Eenzaam leven

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat sowieso..
Als ik iedereen de kost zou moeten geven.. En dan niet alleen particulieren
Die aan mij vragen 'kan dat zonder rekening?'..
Nou dan werd het druk bij mij thuis..
Heel de economie hangt aan elkaar van zwart geld.. Altijd al geweest
 
Er beslist mensen die met U een gesprek willen voeren. Ze komen alleen niet vanzelf naar U toe. Een pastoor of dominee kan een luisterend oor bieden. Of een professional als een psycholoog. Wellicht ook een organisatie die voor mensen in de prostitutie werkt. Ik vond deze: https://www.violett.be/nl/.

Het begint met over de drempel te stappen en contact op te nemen. Da's gelijk ook de moeilijkste stap. Daarna wordt het eenvoudiger.
 
Er word veel geaccepteerd en gerespecteerd tegenwoordig. Of je nu identificeerd als een kat, buiten aards wezen, man vrouw bigender etc etc. Er is veel meer ruimte voor iedereen om zich openlijk te kunnen uiten over hun leven.

Maar ik heb nou niet het idee dat dit op het moment ook geld voor bezoekers en dames die ervarignen uitwiselen voor geld.
Ik praat zelf steeds openlijker over mijn hobby en kan dit bij zowel bij mannelijke als vrouwelijke vrienden kwijt (niet allemaal nauurlijk).
Het zal voor de bezoekers van dames sneller komen dat dit "hopelijk" ook meer geaccepteerd zal worden.
En dit zal voor de dames wss nog langer duren.

Het is niet eerlijk dat jij je zo voelt, en belachlijk dat je niet het gevoel kan krijgen gerespecteerd te worden voor wie je bent en wat je doet.
Bedankt voor je open verhaal. Ik hoop dat je toch de juiste mensen om je heen kan vinden waar je alles mee kan delen.
 
Gaat nu eigenlijk al 2 pagina's over netjes belasting aangeven. Niet mijn ding zo'n discussie en geef eerlijk toe dat ik vroeger soms ook best fout zat. Tegenwoordig kan je bijna niks meer fout doen omdat de boekhouding voldoet aan Sarbanes–Oxley, Basel 1, 2 en 3 etc. Mis die tijden dat we met de manager 200 gulden p.p. stuksloegen bij de Japanner op vrijdagavond, of Japanse gasten lieten zien hoe leuk Amsterdam is ( Yab Yum), in Zwitserland of Italie na noeste arbeid s'avonds nog even naar een club op kosten van de baas. Was toen braaf en geen echte sex, net als Bill Clinton, maar toch best lekker. Dat je iets aan de Belastingdienst moest doorgeven kwam niet bij mij op in die dagen. Zag ook nooit een rekening :)

Thema was volgens mij eenzaamheid... ;)
 
Ik weet niet in wat voor wereld jullie leven, maar gesprek bij de bank? Sommige banken hebben niet eens kantoren, anderen sluiten alle kantoren. Een zakelijke rekening heb je binnen 5 min. geopend als je een kvknummer hebt....
Hahaha, je hebt werkelijk geen idee hoeveel formulieren je tegenwoordig moet invullen om een zakelijke bankrekening te kunnen openen. Het Customer Due Diligence / Know Your Customer proces van de banken duurt tegenwoordig enkele maanden.
 
Eerlijk gezegd ken ik veel meer dames die niet in zon goede positie zitten als Belle.
Met 200€ per uur plus hotelkost pakt ze toch al de gegoede klant en ze heeft plenty cash en als student goed perspectief.
Maar ja niks doet zoveel zeer als je eigen tanden.
Iedereen heeft het recht zichzelf heel zielig te vinden ook
 
