van de Thailand Pass is namelijk een nogal onoogelijk adres. Er is ook een www.thailandpass.com, maar let op; dit is NIET de officiele. Ze linken je door en hebben een extra "optie" waarbij je tegen betaling hulp krijgt bij het aanvragen (hun verdienmodel) en ze hebben je gegevens (ook een potentieel verdienmodel).
 
zou een ervaren persoon mij eens in een pm een uitleg kunnen geven hoe te reizen en tips en trucs kunnen geven? Ik wil nog eens een reis gaan plannen maar ben compleet leek hierin.
 
Dat mag ook maar dan krijg je vaak veel discussies tussendoor en wordt vaak minder overzichtelijk. Ik zoek eigenlijk een handboek 🙈😜
Geef eerst eens aan wat je zoekt. Een wandelvakantie, cultuur, beide? Hoe lang wil je gaan. Etc etc . Tips zullen komen. Een volledig handboek is toch geen fun, Thailand is supereasy om op jezelf te verkennen.
 
ja beetje wandelen en ook andere dingen zoals zo'n zee strand en cultuur. Vooral ook Thaise keuken ontdekken. Ik vraag mij af of je dan een georganiseerde reis doet of je koopt een retour en boekt een hotel. Misschien is dat nog niet het meest spannende maar waar let je op bij het wandelen, welke bars zijn ideaal en of welke regio. Ik ben heel erg straight dus ik wil ook niet per ongeluk een ladyboy strikken als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben alleen en weet niet of ik nog iemand mee kan strikken voor een reis naar Thailand.
 
Ik heb pre-covid 30 trips naar thailand gemaakt, hopelijk juni de volgende. Ik ga altijd alleen en ongeorganiseerd. Vliegticket boeken en eventueel hotel voor de eerste dagen. Minimum 2 weken, maar indien mogelijk zou ik 4 weken gaan, land is groot en er is veel doen. Puur voor wandelen is Pattaya nummer 1, maar verder is hier weinig te beleven kwa cultuur etc., nachtleven was altijd super hier, maar flinke dip door covid en kont nu weer kangzaam op gang. Pattata is een badplaats maar stranden zijn waardeloos, voor echt mooie stranden moet je naar het zuiden. Voor meer jungle omgeving ga je naar het noorden, chiang mai en omgeving is mooi kwa natuur, cultuur en ook vrouwelijk natuurschoon te vinden. Lees wat op forums, hier vind je veel nuttige info en dan gewoon ticket boeken en gaan 😁
 
ja beetje wandelen en ook andere dingen zoals zo'n zee strand en cultuur. Vooral ook Thaise keuken ontdekken. Ik vraag mij af of je dan een georganiseerde reis doet of je koopt een retour en boekt een hotel. Misschien is dat nog niet het meest spannende maar waar let je op bij het wandelen, welke bars zijn ideaal en of welke regio. Ik ben heel erg straight dus ik wil ook niet per ongeluk een ladyboy strikken als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben alleen en weet niet of ik nog iemand mee kan strikken voor een reis naar Thailand.
ik boek enkel ticket en meer niet, maar als eerste keer kan dit allemaal wel heel nieuw zijn en is het wennen(mijn eerste keer was mijn planning bangkok en dan richting hua hin maar ben bangkok niet uit geweest😬,mede door maagproblemen, korte duur 9 dagen , en slechte planning).
georganiseerde reizen en barcultuur gaan meestal niet goed samen ;).

thailand is echt makkelijk te reizen maar je moet het natuurlijk een klein beetje leren, openbaar vervoer is hier echt goed en goedkoop ook binnenlandse vluchten trouwens

thaise keuken is wel klein beetje anders als hier ;),hier lust ik 90% van het thaise eten op restaurant in Thailand lust ik geen 50% meer:):):).
ik ben niet heel kieskeurig maar daar zijn veel rare dingen😉(raar geuren, pikant,rauwe krab en als je voorbij sommige street food standen wandelt kan je maag wel eens omdraaien),mij favoriet is daar wel noodle soep en niet degene van op restaurant maar van de straat standjes👍👍.

