Eenzaam leven

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het eenzame weer op een andere manier, want mijn hele gezin incl mijn zus weten wat ik doe. En ik praat daar echt wel eens over! Dus mijn ei kan ik wel kwijt. Liegen tegenover anderen blijft een dingetje, maar tot nu lukt dat nog vrij aardig 🙂

De kant waar ik tegenaan loop is dat je denkt een vriendschap te hebben met een collega, maar dit dus niet zo is. Zolang die 'vriendin' over jou rug centen kan verdienen via triodates of gangbangs bijv. is alles leuk en gezellig. Valt dat weg omdat ik bijv ergens mee stop of ik (of zij) gaat ergens anders werken dan is de vriendschap ook over. Vriendschap in dit werk is echt tot aan de voordeur en daarachter is er weinig tot niets. En dat is bijzonder jammer. Het zorgt er nu wel voor dat ik collega's voortaan op afstand aan het houden ben. Triodates hoeven van mij niet meer als het enkel v 1 kant moet afkomen. Gangbangs met andere dames zal je mij ook niet meer zien.
Wil mijn energie niet meer stoppen in nep vriendschappen 🤷‍♀️ Dus heel jammer, maar het zij zo. Voor mij geen zogenaamde vriendschappen meer! 🙄
 
Ik voel mij behulpzaam omdat ik mensen help met het vervullen van behoeften, zowel lichamelijk als het mentale aspect.

Houd dat vast. Ik denk dat moeilijk overschat kan worden hoe belangrijk het werk van een DVP voor veel mannen is. Dat irriteert me misschien nog wel het meest bij veel hoe er over prostitutie wordt gepraat. Alsof het een ijskarretje is op de hoek en je prima zonder zou kunnen. Nee, voor veel mannen is dit gewoon de groentewinkel die ze gezond en fit houdt, zeker ook mentaal.
Mar toch... ik mis vriendschap en liefde soms wel.
Het woord liefde is niet gedefiniëerd, het is gewoon een buzz-word waar iedereen wat anders onder invult. Zelf ben ik tot het inzicht gekomen dat verschillende behoeftes die onder dit woord schuil gaan op verschillende manieren bij verschillende personen (of dieren) bevredigd kunnen worden. Als je het persé in één persoon wilt persen verwacht je eigenlijk het onmogelijke en moet je of je verwachtingen flink bijstellen of op zoek naar het onvindbare of ongelooflijk veel geluk hebben.
Vriendschap is in feite één van die behoeftes die onder liefde kan vallen. Vriendschap is een schaars goed en lang niet iedereen is daar goed in, ik ook niet. Ik denk dat dit probleem breder speelt dan het DVP zijn.
 
Wie weet, maar voor zover mij bekend is er niet zo daverend veel leesvoer omtrent de prostitutie. Xaviera Hollander heeft ooit een boek uitgebracht, alleen daar ken ik de inhoud niet van en dan is er dus dat boek van Mariska, zoals hierboven genoemd.
Het zou mooi zijn als er iets uitgegeven werd met verhalen van sekswerkers met hun achtergrond en motieven om "het vak" in te gaan. Het bleek moeilijker dan gedacht om daar iets over te vinden, zo heb ik ondervonden.
Ik vind de blogspot van Zondares veel waardevolle bijdragen bevatten, maar het is wel van alles en nog wat en leest niet altijd even makkelijk.
 
Die heb ik ook wel eens gelezen, maar witte letters op een zwarte achtergrond is niet de meest geslaagde combinatie.
 
[knip


Als ik wééral nieuwe schoenen aanheb kijken mensen ook snel, ondanks ik ze meestal ook gekregen heb.
Ik denk dat de crux hier is; schaam je je voor je beroep of kan je een fuck-jullie-allemaal-mentaliteit hebben? Imo zou je moeten kunnen zeggen wat je doet. Als mensen daardoor afstand willen nemen dan doen ze dat, maar dat zegt meer over hun denk ik dan. Dat zullen ook mensen zijn waar je wellicht niks mee te maken wil hebben. En als je je toch te veel schaamt voor je beroep zou ik overwegen eruit te stappen en verder te gaan met je studie en een normaal bijbaantje te nemen. Niemand die je tegenhoudt, toch? Niet helemaal vergelijkbaar, maar enigszins wel; ik zit in de branche financiele dienstverlening als zzp'er. Ik kom bij bedrijven waar ik vaak met mensen samenwerk die meer verantwoordelijkheden dan ik hebben en in vast dienstverband werken, maar zij verdienen 3x zo weinig als ik. Zzp'ers krijgen ook vaak genoeg dubbelzinnige opmerkingen etc., maar ik laat het lopen. Ik loop de risico's, ik heb die keuze gemaakt en pluk de vruchten. Niemand houdt jou tegen, nietwaar? Als jij als loonslaaf wil werken en daar tevreden mee bent be my guest, maar kijk niet met argwaan naar anderen denk ik dan.

Nu kan Belle prima voor zichzelf opkomen , maar deze delen van de reactie snap ik echt niet .

Ook - en juist - als wandelaar is het als geen ander bekend _dat_ er op sekswerk - en op "buiten het patroon seks" nu eenmaal een maatschappelijk stigma zit , en dat je daar in persoonlijke en zakelijke relaties absoluut last van hebben. Niet je hele sociale omgeving heb je voor het uitkiezen.
Het is maar heel weinigen die desondanks onafhankelijk zijn , en kunnen zijn , om daar die fuck-you mentaliteit op na te houden .
Ook al schaam je je niet voor je beroep - dan wel je hobby of behoefte als wandelaar -.