@bellds Je verhaal is erg herkenbaar en wordt ook volledig bevestigd door twee dames uit het wereldje die ik inmiddels goed heb leren kennen. Een dame is inmiddels gestopt en wij zijn nu beste vrienden. De andere dame werkt nog maar heeft met enige regelmaat behoefte aan een gesprek met iemand die haar niet meteen veroordeelt en vooral snapt waarom bepaalde kwestie in dit wereldje anders zijn. Collega's zijn vaak erg moeilijk te vertrouwen omdat veel dames door collega's ook zijn bedonderd. Het maakt hen erg argwanend naar de hele buitenwereld.
Beide dames zijn dan ook zeer gesteld op hun privacy waardoor het lang duurde voordat ze me vertrouwden. Uiteindelijk hebben beide dames nog altijd te maken met de heersende normen en waarden ten aanzien van de prostitutie waardoor ze heel bewust er voor gekozen hebben om in een ander land te gaan wonen na hun prostitutie tijd. Het doet pijn hoe zeer de zowel intelligente als aantrekkelijke Afrikaanse dames zich zorgen maken over hun carrière buiten de prostitutie en een eventuele liefdesrelatie. Ze hebben een gat in hun CV waarover altijd vragen worden gesteld waardoor ze eigenlijk liever als zelfstandig ondernemer aan de slag gaan. Ook qua dating heb ik met de dames vele gesprekken gevoerd en ze zijn er beiden van overtuigd dat alleen een ervaren wandelaar tot de opties behoort. Maar de leukste mannen zijn veelal gebonden en dus niet beschikbaar. Daarnaast zeggen ze letterlijk: wie wil er nu een relatie met een voormalig hoertje?
Het zijn lastige gesprekken en gezien hun ervaringen zal het zeker lastig zijn. Ik probeer zelf voor hun het positieve voorbeeld te zijn. Ik ben weliswaar gebonden maar ben hun loyaal gebleven, heb hen gesteund waar ik kon en heb een diepe vriendschap opgebouwd. Hoewel ik ooit klant was bij beide dames is er nu slechts sprake van een vriendelijke relatie zoals je die met ander vrienden ook hebt. Deze vriendschappen zijn me dasn ook zeer dierbaar.
Beste Bellds, ik mag hopen dat
 
Eerlijk gezegd ken ik veel meer dames die niet in zon goede positie zitten als Belle.
Met 200€ per uur plus hotelkost pakt ze toch al de gegoede klant en ze heeft plenty cash en als student goed perspectief.
Maar ja niks doet zoveel zeer als je eigen tanden.
Iedereen heeft het recht zichzelf heel zielig te vinden ook
Ik heb niet gezegd dat ik niet in een goede positie zit he 😅 integendeel. Ik zal wel uithuilen op mijn bedje met geld dak nergens kwijt kan, allemaal okee 😋

@Luna , ik wou trouwens gewoon even zeggen dat ik uw perspectief vanuit privéhuizen ook zeer boeiend vindt! Fijn dat je erover vertelt!
 
En toch heeft het opgeven van je inkomsten, voordeel. Hypotheek bijv.
Al geeft een hoer 30.000 p/m op krijgt ze nog geen hypotheek. Als ze goed spaart kan ze na 50 maanden een leuk optrekje cash betalen, dat dan weer wel. Ken een paar DVP's die meerdere panden bezitten en van de huurinkomsten kunnen rondkomen als dat moet. Mooie is ook dat ze irritante klanten gewoon kunnen negeren omdat ze die niet nodig hebben. Slimme meid is op de toekomst voorbereid.
 
Al geeft een hoer 30.000 p/m op krijgt ze nog geen hypotheek. Als ze goed spaart kan ze na 50 maanden een leuk optrekje cash betalen, dat dan weer wel. Ken een paar DVP's die meerdere panden bezitten en van de huurinkomsten kunnen rondkomen als dat moet. Mooie is ook dat ze irritante klanten gewoon kunnen negeren omdat ze die niet nodig hebben. Slimme meid is op de toekomst voorbereid.
weet ik wel degelijk..
zat manieren om wit te wassen .of om grote bedragen uit het zicht te houden..
gaan ze alleen bij SBS 6 niet vertellen..
 
Ik heb je reactie gelezen. Op sommige punten kon ik me zeker inleven in jouw verhaal. Maar sommige stukken keek ik wel met een schuin oog naar. Heb erover nagedacht of ik deze reactie moet tikken of niet. Uiteindelijk ga ik het wel doen, want zelfreflectie en kritiek kunnen incasseren hoort ook bij het volwassen zijn. Dus ik ga het wel tikken. Of je verder wil lezen laat ik even aan jou. Als je in een diep dal zit en niet tegen kritiek kan, laat het schieten zou ik zeggen en scroll verder.



