Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik ben bezig met zo'n "eerste nacht" (oftwel; "Test&Go") hotel in Januari, de overige documenten benodigd voor de Thailand Pass zijn aanwezig. Maar ik ben er even mee gestopt. Nieuwe berichten maken namelijk melding van dat dit gewijzigd gaat worden naar een sneltest op het vliegveld. Geeft die een negatief uitslag, dan mag je meteen al gaan en staan waar je wilt.
 
Ik ben bezig met zo'n "eerste nacht" (oftwel; "Test&Go") hotel in Januari, de overige documenten benodigd voor de Thailand Pass zijn aanwezig. Maar ik ben er even mee gestopt. Nieuwe berichten maken namelijk melding van dat dit gewijzigd gaat worden naar een sneltest op het vliegveld. Geeft die een negatief uitslag, dan mag je meteen al gaan en staan waar je wilt.
Deze voorstellen zijn inmiddels afgewezen.

https://thethaiger.com/news/nationa...till-required-for-international-arrivals-ccsa

Maar met al die wijzigingen ben je nooit zeker. Het best wacht je tot ongeveer een maand voor vertrek. Vergeet niet om de documenten voor de Thailand Pass als jpeg te uploaden, pdf's worden (nog) niet aanvaard in het systeem.

Voor het COVID certificaat gebruik je de QR code van de vaccinaties. Die worden automatisch door het systeem herkent, waardoor de procedure vlugger kan verlopen.

En nu vooral hopen dat Thailand niet strenger wordt omwille van onze oplopende besmettingen…
 
Ik ga er eigenlijk van uit dat Thailand eerdaags nederland uit de lijst gaat halen. Ik hoop het niet, steek mijn kop in het zand, maar Niet geschoten altijd mis.
Mijn ThaiPass spullen zijn compleet m.u.v. het hotel. pdf's inderdaad nog niet geaccepteerd, maar daar zijn ze al mee bezig, al is even omzetten naar jpg een fluitje van een cent. QR-codes, de internationale versie. En wanneer je net als ik nog een oude versie hebt gedownload; daar zat maar 1 QR code bij voor beide vaccs. Nu zijn het 2 QR's; elke vacc 1 QR. Beetje cut&paste om alleen de QR er uit te knippen en die versturen versneld de aanvraag.

Zelf ben ik benieuwd of wanneer je je ThaiPass hebt, en dan opeens NL uitgesloten wordt, je al bestaande ThaiPass toch geldig blijft. Zou raar zijn inderdaad maar "TIT".
 
QR-codes, de internationale versie. En wanneer je net als ik nog een oude versie hebt gedownload; daar zat maar 1 QR code bij voor beide vaccs. Nu zijn het 2 QR's; elke vacc 1 QR. Beetje cut&paste om alleen de QR er uit te knippen en die versturen versneld de aanvraag
Hoe dan? De keren dat ik dat heb geprobeerd - een screenshot maken, is in de App geblokkeerd - is mij tot op heden niet gelukt.
 
Het nachtleven (pubs, bars, clubs, karaoke) blijft gesloten tot zeker 16 januari!

hier een filmpje over soi 7 en dit is niet het enige filmpje dat ik heb gezien de laatste dagen ik ben ook lid van een facebook groep van thailand en hier zijn ook al filmpjes op verschenen over soi 7 van laatste dagen
ik vermoed allemaal restaurants :) kan dit niet 100% bevestigen of dit klopt want dit is wel een beetje raar

 
hier een filmpje over soi 7 en dit is niet het enige filmpje dat ik heb gezien de laatste dagen ik ben ook lid van een facebook groep van thailand en hier zijn ook al filmpjes op verschenen over soi 7 van laatste dagen
ik vermoed allemaal restaurants :) kan dit niet 100% bevestigen of dit klopt want dit is wel een beetje raar

Wel leuk om de Beergarden te zien, hier heb ik goede herinneringen aan, vaak s'middags hier een biertje gedronken?
 
Is er iemand op dit forum die wel eens producten uit Thailand laat verschepen of laat invliegen, zoals medicatie of andere dingen? Ik zoek een webshop die international verstuurd. Iemand tips?
 
hier een filmpje over soi 7 en dit is niet het enige filmpje dat ik heb gezien de laatste dagen ik ben ook lid van een facebook groep van thailand en hier zijn ook al filmpjes op verschenen over soi 7 van laatste dagen
ik vermoed allemaal restaurants :) kan dit niet 100% bevestigen of dit klopt want dit is wel een beetje raar

Veel bars hebben een maas in de decree of emergency gevonden en zijn ook als "restaurant" gaan fungeren. Waardoor ze blijkbaar geen bar meer zijn. Zeg jij maar welke Bob dat gaat controleren en handhaven? Laten we wel wezen, veel van die bargirls, zijn door de bank genomen al hete hapjes.
 