Als mensen een onderbuik bezwaar hebben wordt er altijd wel een morele draai gevonden om het af te keuren "het gaat me niet om de seks, maaaarrrr " of het nu prostitutiebezoek , polyamorie, een open relatie, serieel vreemdgaan is of welke andere legale vorm waar toch een onderhuids bezwaar tegen bestaat .

Ik heb Belle's ergernis over het niet openlijk kunnen genieten van financiele mogelijkheden die haar werk haar geeft misschien anders gelezen dan jij .

Maar ook dat is een feit : ontzettend weinig mensen wordt zichtbare rijkdom werkelijk gegund omdat ze het 'verdiend' hebben .

Zelfs zonder sekswerk - Er zijn absoluut ZZP'ers en andere ondernemers die een mindere maat auto rijden dan ze willen - en kunnen - rijden , puur omdat de omgeving het ze (nog) niet gunt. En ze hun opdrachtgever ermee bruskeren, en zichzelf bij de tariefonderhandeling reeel mee in de vingers snijden.
"Dat gozertje moet zonodig in die dikke bak rijden , daar ga ik ff niet voor betalen "
"Die hoerenloper wil z'n uurtarief weer omhoog - dat gaan we niet doen, hij neemt maar een vriendin"

Pas vanaf een bepaalde maat van bedrijf en bestaan "mag" je laten zien dat je bedrijf goed loopt - en wordt het bijna verplicht . Een directeur die zichtbaar sjofel is doet twijfelen of het bedrijf wel solide is.
Dat is misschien typisch voor Nederland (en Belgie ?), maar het is wel de sociale realiteit .

En in Belle's geval komt dat samen - zowel het 'te hoge inkomen voor een studentje' , als sekswerk .

En ook al is het werk legaal - het stigma is er wel , en dan is het voor een jonge en aantrekkelijke vrouw inderdaad een aannemelijke verdenking dat ze een heel ruim inkomen zonder zichtbare verklaring verdient met sekswerk, of als sugarbabe.
Zelfs als ze een sociaal meer acceptabele verklaring zou weten te geven blijft de omgeving waarschijnlijk jaloers , maar is in elk geval de verdenking - en de reacties/consequenties van de aanname dat ze die hoer is - , en de zoektocht naar bewijs ervoor - weg.

Natuurlijk zijn er ergere dingen in de wereld - en is het een relatief luxeprobleem dat je eerlijk verdiend geld niet zo zichtbaar 'mag' hebben in sommige situaties.
Maar je kunt en mag dat ook best vervelend vinden en dat eens delen op een forum.
 
Misschien is dat 'niet zomaar kunnen uitgeven van geld' wel een blessing in disguise, want zowel onder allerlei ZZP-ers als onder DVPs doet zich nog wel eens het probleem voor dat men zich een hoog uitgavenpatroon aanwent en als je dan je pensioenleeftijd bereikt (en dat kan voor een DVP sneller zijn dan voor menig ander, maar ook veel ZZP-ers werken zich letterlijk kapot) je niets hebt opgebouwd.
Ik kan sympathiseren met eenzaamheid die het gevolg is van dat het moeilijk is om echte vrienden te maken en met de eenzaamheid als gevolg van de preutse houding van de maatschappij waardoor je niet vrij kunt spreken over je promiscue levensstijl. Maar eenzaamheid die ontstaat omdat je niet aan anderen kunt laten zien hoeveel je te besteden hebt, dat vind ik toch een beetje een ongemakkelijke.
 
Misschien is dat 'niet zomaar kunnen uitgeven van geld' wel een blessing in disguise, want zowel onder allerlei ZZP-ers als onder DVPs doet zich nog wel eens het probleem voor dat men zich een hoog uitgavenpatroon aanwent en als je dan je pensioenleeftijd bereikt (en dat kan voor een DVP sneller zijn dan voor menig ander, maar ook veel ZZP-ers werken zich letterlijk kapot) je niets hebt opgebouwd.
Ik kan sympathiseren met eenzaamheid die het gevolg is van dat het moeilijk is om echte vrienden te maken en met de eenzaamheid als gevolg van de preutse houding van de maatschappij waardoor je niet vrij kunt spreken over je promiscue levensstijl. Maar eenzaamheid die ontstaat omdat je niet aan anderen kunt laten zien hoeveel je te besteden hebt, dat vind ik toch een beetje een ongemakkelijke.
Oooh maar ik ben niet eenzaam omdat ik niet kan laten zien wat ik te besteden heb hoor 😅 da's niet de essentie in het verhaal, maar ik heb niet meer zin om daarin te verdiepen nu en ga ook niet meer reageren op dit topic (hetzij privé aangezien bepaalde elementen eruit gehaald zijn om logische redenen) . De meerderheid begrijpt het echte punt hier wel en de rest staat vooral ter discussie omdat het niet correct verwoord is. Ik lijk bijna een zielig meisje als ik sommige reacties lees lol. Totaal niet bedoelt zoals enkelen dit interpreteren maar soit, bevestigt mss wel sommige gevoelens die ik ervaarde op het moment dat ik dit neerschreef 😊 het deed deugd op het moment dat ik het geschreven heb en da's voor mij het belangrijkste! Slaapwel!
 
Laatst bewerkt:
Mocht er behoefte zijn om over dit onderwerp verder te converseren, stuur me gerust een PM.
Fijne dag allemaal!
 