Anderzijds heb je dan de financiële grens, vooral als het niet (helemaal) legaal is. Je kan er soms weinig mee doen of hebt schrik om het uit te geven.
Voor zover ik weet zijn inkomsten uit prostitutie legaal. Dat je het niet volledig opgeeft en niet netjes je belasting afdraagt lijkt me iets waar je zelf verantwoordelijk voor bent. Een beetje vreemd om zelf belasting te ontduiken en daar vervolgens over te klagen? Doe dan alles netjes volgens de regels, dan zal het ook goed voelen voor jezelf?
En daarnaast; ik heb de uurtarieven op de website gezien. Besef je hoe goed je het financieel hebt? Heb je je inkomsten eens vergeleken met het modale salaris in NL of de verdienste van jouw medestudenten die een bijbaantje hebben? Misschien moet je relativeren en blij zijn dat je überhaupt de schoenen kan kopen waar sommige meiden/families niet eens van durven te dromen?


Als ik wééral nieuwe schoenen aanheb kijken mensen ook snel, ondanks ik ze meestal ook gekregen heb.
Ik denk dat de crux hier is; schaam je je voor je beroep of kan je een fuck-jullie-allemaal-mentaliteit hebben? Imo zou je moeten kunnen zeggen wat je doet. Als mensen daardoor afstand willen nemen dan doen ze dat, maar dat zegt meer over hun denk ik dan. Dat zullen ook mensen zijn waar je wellicht niks mee te maken wil hebben. En als je je toch te veel schaamt voor je beroep zou ik overwegen eruit te stappen en verder te gaan met je studie en een normaal bijbaantje te nemen. Niemand die je tegenhoudt, toch? Niet helemaal vergelijkbaar, maar enigszins wel; ik zit in de branche financiele dienstverlening als zzp'er. Ik kom bij bedrijven waar ik vaak met mensen samenwerk die meer verantwoordelijkheden dan ik hebben en in vast dienstverband werken, maar zij verdienen 3x zo weinig als ik. Zzp'ers krijgen ook vaak genoeg dubbelzinnige opmerkingen etc., maar ik laat het lopen. Ik loop de risico's, ik heb die keuze gemaakt en pluk de vruchten. Niemand houdt jou tegen, nietwaar? Als jij als loonslaaf wil werken en daar tevreden mee bent be my guest, maar kijk niet met argwaan naar anderen denk ik dan.


Ik kan er door verder studeren zonder in geldnood te zitten en heb fijne gesprekken met alle soorten mensen die mij anders leren denken en die mij de wereld in en nieuw perspectief helpen plaatsen. En ja, mannen genoeg die oplijnen hiervoor, maar op die avances ga ik liever niet in (been there done that), omdat er vaak onrealistische en verkeerde verwachtingen zijn vanwege de context waarmee je elkaar leert kennen. Ik mis vriendschap om openlijk over mijn job te kunnen praten zonder al die stomme inhoudelijke vragen over de job te krijgen.
Ok, dus genoeg interessante gesprekken met leuke mensen gehad, maar je wil toch geen vriendschap omdat het anders in de soep loopt? Like, why? Niet ieder wandelaar is een klootzaak dat ontrouw pleegt jegens zijn vrouw/vriendin. Genoeg normale, single mannen die genieten van het leven en waar je een goed gesprek mee kan voeren. Als je er niet op wil ingaan, dat kan, be my guest. Maar als je het buiten de klantenkring zoekt moet je wellicht achter je beroep staan en een man zoeken die daar respect voor heeft, die zijn er ook. En niet meteen vreemd reageren als hij inhoudelijke vragen stelt, dat kan ook, want het is een beroep dat je niet vaak ziet. Als jij een man leert kennen dat piloot is oid stel je daar ook vragen over toch, uit interesse? Niks mis mee? En ik kom weer op het punt van zojuist weer; als je je schaamt voor wat je doet en er niet over wil praten moet je wellicht overwegen te stoppen?