In Patong (Phuket) waren er best wel wat bars open op Bangla Road. Evenwel geen enkele van de grotere bars waar ook gogo-danseressen en zo optreden.

Ik ben nu in Chiang Rai en ook daar (in de straatjes ten zuiden van de Clocktower) zijn er bars open. Sommige daarvan zijn "bar & restaurant", andere dan weer enkel bar. Er liepen zelfs een paar streetwalkers rond. Ik schat echter dat heel wat minder dan de helft van de bars hier terug open zijn. Massageshops zijn ook open. Die op Phaholyothin Road zijn "deftige" massageshops. Daar kan er niet gewandeld worden, maar ze geven wel heel goede massages! Die in de zijstraten zien er al heel wat avontuurlijker uit, maar verwacht hier geen jonge, slanke deernes. De meesten zijn zeker 35+ en nogal stevig gebouwd. Misschien dat ik morgen eens zal langsgaan en poolshoogte nemen. Tenzij de Thaise vriendin met vannacht helemaal uitput. ;)
 
Iemand een tip voor een Test&Go hotel in Bangkok dichtbij vliegveld, welke zonder vooruit betaling te boeken is via Agoda of Booking?
Ik heb er inmiddels 2 geprobeerd via https://asq.in.th/, maar de eerste wilde al mijn creditcard gegevens hebben incl. CVC-code.
De tweede wilde 50% vooruit betaling, wat ik wel snap, maar annulering was dan niet meer mogelijk....
 
Iemand een tip voor een Test&Go hotel in Bangkok dichtbij vliegveld, welke zonder vooruit betaling te boeken is via Agoda of Booking?
Ik heb er inmiddels 2 geprobeerd via https://asq.in.th/, maar de eerste wilde al mijn creditcard gegevens hebben incl. CVC-code.
De tweede wilde 50% vooruit betaling, wat ik wel snap, maar annulering was dan niet meer mogelijk....
Welke 2, dan weten wij ook weer waar we niet moeten zijn?
 
February verkas ik ook voor even naar het land van de mooiste meiden. Deze week wil ik alles boeken, want ik heb enkele vouchers die verlopen. Ik heb een leuk SHA+ hotel gevonden, dat al perfect is voor de 24u quarantaine. Maar de meest prangende vraag is natuurlijk of je in een SHA+ hotel, na afloop van de quarantaine gewoon een vriendinnetje kan meenemen naar je kamer? Wordt haar vaccinatiestatus dan ook gecontroleerd. Heb enkele hotels gemaild hierover, maar nog geen antwoord. Kijk ik dan best uit naar een hotel zonder label?
Misschien kan onze reporter ter plaatse BB mij hiermee helpen?
 
Iemand een tip voor een Test&Go hotel in Bangkok dichtbij vliegveld, welke zonder vooruit betaling te boeken is via Agoda of Booking?
Ik heb er inmiddels 2 geprobeerd via https://asq.in.th/, maar de eerste wilde al mijn creditcard gegevens hebben incl. CVC-code.
De tweede wilde 50% vooruit betaling, wat ik wel snap, maar annulering was dan niet meer mogelijk....
Als ik me niet vergis, is de boeking in een SHA+ hotel een vereiste van de toegangsprocedure en het hotel moet je een code geven ten bewijze dat de boeking wel degelijk vast ligt. Dus een boeking zonder vooruitbetaling of met annulatiemogelijkheid, wordt dan wel moeilijk.
 
Ik heb een leuk SHA+ hotel gevonden, dat al perfect is voor de 24u quarantaine. Maar de meest prangende vraag is natuurlijk of je in een SHA+ hotel, na afloop van de quarantaine gewoon een vriendinnetje kan meenemen naar je kamer?
Wel, ik ben naar Thailand gekomen onder het "Phuket Sandbox" systeem maar dat is in grote lijnen hetzelfde als het huidige systeem, behalve dan dat er maar 1 dag "quarataine" is ipv 7 dagen in een SHA+ hoel. Omdat het sandbox systeem werd vervangen door het huidige systeem, kon mijn Thaise vriendin mij al tijdens de oorspronkelijke periode van 7 dagen komen bezoeken. Ze moest zich wel behoorlijk inschrijven (ik had uiteraard een kamer voor 2 personen geboekt) en moest o.m. haar vaccinatiestatus bewijzen (wat geen probleem was). Geen haan die ernaar kraaide dat we niet met elkaar getrouwd zijn. Dus buiten een ID-document zullen je vriendinnetjes minstens ook nog gevaccineerd moeten zijn, lijkt me.

Februari 2022 is natuurlijk nog lang weg en wie weet hoe de situatie nog wijzigt. Met de huidige besmettingscijfers in België en Nederland (bedankt ongevaccineerden, volgers van dansleraars en complotdenkers!) zou het wel eens kunnen dat we buiten het toegangssysteem vallen. Of misschien verzinnen de Thai wel weer iets geheel anders.
 