Voor zover ik weet zijn inkomsten uit prostitutie legaal. Dat je het niet volledig opgeeft en niet netjes je belasting afdraagt lijkt me iets waar je zelf verantwoordelijk voor bent. Een beetje vreemd om zelf belasting te ontduiken en daar vervolgens over te klagen? Doe dan alles netjes volgens de regels, dan zal het ook goed voelen voor jezelf?
@Eagle99 Verstandelijk klopt veel van wat je schrijft en IQ vast in orde, maar het EQ is misschien wat minder sterk ontwikkeld. Schrijft een dame over wat haar bezighoudt en feit is dat veel dames in de P6 business in meer of mindere mate eenzaam zijn en dan volgt zo'n kille reactie vol verwijten. Een DVP kan niet zomaar een bankrekening openen, huis kopen (tenzij cash) etc. en wordt door de maatschappij met de nek aangekeken. Belastingdienst maakt vaak idioot hoge ramingen van de inkomsten en alleen de echte toppers komen misschien 'voordelig' weg omdat meneer de inspecteur niet verwacht dat ze dagelijk meerder boekingen hebben van 2~3 uur met een waslijst aan extra's voor een bedrag van 600 euro of meer. De gemiddelde DVP moet per dag 10~15 klanten ontvangen die veel voor weinig willen (half uur voor 50~80 euro) en zijn al blij als ze 300 euro overhouden. Ze ontvangen geen vakantiegeld, bijdrage ziektekosten, pensioen en als het jeukt tussen de benen ook geen betaald verlof. Denk dat menigeen van ons ook niet de Belastingdienst rent als die een relatiegeschenk boven de 25 euro ontvangt, ondanks de veel betere arbeidsomstandigheden. Kan zelf bovendien mijn goed beloonde werkzaamheden lekker achter een bureau verrichten tot de leeftijd van 67 jaar en dan voltijds gaan genieten van veel jongere DVPs die lief zijn voor een oude bok. Meeste recensies gaan niet over DVPs ouder dan 38 jaar, meeste verdienen als weinig als ze de 35 voorbij zijn en zonder goed opleiding mogen ze dan blij zij met minimumloon. Beetje sparen wel verstandig maar lastig zonder bankrekening. Beleggen mag denk ik iedereen? Ben geen financieel adviseur maar gewoon een eenvoudige hoerenloper...

Hoe vaak ik wel niet gepolst ben om een avondje uit te gaan met benefits tot samen op vakantie gaan waarbij direct aangeboden werd de eigen kosten te betalen, het is allemaal voorbij gekomen. Past helaas niet bij mijn huidige situatie maar hoop dat dit op de korte termijn veranderd want ik kan het gezelschap van veel DVP's erg waarderen, vooral de categorie 34 tot 43 jaar! Ken veel DVP die alleenstaande moeder zijn en echt moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, babysitter te betalen als ze aan het werk zijn etc. Vaak komt die baby als ze feitelijk al aan het eind van de carriere zijn en ze beseffen da pas hoe duur het leven is als je niet meer de populairste DVP van de stad bent.

Schrijf vooral wat je bezighoudt @bellds, uit eerste bijdrage bleek al dat de maatschappij jouw positie vaak niet snapt en dat zal hier op het forum helaas soms niet anders zijn. Lees zelf graag wat de mening van de dames uit de P6 wereld is.
 
Nu kan Belle prima voor zichzelf opkomen , maar deze delen van de reactie snap ik echt niet .

Ook - en juist - als wandelaar is het als geen ander bekend _dat_ er op sekswerk - en op "buiten het patroon seks" nu eenmaal een maatschappelijk stigma zit , en dat je daar in persoonlijke en zakelijke relaties absoluut last van hebben. Niet je hele sociale omgeving heb je voor het uitkiezen.
Het is maar heel weinigen die desondanks onafhankelijk zijn , en kunnen zijn , om daar die fuck-you mentaliteit op na te houden .
Ook al schaam je je niet voor je beroep - dan wel je hobby of behoefte als wandelaar -.

Als mensen een onderbuik bezwaar hebben wordt er altijd wel een morele draai gevonden om het af te keuren "het gaat me niet om de seks, maaaarrrr " of het nu prostitutiebezoek , polyamorie, een open relatie, serieel vreemdgaan is of welke andere legale vorm waar toch een onderhuids bezwaar tegen bestaat .

Ik heb Belle's ergernis over het niet openlijk kunnen genieten van financiele mogelijkheden die haar werk haar geeft misschien anders gelezen dan jij .

Maar ook dat is een feit : ontzettend weinig mensen wordt zichtbare rijkdom werkelijk gegund omdat ze het 'verdiend' hebben .

Zelfs zonder sekswerk - Er zijn absoluut ZZP'ers en andere ondernemers die een mindere maat auto rijden dan ze willen - en kunnen - rijden , puur omdat de omgeving het ze (nog) niet gunt. En ze hun opdrachtgever ermee bruskeren, en zichzelf bij de tariefonderhandeling reeel mee in de vingers snijden.
"Dat gozertje moet zonodig in die dikke bak rijden , daar ga ik ff niet voor betalen "
"Die hoerenloper wil z'n uurtarief weer omhoog - dat gaan we niet doen, hij neemt maar een vriendin"

Pas vanaf een bepaalde maat van bedrijf en bestaan "mag" je laten zien dat je bedrijf goed loopt - en wordt het bijna verplicht . Een directeur die zichtbaar sjofel is doet twijfelen of het bedrijf wel solide is.
Dat is misschien typisch voor Nederland (en Belgie ?), maar het is wel de sociale realiteit .