Als ik alles bij elkaar optel kom ik tot de conclusie dat je, op basis van wat ik lees, een toonbeeld bent van de jeugd van tegenwoordig. Alleen maar de lusten willen en niet de lasten willen dragen, bang zijn om keuzes te willen maken en zaken uitstellen en klagen klagen klagen zonder even goed te kijken naar wat je wel hebt en happy te kunnen zijn met wat je hebt. Ik ken je verder niet en ken je persoonlijk ook niet, maar ik kan me goed voorstellen dat je de echte 'klappen' van het leven niet hebt gehad, en dat is gezien je leeftijd ook logisch denk ik. Maar ik kan je verzekeren, dat komt nog wel. En dan zul je terugkijken naar deze periode en je afvragen waarom je niet happy was met wat je had. Levenservaring heet dat.
Oprecht bedoeld maar ik denk niet dat de schrijver iets kan met dat oordelen over allerlei zaken. Levenservaring heet dat 😏
 
Volgens mij oordeelt de schrijfster nergens over en geeft ze alleen een inkijk in haar ietwat complexe leven. Toch grappig te zien hoe snel het niet meer over de dame en haar verhaal gaat maar over de reacties van een ieder.
Ik vond het interessant te lezen hoe een dvp bepaalde zaken ervaart en ik denk dat dit tot iets meer begrip kan leiden.
 
Waar je je druk om maakt zeg. Je reacties staan in ieder geval niet in verhouding tot de openingspost van de dame.
Wij zijn dus allemaal hielenlikkers, je moet dus allemaal applaudiseren voor de dames.
Beetje bij elkaar bedachte onzin als je het mij vraagt.

Als je het forum dit soort dingen verwijt, zit je op de verkeerde plek.
 
Deze "hielenlikker" (leuke fetisj trouwens) heeft de tekst ook gelezen en waar Eagle99 vooroordelen leest, zie ik niets anders dan een mening van een DVP in een rubriek "Dames aan het woord". En dan gaat Eagle99 samen met zijn maatje Knipoog hier een dame de maat proberen te nemen.
Blijkbaar hebben wandelaars zoals jullie het nog niet door dat niet het hele leven om jullie draait en dat er voldoende andere rubrieken zijn waar jullie je mening kunnen geven. Hier gaat het om de mening van een dame en blijkbaar is dat voor beide wandelaars al te veel.
Ik zou zeggen gewoon op het knopje "niet meer volgen" drukken en je lekker met andere zaken bezig houden. Is voor iedereen beter.
 
Ik heb het eenzame weer op een andere manier, want mijn hele gezin incl mijn zus weten wat ik doe. En ik praat daar echt wel eens over! Dus mijn ei kan ik wel kwijt. Liegen tegenover anderen blijft een dingetje, maar tot nu lukt dat nog vrij aardig 🙂

De kant waar ik tegenaan loop is dat je denkt een vriendschap te hebben met een collega, maar dit dus niet zo is. Zolang die 'vriendin' over jou rug centen kan verdienen via triodates of gangbangs bijv. is alles leuk en gezellig. Valt dat weg omdat ik bijv ergens mee stop of ik (of zij) gaat ergens anders werken dan is de vriendschap ook over. Vriendschap in dit werk is echt tot aan de voordeur en daarachter is er weinig tot niets. En dat is bijzonder jammer. Het zorgt er nu wel voor dat ik collega's voortaan op afstand aan het houden ben. Triodates hoeven van mij niet meer als het enkel v 1 kant moet afkomen. Gangbangs met andere dames zal je mij ook niet meer zien.
Wil mijn energie niet meer stoppen in nep vriendschappen 🤷‍♀️ Dus heel jammer, maar het zij zo. Voor mij geen zogenaamde vriendschappen meer! 🙄
Het lijkt mij toch vervelend of gewoon waardeloos dat je niemand kunt vertrouwen. Ik ben zelf nogal gehecht aan vertrouwen en vriendschappen. Als je het alleen van deze kant bekijkt is het een waardeloos beroep ondanks dat ik er zelf met veel plezier gebruik van maak. Aan de andere kant heeft het ook wel weer ieys dat je snel veel geld kunt verdienen en het makkelijk te combineren is met bv een andere baan
 