welke barren goed zijn,er zijn er meer dan 10000 in thailand denk dus opties genoeg (rustige bars, feest bars,sport bars,gogo bars, local bars,... iedereen zijn ding)

ladyboys 90% procent herken je direct(te groot,te opgemaakt,silicone borsten, rare stem,teveel show)en meeste zullen wel iets zeggen voordat je meegaat

als eerste keer thailand raad ik om met 2 te reizen dit gaat gewoon makkelijker zijn(eerste keer alleen gereisd en tweede keer met een reisgezel en 10 keer meer gezien de 2 de keer, is gewoon makkelijk),eerste keer zou ik ook de meer toeristische regio's doen(pattaya,phuket,koh samui,chaing mai)en 2 weken is gewoon te kort:)minimum 3 weken of als het gaat heel de winter:p:p:p

vertek over 1 week terug,kan niet wachten😍
 
nog een tip
7 elven winkels kan je bijna alles kopen(van kopje koffie en warme croque tot sim kaarten en busritten,vliegtuig tickets,medicatie,persoonlijke hygiëne,....),je ziet deze kleine winkels echt overal in Thailand tot het kleinste dorp en 24 u open.
alcohol is er enkel te verkrijgen vanaf 11u tot 14u en 17u tot 23u een rare regel die al jaren zo is in bijna elke winkel in thailand .
 
thaise keuken is wel klein beetje anders als hier ;),hier lust ik 90% van het thaise eten op restaurant in Thailand lust ik geen 50% meer:):):).
ik ben niet heel kieskeurig maar daar zijn veel rare dingen😉(raar geuren, pikant,rauwe krab en als je voorbij sommige street food standen wandelt kan je maag wel eens omdraaien),mij favoriet is daar wel noodle soep en niet degene van op restaurant maar van de straat standjes👍👍.
Het voordeel van de Thaise keuken daar is de prijs. Bestel en probeer Streetfood of Foodcourts (sla restaurants over), smaakt het niet.... jammer dan, volgende gerecht of verkoper. Wij bestellen altijd 1 of 2 gerechten die we niet kennen (en dat lukt na 8 reizen van 3-6 weken nog steeds, zoveel opties) en soms is het lekker, oke of niet lekker.... Weer wat geleerd.
Rat, schorpioen, waterkevers, half rauwe "schelpen", spinkhanen, spin, "1000jarige" eieren, etc.... leuk om eens te proberen te proeven en voor de verhalen thuis (al vind ik rat goed te eten), maar dit serieus als maaltijd eten zullen weinig westerlingen gedaan hebben.
Maar de vlees/vis/curry/groente gerechten.... probeer zoveel je kunt, en neem een backup gerecht waarvan je zeker weet dat het lekker is. Bij ons is dat meestal Larb, Massaman, fishcookies en/of SomTam. Afgelopen reis (Jan 2022) heb ik zo o.a. "SomTam Lao" leren eten; met gefermenteerde vissaus, veel pepers en "rauwe" krabbetjes. Die weer heel anders is dan de gewone SomTam en de luxere SomTam Bangkok style.
Weinig gerechten die ik niet op zijn minst durf te proberen, enige waar ik tot nu toe braakneigingen van krijg alleen al bij het aanzien zijn die eieren waar al een half volgroeid kuiken in zit inclusief veertjes. (Of is dat alleen iets Cambodjaans?)
En ons doel is al jaren die Blauwe King Lobster.... Tot we de prijs zien. "Slaan we toch maar weer over"

ladyboys 90% procent herken je direct(te groot,te opgemaakt,silicone borsten, rare stem,teveel show)en meeste zullen wel iets zeggen voordat je meegaat

Yep 90%...... Die 10%, ik vermoed nog minder, die je niet direct herkend.....
Daar lig je dan op het bed, en floept er na 20 minuten massage en een pijpsessie opeens een penis tevoorschijn welke niet de jouwe is 🤨.
Mij gebeurd 4 jaar geleden (Eind van Soi Honey). Dan ben je echt even flabbergasted. (Al met al toch leuke ervaring)
Achteraf waren er voldoende signalen die hij/zij had aangegeven, de naam die hij/zij gebruikte alleen al. Deze was "All-In".
 
Terug
Bovenaan Onderaan