En in Belle's geval komt dat samen - zowel het 'te hoge inkomen voor een studentje' , als sekswerk .

En ook al is het werk legaal - het stigma is er wel , en dan is het voor een jonge en aantrekkelijke vrouw inderdaad een aannemelijke verdenking dat ze een heel ruim inkomen zonder zichtbare verklaring verdient met sekswerk, of als sugarbabe.
Zelfs als ze een sociaal meer acceptabele verklaring zou weten te geven blijft de omgeving waarschijnlijk jaloers , maar is in elk geval de verdenking - en de reacties/consequenties van de aanname dat ze die hoer is - , en de zoektocht naar bewijs ervoor - weg.

Natuurlijk zijn er ergere dingen in de wereld - en is het een relatief luxeprobleem dat je eerlijk verdiend geld niet zo zichtbaar 'mag' hebben in sommige situaties.
Maar je kunt en mag dat ook best vervelend vinden en dat eens delen op een forum.


Wat jij schrijft is niet heel anders dan mijn tip hoor. Schaam je niet voor je werk, geef aan wat je doet, geef het geld lekker uit en hou een fuck-jullie-all mentaliteit erop na. En als de reacties je niet aan staan en je er niet lekker bij voelt stop je er mee? What's the point? Ergernis snap ik wel, maar zoals jij ook aangeeft is het een luxeprobleem. Vandaar mijn reactie ook.
 
@Eagle99 Verstandelijk klopt veel van wat je schrijft en IQ vast in orde, maar het EQ is misschien wat minder sterk ontwikkeld. Schrijft een dame over wat haar bezighoudt en feit is dat veel dames in de P6 business in meer of mindere mate eenzaam zijn en dan volgt zo'n kille reactie vol verwijten. Een DVP kan niet zomaar een bankrekening openen, huis kopen (tenzij cash) etc. en wordt door de maatschappij met de nek aangekeken. Belastingdienst maakt vaak idioot hoge ramingen van de inkomsten en alleen de echte toppers komen misschien 'voordelig' weg omdat meneer de inspecteur niet verwacht dat ze dagelijk meerder boekingen hebben van 2~3 uur met een waslijst aan extra's voor een bedrag van 600 euro of meer. De gemiddelde DVP moet per dag 10~15 klanten ontvangen die veel voor weinig willen (half uur voor 50~80 euro) en zijn al blij als ze 300 euro overhouden. Ze ontvangen geen vakantiegeld, bijdrage ziektekosten, pensioen en als het jeukt tussen de benen ook geen betaald verlof. Denk dat menigeen van ons ook niet de Belastingdienst rent als die een relatiegeschenk boven de 25 euro ontvangt, ondanks de veel betere arbeidsomstandigheden. Kan zelf bovendien mijn goed beloonde werkzaamheden lekker achter een bureau verrichten tot de leeftijd van 67 jaar en dan voltijds gaan genieten van veel jongere DVPs die lief zijn voor een oude bok. Meeste recensies gaan niet over DVPs ouder dan 38 jaar, meeste verdienen als weinig als ze de 35 voorbij zijn en zonder goed opleiding mogen ze dan blij zij met minimumloon. Beetje sparen wel verstandig maar lastig zonder bankrekening. Beleggen mag denk ik iedereen? Ben geen financieel adviseur maar gewoon een eenvoudige hoerenloper...

Hoe vaak ik wel niet gepolst ben om een avondje uit te gaan met benefits tot samen op vakantie gaan waarbij direct aangeboden werd de eigen kosten te betalen, het is allemaal voorbij gekomen. Past helaas niet bij mijn huidige situatie maar hoop dat dit op de korte termijn veranderd want ik kan het gezelschap van veel DVP's erg waarderen, vooral de categorie 34 tot 43 jaar! Ken veel DVP die alleenstaande moeder zijn en echt moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, babysitter te betalen als ze aan het werk zijn etc. Vaak komt die baby als ze feitelijk al aan het eind van de carriere zijn en ze beseffen da pas hoe duur het leven is als je niet meer de populairste DVP van de stad bent.

Schrijf vooral wat je bezighoudt @bellds, uit eerste bijdrage bleek al dat de maatschappij jouw positie vaak niet snapt en dat zal hier op het forum helaas soms niet anders zijn. Lees zelf graag wat de mening van de dames uit de P6 wereld is.


Iedereen kan een bankrekening openen, iedereen kan een bedrijf openen in de sector dienstverlening. Denk jij dat er maar 10 zzp'ers zijn in NL oid en ze allemaal gecontroleerd worden? En los daarvan is prostituee een legaal beroep, je mag als zelfstandige prostitutie werkzaamheden verrichten en als je daarbij je inkomsten volledig opgeeft is er geen haan die ernaar kraait. Bij een controle kan je ook alles aantonen obv stortingen en het geld op je zakelijke bankrekening. Als jij ervoor kiest om cash achter de hand te houden om belasting te ontduiken moet je ook niet klagen dat je het niet kunt spenderen.
Wat betreft het niet ontvangen van vakantiegeld, pensioen etc. Heel vervelend allemaal; geldt voor iedere zzp'er, simple as that.

En overigens kan ik me het heel goed voorstellen dat een groot deel vd maatschappij met de nek aankijkt, absoluut. Ieder beroep heb zijn voordeel en nadeel. Als de nadelen te zwaar opwegen voor jou kap je er mee en zoek je een bijbaantje? Enerzijds 20x zoveel verdienen als je medestudenten en anderzijds geen lasten willen dragen komt bij mij vreemd over. Als er mensen zijn die zich kapot werken voor 1.500 euro netto per maand mag je als persoon die honderden euro's per uur verdient ook even goed om je heen kijken en realiseren waar je je bevindt.
 