Ik heb deze morgen de post van Belle en de verschillende reacties eens doorgenomen. Ik ken Belle niet, laat staan haar situatie, dus ik ga geen oordeel vellen over haar keuzes op financieel vlak. Ik heb een paar opmerkingen in verband met de reacties:
1. Prostitutie is in België niet strafbaar, maar het faciliteren ervan wel, al wordt dit wel gedoogd als er geen andere problemen opduiken. Je kan je, zoals sommigen hier zeggen, inderdaad inschrijven als zelfstandige ('persoonlijke diensten'), maar je kan geen kosten inbrengen en de meeste boekhouders zullen niet staan springen om te helpen omdat dit gezien kan worden als 'faciliteren', wat dus strafbaar is. Het maakt dat deze vrouwen weinig sociale bescherming hebben. Sommigen verdienen (tijdelijk) veel geld, maar dat is niet de meerderheid; ze nemen gezondheids-en veiligheidsrisico's, ze kunnen niet naar een Arbeidsrechtbank, ze hebben geen sociale rechten opgebouwd, ze kunnen geen aanspraak maken op premies en uitkeringen, ..... Het is wel zo, in tegenstelling tot wat iemand hier zegt, dat de politiek hier momenteel wel degelijk mee bezig is. Een aantal vrouwen van Open VLD (onder wie Tania de Jonge) is hier mee bezig. Het doel is tweeërlei: het sekswerk decriminaliseren (diensten leveren aan zelfstandige sekswerkers wordt niet langer strafbaar) en het zelfstandigenstatuut verbeteren om sekswerkers meer rechten te geven. Als dat er door komt, is dat zeer positief en kan uitbuiting uitbating worden, al zal je natuurlijk altijd nog veel meisjes moeten overtuigen van het voordeel ervan want niemand betaalt graag belastingen en de diensten weten dan bovendien voor eeuwig welke job je doet/deed.
2. Wat de 'eenzaamheid' betreft, kan ik Belle volgen. Volgens mij is het een sector met veel concurrentie, doen de meesten het maar even en is er daardoor niet veel solidariteit. Zeker voor de vrouwen die van elders komen, en de taal niet machtig zijn en ons land niet kennen, of gewoon hier illegaal verblijven, moet het een hard (over)leven zijn. Dat er een stigma rust op deze vorm van dienstverlening is zeker waar, prostitutie komt meestal enkel op een negatieve manier in het nieuws (uitbuiting, gedwongen, minderjarigen, ....). Dat er ook vrouwen bewust voor deze job kiezen, het werk soms graag doen en een maatschappelijke functie (tegenover mensen zonder partner, of die nergens aan hun trekken komen) hebben, komt weinig aan bod, al doet professor Magaly Rodriguez Garcia (VUB) wel haar best om het werk van zijn negatief imago te ontdoen. Moest ik Belle, of gelijk welke vrouw in deze sector, zijn, ik zou tegen niemand vertellen wat ik doe, tenzij ik die persoon 100 procent vertrouw. Er zijn weinig mensen die discreet kunnen zijn, en een ruzie kan al voldoende zijn opdat iemand het naar buiten brengt, en dat kan veel kapot maken. Als het uitkomt wat je doet, gaat er een stigma over je hangen dat je niet meer weg krijgt. Jij zal er last van hebben, maar je familie ook. Op de school van de zoon van mijn broer zit een kind van een sekswerker. De speelplaats weet wat de mama van het kind doet, en kinderen kunnen heel hard zijn.... Om dezelfde reden zullen ook weinig klanten vertellen dat ze betalen voor seks, omdat veel mensen dit 'zielig' vinden. Ikzelf ben jong weduwnaar geworden, sta voorlopig niet open voor een nieuwe relatie en ik kwets dus niemand met het af en toe boeken van een dame in het Gentse, maar ik ga daar toch nooit iets over zeggen, want ik heb een ernstige job met 'enige uitstraling' en een ernstig imago; ik ga me veel te kwetsbaar opstellen als ik daar zou over praten met derden. Ik zou liever geen dames boeken, maar een man blijft een man, met zijn behoeften, dus gebeurt het af en toe. Wat een relatie/vriendschap tussen sekswerker en klant betreft, ben ik daar eerder sceptisch over. Ik kan me goed voorstellen dat klanten die geregeld dezelfde sekswerker opzoeken gevoelens van affectie en intimiteit ontwikkelen, omgekeerd zal het ook wel voorkomen, maar ik denk dat veel mannen zich wijsmaken dat de sekswerker daadwerkelijk ook iets voor hen voelt en dat hij haar (of hem) moeten 'redden'. Er zullen zeker voorbeelden zijn van een geslaagde liefdesrelatie tussen klant en sekswerker, maar ik denk dat het aantal mislukkingen veel groter is. Zowel sekswerker als klant hebben vaak een rugzak, het is moeilijk als man te accepteren dat je vrouw dat werk doet, de reacties van familie en buitenwereld, ....Iedereen (sekswerker, klant) snakt inderdaad naar acceptatie, genegenheid, vriendschap, maar ik denk persoonlijk dat enige afstand houden het langst duurt en achteraf voor het minst problemen zorgt. Maar niemand hoeft uiteraard met mij akkoord te gaan...
 