Waarschijnlijk alleen nog maar een antigeen test bij aankomst.

Makkelijk, maar ook weer risicovoller. Alles voor het toerisme.

In Bangla (Phuket) is afgelopen week een cluster met covid ontstaan door illegaal geopende bars met minder testen. Dus wees voorzichtig, 10 dagen verplicht in een Thais ziekenhuis is niet fijn en zorg dat je verzekering het dekt.
 
vanaf 16 dec waarschijnlijk geen per test maar een art test (sneltest)ook geen kamer meer boeken voor de eerste nacht

wel nog niet officieel maar al veel artikels tegengekomen dat dit aankondigen
nu enkel hopen dat de nieuwe corona variant het niet verpest
er zijn nu al 7 landen waar geen toeristen meer van mogen komen (afrikaanse landen)
 
Yes, vandaag Thailand Pass QR ontvangen. Alles regelen en bij elkaar zoeken heeft me veel tijd gekost.
Maar vanmiddag alles ingestuurd en 12 minuten later kwam de mail met ThaiPass-QR al binnen.
Vanavond voor vriendin aangevraag.... letterlijk 1 minuut later de QR pas in de mail.
PCR test in NL ook al gepland, dus alleen nieuwe regelgeving (wat ik vermoed dat zal gebeuren) of een besmetting met Covid-19 kan nog roet in het eten gooien.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, daar hintte ik ook op met;
"dus alleen nieuwe regelgeving (wat ik vermoed dat zal gebeuren) of een besmetting met Covid-19 kan nog roet in het eten gooien".

Eigenlijk is dat ook waar ik vanuit ga, maar ik heb mijn 3 weken verplichte vakantie.
En bij voorbaat al opgeven en in koud&nat Nederland, (of welk ander land in europa) blijven valt onder de categorie "niet geschoten altijd mis"
De meeste uitgaven zijn wel te annuleren (tickets en hotels) mocht het toch daar op uitdraaien.
 
ik ga over een paar dagen ook mijn thailandpass aanvragen

is het packet hotel en test ook te annuleren of voucher ?
hoe heb je de vaccinatie papieren doorgestuurd?ingescant?
vertek 25 dec en vermoed ook dat er iets roet in het eten gaat gooien

in soi 7 zijn de bier bars terug gesloten door de politie maar heb al enkel youtube filmpjes bekeken en savonds staan er voldoende meisjes op sukhumvit(tussen nana en soicowboy) :)
ook in papaya zouden er veel op de dijk van het strand staan en op strand rustig iets drinken (volgens mijn connectie ter plaatse)

mijn planning is paar dagen bangkok,paar dagen pattaya,dikke week koh chang (hopend hier toch iets te vinden waar ik een paar keer mee kan amuseren, moest er iemand een nr hebben van een meisje of goede massage in koh chang mag je dit altijd delen;) )
en op 15 januari terug pattaya (16 januari is op dit moment de dag dat de barren terug geopend zouden worden in pattaya en bangkok nu weet ik ook dat dit helemaal niet zeker is)

hopend op een beetje geluk
 
Die ASQ+ hotels zijn wisselend qua mogelijkheid om te annuleren. Wij hebben er voor gekozen om het via Agoda te doen, daar betaal je misschien (letterlijk een paar Euro) extra, maar zit er wel een grote organisatie achter , kun je via creditcard betalen en geven veel hotels mogelijkheid om te annuleren tot 1 dag voor aankomst. (Keus aan hotels is erg beperkt, zeker als je een balkon wilt, om te roken of een frisse neus. Wij hadden als extra eis ook "boodschappen service" zodat iemand even wat boodschappen wil doen bij de 7Eleven, wat Chang biertjes, fles HongThong, flessen cola en wat voorverpakte sandwiches zijn erg "belangrijk")

Je moet veel meer dan alleen vaccinatie papieren doorsturen.
Kan via https://tp.consular.go.th/
Je moet dan JPG bestanden versturen van alles, dus PDF bestanden even omzetten naar jpg
QR codes, puur en alleen de QR code indienen, zonder al de test er omheen.
- QR codes, internationale versies van eerste en tweede vaccinatie
- verzekeringspolis in engels die (zwart op wit!!) 50.000 dollar borgt
- passpoort
- ASQ hotel boeking voor eerste nacht
- vlucht details
Dit alles moet je via die website opsturen, dus niet via mail.
En gebruik geen hotmail/outlook email adres, dat schijnt problemen op te leveren. Dus G-Mail account of iets dergelijk,

En daarnaast natuurlijk meenemen een maximaal 72 uur voordien negatieve uitslag van PCR test, maar die hoef je niet in te sturen voor Thailand Pass.
 
Terug
Bovenaan Onderaan