It's all about the money people ... en de zeldzame anderen zal je hier op dit form niet terugvinden.

Het lijkt me ook logisch dat je de consequenties draagt van de keuzes die je maakt ... degenen die dat effectief ook doen vind je eveneens niet terug op dit forum.

En eenzaamheid is zeker niet het exclusieve voorrecht van prostituees.

En de dingen in een juist perspectief zien ... mij lijkt het dat er hier nog héél veel werk aan de winkel is wat dat betreft.
 
Volgens mij trekt @JohnnieWalker er nu een element bij waar @bellds het niet zozeer over had.
Ik weet niet hoe het in België is, maar in NL kan iedereen sowieso een eigen bankrekening openen. Sparen (in welke vorm dan ook met beleggen of whatever) is sowieso lastig, zeker de laatste tijd. Maar dat probleem treft echt niet alleen DVPs. Ik kan me wel voorstellen dat je niet even naar een bank toe gaat en al je kaarten op tafel legt en vraagt om het beste advies. Maar kun je daarmee niet aankloppen bij bijvoorbeeld Proud?

En als dames er na hun 35e 'opeens' achter komen dat het 'gewone' leven toch wel erg duur is, ja sorry, dat hadden die duizenden klanten die je ontvangen hebt je ook al kunnen vertellen. En anders lees je het nu hier. Het is nu eenmaal een valkuil van een aantal DVPs (zeker niet alle!) om een hoog uitgavenpatroon aan te wennen en ja, daar kom je dan mee op de koffie. Een paar schoenen van E1000, wekelijks uit eten gaan (niet naar McDonalds), een Mini Cooper aanschaffen, ik gun het een DVP van harte! Ze heeft er hard genoeg voor gewerkt. Maar besef alsjeblieft dat het niet 'normaal' is.

Geen idee of dit voor @bellds speelt overigens, maar soms hoor en zie je wel eens dingen dat je denkt: als dat maar goed blijft gaan.

Voor het oorspronkelijke onderwerp, de eenzaamheid die een prostituee ervaart, geloof ik zeker dat je als DVP het een stuk zwaarder hebt dan vele anderen. En we mogen als wandelaars best stilstaan bij hoe zwaar dat kan zijn. Voor 'ons' wandelaars is het vaak al een hele last om onze avontuurtjes verborgen te houden voor de buitenwereld. Denk er eens over na hoe dat is voor een DVP, die het pakweg 30x zo zwaar heeft op dat vlak.
 
Dankjewel Belle voor dit bericht. Als iemand in een open relatie herken ik wel het niet kunnen vertellen zonder veroordeeld te worden, maar dan natuurlijk lang niet in de mate die jij ervaart/voelt.

Als DVP doe je prachtig en nuttig werk, inderdaad het vervullen van behoeftes zowel fysiek als mentaal. Hou je goed!! En praten mag je altijd.
 
Wat jij schrijft is niet heel anders dan mijn tip hoor. Schaam je niet voor je werk, geef aan wat je doet, geef het geld lekker uit en hou een fuck-jullie-all mentaliteit erop na. En als de reacties je niet aan staan en je er niet lekker bij voelt stop je er mee? What's the point? Ergernis snap ik wel, maar zoals jij ook aangeeft is het een luxeprobleem. Vandaar mijn reactie ook.

Ik schreef toch echt iets behoorlijk anders hoor.

Ik vind het begrijpelijk dat mensen vanwege werkelijke sociale consequenties een beroep (of een wandelhobby, of een minderheids-seksleven, of een politieke opinie ) gewoon discreet willen houden zonder dat ze zich ervoor _schamen_ .

Jij schreef dat je dan maar beter zou kunnen stoppen - met wandelen ?, of met werken als dvp als je blijkbaar niet bereid bent daar de open-fuck-you-ik-doe-dat-gewoon mentaliteit over wilt hebben .

Ben jij werkelijk een van de wandelaars die bij familie, vrienden en zakelijke relaties open is over dvp bezoek ?

Het al of niet open kunnen zijn over een wat ruimer inkomen en de verklaring waar dat mee verdiend is , is natuurlijk maar een klein aspect.
Nog steeds begrijpelijk omdat het in het geval van een DVP zonder plausibele alternatieve verklaring al snel ('bewezen' of niet) de sociale consequenties geeft _dat_ ze dan waarschijnlijk een dvp zal zijn.
 
Iedereen kan een bankrekening openen, iedereen kan een bedrijf openen in de sector dienstverlening. D
Er zijn banken die zeer terughoudend zijn waar het gaat om mensen als klant te accepteren als ze werkzaam binnen de seksindustrie. Er schijnt nog niet zo lang geleden iemand die seksgerelateerde artikelen verkocht door zijn bank op de hoogte gebracht te zijn dat ze hem niet langer als klanten wilden hebben.
 
Er zijn banken die zeer terughoudend zijn waar het gaat om mensen als klant te accepteren als ze werkzaam binnen de seksindustrie. Er schijnt nog niet zo lang geleden iemand die seksgerelateerde artikelen verkocht door zijn bank op de hoogte gebracht te zijn dat ze hem niet langer als klanten wilden hebben.
Je kunt een zakelijke bankrekening openen voordat je een bedrijf gaat oprichten. Tijdens het gesprek bij de bank, gaan ze vragen stellen over waar je inkomen vandaan komt. Je gaat zeker een antwoord geven en tuurlijk kan je zeggen persoonlijke dienstverlening bvb massage. In het geval dat ze erachter gekomen zijn dat je zaak iets te maken met de seksindustrie heeft, kunnen ze je op ieder moment als klant weigeren net als wat jouw voorbeeld hier heeft laten zien.