Wordt tijd dat contant geld gewoon weg gaat, laat de dames maar gewoon belasting betalen net als de rest van werkend nederland. En voor topic starter vervelend dat ze geen echte vriendinnen kan vinden bij de mede dvp's, maar er zijn zoveel mensen op deze aardbol , je kan ook vriendinnen elders zoeken 🙂
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik de mogelijkheid had om al mijn zuur verdiende centje te houden zonder daarover belasting te betalen dan zou ik het ook doen. Iedereen zoekt naar mogelijkheden en volgens mij zijn er meer dan voldoende dames die gewoon belasting afdragen.
Wanneer je je als rechtschapen belastingbetaler zorgen maakt over het betalen van belasting dan raad ik je aan je te richten op de multinationals en brievenbusfirma's die nauwelijks iets betalen. De dames vertegenwoordigen een peanut bedrag maar daar zijn voor personen als Eagle99 een lekker makkelijk doelwit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik de mogelijkheid had om al mijn zuur verdiende centje te houden zonder daarover belasting te betalen dan zou ik het ook doen. Iedereen zoekt naar mogelijkheden en volgens mij zijn er meer dan voldoende dames die gewoon belasting afdragen.
Wanneer je je als rechtschapen belastingbetaler zorgen maakt over het betalen van belasting dan raad ik je aan je te richten op de multinationals en brievenbusfirma's die nauwelijks iets betalen. De dames vertegenwoordigen een peanut bedrag maar daar zijn voor personen als Eagle99 een lekker makkelijk doelwit.


Die multinationals doen niet aan belastingontduiking, maar belastingontwijking. Dat is wat anders dan de dvp die 100 euro per uur verdient en niets daarvan opgeeft en vervolgens gaat janken. En die multinationals betalen vooralsnog honderdduizenden maal grotere bedragen dan de 'peanutbedragen' waar jij het over hebt. Overigens gaat het niet eens om de bedragen an sich. Jan Modaal verdient 3.000 bruto per maand en betaalt daar 700-800 euro belasting over. Dan mag de dvp die dat soort bedragen in een paar dagen verdient ook best haar aandeel leveren. Net zoals de simpele burger.
 
betaalt daar 700-800 euro belasting over

Klopt niet wat je zegt.

Hierin zijn tevens de premies van sociale verzekeringen, en premies in verwerkt, en pensioen, etc.

Jij wilt toch ook verzekerd zijn als je werkloos raakt, of in de ziektewet komt.
 
Ik realiseer me net als ik een berichtje neerzet, en het woord hoer gebruik, dat het bijgewerkt wordt tot dame of dvp, zijn de benaming als hoer of hoeren tegenwoordig te confronterend geworden?

Mijn excuses als dit woord niet toegestaan is.

Screenshot_20211231-140424_Chrome.jpg
 
Die multinationals doen niet aan belastingontduiking, maar belastingontwijking. Dat is wat anders dan de dvp die 100 euro per uur verdient en niets daarvan opgeeft en vervolgens gaat janken. En die multinationals betalen vooralsnog honderdduizenden maal grotere bedragen dan de 'peanutbedragen' waar jij het over hebt. Overigens gaat het niet eens om de bedragen an sich. Jan Modaal verdient 3.000 bruto per maand en betaalt daar 700-800 euro belasting over. Dan mag de dvp die dat soort bedragen in een paar dagen verdient ook best haar aandeel leveren. Net zoals de simpele burger.
Prostitutie is nu legaal hier en dat was niet alleen om de sexwerkers een plezier te doen maar ook vanwege de inkomstenbelasting.
 
Klopt niet wat je zegt.

Hierin zijn tevens de premies van sociale verzekeringen, en premies in verwerkt, en pensioen, etc.

Jij wilt toch ook verzekerd zijn als je werkloos raakt, of in de ziektewet komt.
Klopt, doet alleen niets af aan de strekking van het verhaal. De gemiddelde NL'er verdient minder en draagt netjes belasting af en een dvp verdient bakken met geld en ontduikt.
 
"Mijn excuses als dit woord niet toegestaan is." (# 82)

Het betreft het woord "hoer".

Voorop gesteld: er bestaat geen enkel woord dat niet "is toegestaan". Alle woorden in het WNT (het grote Woordenboek der Nederlandse Taal, waarvan Van Dale een uittreksel is - ik beperk me even tot het Nederlands en tot die gevallen die zijn gerelateerd aan dit forum) "mogen".

Maar woorden hebben vele eigenschappen. Ten eerste vaak vele betekenissen. Dat is bekend. Maar ook bijvoorbeeld "waarden".

En bij dit laatste ligt het probleem. Want die "waarden" zijn in tal van gevallen aan verandering onderhevig. Wat ooit een "positieve" waarde had, heeft nu een "negatieve". Bijvoorbeeld "pooier", dat van neutraal ("drinker van alcohol") naar negatief ("zuipschuit") naar uiterst negatief evolueerde: dikwijls hardhandige "dames-uitbuiter".

"Hoere" in de middeleeuwen (uitgesproken: "hoore", vergelijk het Engels) is eigenlijk een bijvoeglijk naamwoord: "wellustig, wulps". Dan wordt het een zelfstandig naamwoord zoals wij het woord kennen. Een wellustige dame, die haar "hoerenloon" wel lust.

Het woord op zichzelf beschouwd heeft in de middeleeuwen niet zozeer een negatieve waarde, maar wèl het beroep dat het kan aanduiden.

Pas later, met name in de negentiende eeuw, wordt het een "vies woord". En dat is het tot op heden, Die negatieve "waarde" maakt dat het niet meer wordt gebruikt om een sekswerker aan te duiden, tenzij als scheldwoord. En schelden, dat doen we hier niet, nietwaar ...

Maar ook dan: "vuile hoer" is zo'n beetje het ergste dat je tegen een dame kunt zeggen. "Vuil" betekent niet "ongewassen", maar "bedorven". Vergelijk "een vuil ei", een bedorven ei. Het betekent dus: een "sekswerker met een geslachtsziekte". Nooit gebruiken dus.

Taal is vreemd soms. Als we talen gaan vergelijken zien we nog al eens vreemde dingen. "Queen" is hóóg in het Engels: "koningin". Is neutraal in de Scandinavische talen: "vrouw" (bijvoorbeeld in het Deens: "kvinde" - uitspreken als "kwiene") - en is uiterst negatief in het Middelnederlands: oud wijf en, ja hoor: "oude hoer".

Ooit las ik een discussie op "het oude forum" over het in Oost-Europa zowel als scheldwoord als soms als geuzennaam gebruikte "kurva" (uitgesproken: "koerwa"). Iemand beweerde dat het Pools was. Nee, het woord komt via het Jiddisch uit het Hebreeuws, waar het "overspelige vrouw" betekent, in diverse Oost-Europese talen terecht. Waarna het een negatieve aanduiding van een sekswerkster wordt.

Uiteraard mag "hoer " worden gebruikt. Als je je maar realiseert dat je met èlk woord minstens twee dingen zegt: de betekenis èn de waarde. Dus wie "hoer" gebruikt, zegt zowel "sekswerker" als "sociaal gatverdamme".

Wie neutraal of positief wil spreken over deze beroepsgroep gebruikt dit woord dus nooit. Net zomin als in recensies "lekkere bitch" - een "teef", een (loopse) vrouwtjeshond ...

Respect voor "onze" dames (en àlle dames) dient ook te blijken uit de verwoordingen en de woordkeuzen van ons, die zich eeuwenlang met grote overmoed "heren der schepping" noemden, maar zich vandaag de dag niet altijd als "heren" gedragen ... en uiten ...
 
Laatst bewerkt:
Klopt, doet alleen niets af aan de strekking van het verhaal. De gemiddelde NL'er verdient minder en draagt netjes belasting af en een dvp verdient bakken met geld en ontduikt.
Misschien is t feit dat er zoveel zwart gedaan wordt nog het meest irritant aan bepaalde dames.
Maar goed Belle heeft wel lef dat zo hier bekend te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan