Volgens mij kun je ook met een aantal parkeer apps terecht.
Ja, maar ik denk dat je qua prijs daar geen voordeel mee doet. Ik ga er mijn hoofd niet op verwedden. Maar MPA, de parkeerfirma, is nogal stug in het aanrekenen van 'hun' prijs. Zelfs hun eigen abo levert je bij mijn weten geen korting op. Enkel het 'voordeel' dat je vooraf alles kan regelen en niet naar een parkeermeter hoeft te lopen of aan te schuiven als er anderen voor jou bezig zijn.
Gewoon in de straten parkeren of parkings etmrom heen, hoe moeilijk kan het zijn
Ik kom elke dag in het
SKW en ik moet inderdaad heel zelden lang zoeken naar een plaatsje.
Maar de uitleg 'gewoon in de straten of parkings eromheen' begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed. De Brouwersvliet, waar de meeste
SKW-bezoekers parkeren, is de noordelijke scheidingsstraat van wat Antwerpen op het gebeid van parkeren 'de binnenstad' noemt. In de omliggende straten meer zuidelijk, dus richting
SKW, is parkeren enkel toegelaten voor bewoners, die daar gedomicilieerd zijn, voor zover het al niet gaat over straatjes (Korte Schipperskapelstraat, Blauwbroekstraat bv) waar je als buitenstaander niet eens in mag of kan (verzinkpaaltjes). Kriekenstraat, Lange Schipperskapelstraat: enkel voor bewoners. Dus vergeet dat al maar.
Aan de noordelijke kant van de Brouwersvliet kan je je kans wagen in de Adriaan Brouwerstraat, Korte Zeevaartstraat, St Aldegondiskaai (allemaal ook betalend en vaak gewoon vol) of nog verder, maar dan kan je al even goed op de parking Rijnkaai gaan staan. 6 euro voor 24 uur. Dat is niet ver, maar nu ook weer niet 'omheen' het
SKW.