Een aansprakelijkheids- en arbeidsongeschiktheidsverzekering zijn ook voor een sekswerker moeilijk om af te sluiten. De eerste is misschien niet zo belangrijk want ik vermoed dat er niet zo veel thuisontvangst klanten zijn die wat schadevergoeding van een sekswerker gaan claimen. De laatste zou handig zijn vooral als sekswerk het enige inkomen voor een dame is, maar ja zodra het over sekswerk gaat, komt dan de uitsluitendclausule voor. Je verzekering zorgt voor geen dekking als je sekswerk doet.
 
Je kunt een zakelijke bankrekening openen voordat je een bedrijf gaat oprichten. Tijdens het gesprek bij de bank, gaan ze vragen stellen over waar je inkomen vandaan komt. Je gaat zeker een antwoord geven en tuurlijk kan je zeggen persoonlijke dienstverlening bvb massage. In het geval dat ze erachter gekomen zijn dat je zaak iets te maken met de seksindustrie heeft, kunnen ze je op ieder moment als klant weigeren net als wat jouw voorbeeld hier heeft laten zien.

Een aansprakelijkheids- en arbeidsongeschiktheidsverzekering zijn ook voor een sekswerker moeilijk om af te sluiten. De eerste is misschien niet zo belangrijk want ik vermoed dat er niet zo veel thuisontvangst klanten zijn die wat schadevergoeding van een sekswerker gaan claimen. De laatste zou handig zijn vooral als sekswerk het enige inkomen voor een dame is, maar ja zodra het over sekswerk gaat, komt dan de uitsluitendclausule voor. Je verzekering zorgt voor geen dekking als je sekswerk doet.
Toch wel een vreemde zaak eigenlijk. Als de clausules van uitsluiting nu te maken heeft met een verhoogd risico, maar een ZZP'er die in de bouw werkt, loopt mijns inziens een hoger risico op arbeidsongeschiktheid dan een DVP. Daar zal de ZZP'er in de bouw dan ook een hogere premie voor betalen. De enige reden van het uitsluiten van sexwerk is dan toch het verdom hoekje en de mogelijke imago schade wat men denkt op te lopen..

Zucht waar gaan we heen als samenleving.
 
. De enige reden van het uitsluiten van sexwerk is dan toch het verdom hoekje en de mogelijke imago schade wat men denkt op te lopen..

Zucht waar gaan we heen als samenleving.
Men zal zich verschuilen achter het morele aspect.
Dat banken zelf dingen doen die op het randje zijn, dat is -uiteraard- een heel ander verhaal.
 
Toch wel een vreemde zaak eigenlijk. Als de clausules van uitsluiting nu te maken heeft met een verhoogd risico, maar een ZZP'er die in de bouw werkt, loopt mijns inziens een hoger risico op arbeidsongeschiktheid dan een DVP. Daar zal de ZZP'er in de bouw dan ook een hogere premie voor betalen. De enige reden van het uitsluiten van sexwerk is dan toch het verdom hoekje en de mogelijke imago schade wat men denkt op te lopen..
(...)
Banken zien de seksindustrie als een risico als het gaat om witwassen van geld (net als de gokindustrie, coffeeshops etc).
 
De overheid speelt hier ook een belangrijke rol in, omdat die bij wet een verantwoordelijkheid bij banken heeft gelegd om criminaliteit tegen te gaan door zich te bemoeien met de geldstromen van hun klanten. Daarbij blijft de overheid het stigma op sekswerk in standhouden door het continu te associeren met criminaliteit en dan is het cirkeltje rond. Banken bedenken zich wel twee keer een rekening te verstrekken aan een sekswerker die volgens de overheid een grote kans heeft crimineel geld te verplaatsen en op basis daarvan de bank sancties op zou kunnen leggen.
 
Onderstaande geeft echt aan dat je gewoon niet weet waar je het over hebt.
Iedereen kan een bankrekening openen, iedereen kan een bedrijf openen in de sector dienstverlening. Denk jij dat er maar 10 zzp'ers zijn in NL oid en ze allemaal gecontroleerd worden?
Hieronder de eerste hit met Google als je zoekt op "prostitutie bankrekening" maar genoeg andere sites te vinden. Zelfs in India is het beter geregeld.


Vindt 150 tot 200 euro per uur ook best veel geld maar feit is dat de gemiddelde Tinder date niet de service biedt die ik zo waardeer van mijn favoriete DVP's. Vergeleken met uitgebreid uit eten is het kliederen bij een DVP niet duur. Een knappe DVP kan 10-15 jaar goed verdienen maar over het algemeen valt het zwaar tegen. Ken genoeg dames die 20.000 p/m verdienden toen ze nog geen 26 jaar oud waren en op hun 35ste blij zijn als ze netto 2000 p/m overhouden. Bij een club gaat vaak de helft op aan kamerhuur en in een LH in Duitsland zijn de inkomsten van de eerste 3-5 klanten nodig om de daghuur te betalen en daarna komt de fiscus ook nog even innen op basis van geschatte omzet die steevast 2x te hoog ingeschat wordt. Soms is een schikking mogelijk als de ambtenaar een gratis beurt krijgt, woorden van een paar DVP's doe ik wat beter ken.
 
Er zijn banken die zeer terughoudend zijn waar het gaat om mensen als klant te accepteren als ze werkzaam binnen de seksindustrie. Er schijnt nog niet zo lang geleden iemand die seksgerelateerde artikelen verkocht door zijn bank op de hoogte gebracht te zijn dat ze hem niet langer als klanten wilden hebben.

Idem voor het kunnen gebruiken van een pin/creditcard terminal.
Zoek op tweakers.net naar "credit card voor seksbedrijven" van poster 'Jism'. Doel was om een escort dame een mobiele pin/creditcard terminal mee te kunnen geven . Volledig zakelijk , accountsverklaringen , alles , maar niet mogelijk zodra de term 'sex' valt.
 
Toch wel een vreemde zaak eigenlijk. Als de clausules van uitsluiting nu te maken heeft met een verhoogd risico, maar een ZZP'er die in de bouw werkt, loopt mijns inziens een hoger risico op arbeidsongeschiktheid dan een DVP. Daar zal de ZZP'er in de bouw dan ook een hogere premie voor betalen. De enige reden van het uitsluiten van sexwerk is dan toch het verdom hoekje en de mogelijke imago schade wat men denkt op te lopen..

Zucht waar gaan we heen als samenleving.

Om eerlijk te zijn heb ik wel begrip voor positie van de verzekeraars hier.

Om iets te verzekeren , moet het risico dat het optreed bekend zijn , en moet het feit _dat_ het gebeurd is ook min of meer objectief vast te stellen zijn.
En daarnaast - de maatschappij moet uitkomst accepteren - dwz, niet vastgesteld arbeidsongeschikt, terug aan de bak en geen uitkering/betaling .

Als de bouwvakker goedgekeurd wordt, moet ie gewoon weer de steiger op . Of voor eigen rekening (cq bijstand , en met kortingen bij het weigeren van passende arbeid) thuis zitten .

Het is maatschappelijk totaal onmogelijk om een ex-dvp weer het bed in te sturen als ze niet afgekeurd zou zijn.
Het was ooit een politiek puntje toen prostitutie legaal werd - of daarmee werklozen bij het UWV de vacatures van een privehuis (ongeschoolde arbeid , ervaring niet vereist, beperkte taalvaardigheid voldoende) zouden moeten accepteren.
[niet al te hard gniffelen heren - ook voor uw achterwerk is een markt ]

Ik kan wel begrijpen dat de verzekeringsbranche de discussie 'wanneer is een vrouw niet meer in staat haar werk als dvp te doen' niet aan wil gaan - maar ja, elke claim dan maar honoreren is zakelijk onmogelijk.
 
Ik weet niet in wat voor wereld jullie leven, maar gesprek bij de bank? Sommige banken hebben niet eens kantoren, anderen sluiten alle kantoren. Een zakelijke rekening heb je binnen 5 min. geopend als je een kvknummer hebt....
 
ik wens je veel succes met geld op een rekening storten ,als je verder niks van inkomsten hebt op papier
al kun je, weet ik veel altijd wel iets opzetten als bijvoorbeeld een 1 mans zaakje als 'adviesbureau voor particulieren'of zoiets
je hebt geen factureringsplicht aan particulieren ,en als je op papier beneden de 25k per jaar blijft hoef je geen btw af te dragen..
de rest gaat zo in de pocket
probleem is wel dat je dan bij wijze GEEN hypotheek kunt krijgen ,of bijvoorbeeld even een nieuwe Cayenne aanschaffen..
ongevallenverzekering zou ik als DVP niet doen..de kans dat je van dak valt en niet kunt werken lijkt me klein..
maar je moet al dat zwarte geld wel ergens insteken of in ieder geval witwassen voor later..
als je alles opmaakt aan 'rommel' als kleding ,auto's,parfums,telefoons etc etc..
heb je met je 35/40e een leuk leven gehad en kun je alsnog bij CSU wc's gaan poetsen..dat moet je zien te voorkomen..
en ik denk dat daar de meesten zich nog al eens op verkijken
in mijn branche ook..
gasten die net beginnen ,gelijk alles leasen en kopen zonder eerst een paar jaar goed te draaien..klantenbase opbouwen..
maar zat die na een paar jaar wanneer de belastingaanslag binnenvalt ,voor de trein springen..of weer voor een baas moeten gaan werken..
 
ik wens je veel succes met geld op een rekening storten ,als je verder niks van inkomsten hebt op papier
al kun je, weet ik veel altijd wel iets opzetten als bijvoorbeeld een 1 mans zaakje als 'adviesbureau voor particulieren'of zoiets
je hebt geen factureringsplicht aan particulieren ,en als je op papier beneden de 25k per jaar blijft hoef je geen btw af te dragen..
de rest gaat zo in de pocket
probleem is wel dat je dan bij wijze GEEN hypotheek kunt krijgen ,of bijvoorbeeld even een nieuwe Cayenne aanschaffen..
ongevallenverzekering zou ik als DVP niet doen..de kans dat je van dak valt en niet kunt werken lijkt me klein..
maar je moet al dat zwarte geld wel ergens insteken of in ieder geval witwassen voor later..
als je alles opmaakt aan 'rommel' als kleding ,auto's,parfums,telefoons etc etc..
heb je met je 35/40e een leuk leven gehad en kun je alsnog bij CSU wc's gaan poetsen..dat moet je zien te voorkomen..
en ik denk dat daar de meesten zich nog al eens op verkijken
in mijn branche ook..
gasten die net beginnen ,gelijk alles leasen en kopen zonder eerst een paar jaar goed te draaien..klantenbase opbouwen..
maar zat die na een paar jaar wanneer de belastingaanslag binnenvalt ,voor de trein springen..of weer voor een baas moeten gaan werken..


Alles kan, maar dames zijn er niet happig op. Lees maar het verhaal van Amber. Heeft toch een bankrekening bij knab kunnen openen, zonder liegen, volkomen legaal.

Als ik de bank zou bellen en vragen om een bankrekening te openen voor mijn zaak waarbij ik plantjes laat groeien op mijn balkon krijg ik ook een nee op mijn rekest. Terecht/onterecht laat ik even buiten beschouwing, maar prostitutie is eenmaal een beroep dat dicht tegen het criminele circuit aanzit, dat banken daar anders naar kijken is logisch. Maar als je je netjes bij het kvk inschrijft kan je zo geautomatiseerd een zakelijke bankrekening openen, geen haan die ernaar kraait. Dat op gesprek moeten gaan en vragen beantwoorden etc. is allemaal lariekoek, we leven niet in 1990.
En contacnt storten; er zijn wel meerdere beroepen waarbij nog steeds contante betalingen plaatsvinden, kappers etc. noem maar op. Niets houdt jou tegen om een gedegen administratie te voeren/te laten voeren en je ontvangsten volledig op te geven. En nogmaals, prostitutie is een legaal beroep, bij een eventuele controle (waar al een kans van 1 op zoveel duizend op zit) kunnen ze je niet betwisten van illegale bedrijfsvoering. En als een inspecteur denkt dat je inkomsten achter de hand houdt ligt de bewijslast bij hem. Als jij alles netjes opgeeft is er sowieso geen risico voor jou.

Dames zijn er gewoon niet happig op om 30% van hun inkomsten af te staan, zo simpel is het. En dan maar huilie huilie huilie doen. Ik heb er geen sympathie voor.
 
Ja, dat bedoelde ik dus
Als je als dame in dat vak ALLES opgeeft dan is de lol er rap af
Dus wanneer heb je dan een soort van kosten/baten dingetje
In clubs zitten ze met dat opting in.. Al hebben ze dam zo geregeld dat alle extras net pijpen zonder etc zwart is..
In loondienst bij wijze van betaal je dan al rap 60% belasting als je echt goed verdient.. (zullen de meesten op dit forum wel weten)
Ik heb ook wel eens jaren erbij gehad dat ik echt moeite moest doen als ondernemer om de winst weg te schrijven.. Maar uiteindelijk kun je ook niet blijven investeren in spullen en weet ik wat..
Heb toen bedrijfsruimte gekocht, en wat spullen die ik privé gebruik op het zakelijke afgeboekt.. Maar dat is als 1 mans zaak nog best een dingetje.. Je kunt niet blijven kopen..
Of elk jaar opnieuw.. Groter beter duurder
Enorme omzet is leuk om bij de bank onder zijn neus te duwen om geld te halen
Maar je moet ook in de toekomst kijken,
Nou ben ik ook van mening dat je op een gegeven moment blij moet zijn met wat je hebt.. En hoe meer materiale zaken je vergaard wil niet zeggen dat je daar perse gelukkiger van word.... Al is dat niet bij iedereen hetzelfde..
Heb er over gedacht om een pleintje vol te zetten met garageboxen en die te verhuren..
Maar dan zit je weer met het gezeik met bontkragen die auto's waar van alles mee gedaan is willen laten verdwijnen , of illegaal vuurwerk, of van die figuren waar je telkens achter je centen aan kunt..
Schiet niet op.. Is te veel ellende..
Valt eigenlijk niet mee.. Alles in het wit verdienen 😂😂😂
 
Dames zijn er gewoon niet happig op om 30% van hun inkomsten af te staan, zo simpel is het. En dan maar huilie huilie huilie doen. Ik heb er geen sympathie voor.
Dit is wel zo ontzettend stereotyperend en discriminerend. Niemand wordt blij van het afdragen van belasting, dus in dat opzicht zijn de dames sowieso al niet anders. En tal van mensen, zeker zelfstandigen, die ook wel iets meer dan een paar centen zwart bijverdienen (bouwvakkers bijvoorbeeld zijn echt niet klaar met werken als ze om 15:00 van de bouwplaats weg rijden).
Er rust een enorm stigma op sekswerk en daardoor is het bijzonder lastig om een rekening te openen. Maar toch presteert hier iemand het om dat stigma nog maar eens te versterken.

Los daarvan kun je je afvragen hoe pervers het eigenlijk niet is dat ik en/of een DVP een ambtenaar geld moet betalen omdat we seks met elkaar hebben.
We vinden het allemaal 'normaal' dat we over de gekste dingen belasting betalen omdat we dat vanaf de lagere school al leren, maar kijk er eens onbevangen tegenaan hoe idioot het in feite is. En al helemaal als je ziet dat die DVPs in ruil voor die belasting stigmatiserende wetgeving terugkrijgen en een hoop onnodige bemoeienis van zedenpolitie en andere ambtelijke instanties. En als ze netjes afgedragen hebben via opting-in krijgen ze een extra strenge lockdown en worden ze niet financiëel gecompenseerd itt ieder ander beroep.

Eerst stoppen met discriminatie, pas dan kunnen we de DVPs aanspreken als vrouwen die een 'normaal' beroep uitoefenen. Vooralsnog is dat helaas (nog steeds) niet mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan