Algemeen Plattegrond Gent

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Kladderadatsch

Stamgast
Forumpionier
409
02/07/21
587
41
Dag heren

Vraag me niet hoe, maar ik heb de kaart van de Gentse ramenbuurt teruggevonden. Voor Antwerpen is er allang een up-to-date kaart, maar voor Gent hebben we dat niet meer.

Zelf kom ik zelden nog in Gent, daarom vraag ik het hier eens:
  • Is die kaart nog up-to-date?
  • Welke veranderingen zijn er? Dan zal ik de kaart updaten als al die feedback binnen is.
De kaart (van 5+ jaar geleden welteverstaan):
Gent_1200.gif
 
Dag heren

Vraag me niet hoe, maar ik heb de kaart van de Gentse ramenbuurt teruggevonden. Voor Antwerpen is er allang een up-to-date kaart, maar voor Gent hebben we dat niet meer.

Zelf kom ik zelden nog in Gent, daarom vraag ik het hier eens:
  • Is die kaart nog up-to-date?
  • Welke veranderingen zijn er? Dan zal ik de kaart updaten als al die feedback binnen is.
De kaart (van 5+ jaar geleden welteverstaan):
Bekijk bijlage 139643
Namen bars: Schepenenvijverstraat, Vanderdonckdoorgang Open gedeelte, Vanderdocnkdoorgang = Overdekte gedeelte (= Glazen straatje)

(onder voorbehoud van misschien enkele foutjes, de ontbrekende namen ken ik niet)

Schepenenvijverstraat: 23 = bar Babylon
36 = 21 = bar Vogue 1
19A = Chrystal bar
19 = bar Vogue 2 3 ramen LMR (iplv 2 ramen LR)
2 = bar Navy (5 ramen)
6 = La Seduction (3 ramen wel gescheiden van elkaar)
Pieter Vanderdonckdoorgang 10 = bar Le pink
16 = bar Vogue 3
14 = bar Vogue 4
12 = bar La Caresse
23 = bar 23
21 19 17 (= oa. bar Scyntien, bar Betty Boop,...
15 = bar Venus
Glazen straatje 10A = L' Amour (ook nog bar L'Orchidee, etc...)
10 = bar Au Plaisir
? = bars Mignon (dus links en rechts, even en oneven nummer)

De naam van de bar (8 LMR) op de hoek van de Schepenenvijverstraat en de Vanderdonckdoorgang Open gedeelte = Crazy Cabaret

Vul gerust aan of corrigeer daar waar nodig.

grt,
DD
 
Laatst bewerkt:
Dag heren

Vraag me niet hoe, maar ik heb de kaart van de Gentse ramenbuurt teruggevonden. Voor Antwerpen is er allang een up-to-date kaart, maar voor Gent hebben we dat niet meer.

Zelf kom ik zelden nog in Gent, daarom vraag ik het hier eens:
  • Is die kaart nog up-to-date?
  • Welke veranderingen zijn er? Dan zal ik de kaart updaten als al die feedback binnen is.
De kaart (van 5+ jaar geleden welteverstaan):
Bekijk bijlage 139643
Goed initiatief 👍.
Bedankt alvast voor de moeite
Namen bars: Schepenenvijverstraat, Vanderdonckdoorgang Open gedeelte, Vanderdocnkdoorgang = Overdekte gedeelte (= Glazen straatje)

(onder voorbehoud van misschien enkele foutjes, de ontbrekende namen ken ik niet)

Schepenenvijverstraat: 23 = bar Babylon
36 = 21 = bar Vogue 1
19A = Chrystal bar
19 = bar Vogue 2 3 ramen LMR (iplv 2 ramen LR)
2 = bar Navy (5 ramen)
6 = La Seduction (3 ramen wel gescheiden van elkaar)
Pieter Vanderdonckdoorgang 10 = bar Le pink
16 = bar Vogue 3
14 = bar Vogue 4
12 = bar La Caresse
23 = bar 23
21 19 17 (= oa. bar Scyntien, bar Betty Boop,...
15 = bar Venus
Glazen straatje 10A = L' Amour (ook nog bar L'Orchidee, etc...)
10 = bar Au Plaisir
? = bars Mignon (dus links en rechts, even en oneven nummer)

De naam van de bar (8 LMR) op de hoek van de Schepenenvijverstraat en de Vanderdonckdoorgang Open gedeelte ontglipt me (was heel lang geleden striptease bar)

Vul gerust aan of corrigeer daar waar nodig.

grt,
DD
Die bar op de hoek (8lmr)noemt de crazy cabaret 😉.
Daar zit Emma, mijn favoriete pijpster, die is echt zalig voor te pijpen, en ze neemt er haar tijd voor 😋
 
Laatst bewerkt:
Goed initiatief 👍.
Bedankt alvast voor de moeite

Die bar op de hoek (8lmr)noemt de crazy cabaret 😉.
Daar zit Emma, mijn favoriete pijpster, die is echt zalig voor te pijpen, en ze neemt er haar tijd voor 😋
Goed initiatief 👍.
Bedankt alvast voor de moeite

Die bar op de hoek (8lmr)noemt de crazy cabaret 😉.
Daar zit Emma, mijn favoriete pijpster, die is echt zalig voor te pijpen, en ze neemt er haar tijd voor 😋
Aanvulling & correcties plattegrondplan Ghent:

Pieter Vanderdonckdoorgang (open gedeelte):
19 Betty Boop
13 = bar Venus (= 1 groot raam), dus niet 15 (L - R) zoals in de vorige tekst vermeld
= recht tegenover bar Vogue 3 (n° 16)

Pieter Vanderdonckdoorgang overdekte gedeelte (Glazen straatje)
8 (L - R) L'Orchidee
9 (L - R) Bar Mignon ? (ben daar niet zeker van, dacht een Mignon aan de linker kant en een Mignon aan de rechter kant, ik specifieer een volgende keer).
 
Goed initiatief 👍.
Bedankt alvast voor de moeite

Die bar op de hoek (8lmr)noemt de crazy cabaret 😉.
Daar zit Emma, mijn favoriete pijpster, die is echt zalig voor te pijpen, en ze neemt er haar tijd voor 😋
correctie:
Schepenenvijverstraat
2 bar Navy: telt inderdaad 6 ramen (en niet 5 zoals ik eerder verkeerdelijk
citeerde).
 
Aanvulling plattegrondplan Ghent:


Pieter Vanderdonckdoorgang Overdekte gedeelte (Glazen straatje)

rechterkant komende van de Brabantdam:
4 = bar La Douceur
8 = bar L'Orchidee
10 = bar L'Orchidee

linkerkant komende van de Brabantdam:
7 = bar Mignon
9 = bar Mignon
11 = bar La Tentation
 
Als 19A de Crystal bar is en 21 bar Vogue 1, waarom zie ik dan "21" staan op de grijze deur onder het opschrift "CRYSTAL BAR"? :unsure:
Dag AV,

Goede opmerking. Ik had daar nog nooit op gelet...

Ik heb bij mijn laatste wandeling alle ramen + eventuele bar-namen genoteerd en hier op de site aangevuld...

Dat is me wat hé met die nummeringen en namen van die bars (als ze al een naam hebben) in Gent, maar ook in Oostende (nog veel slechter)...

De feiten zijn inderdaad dat 21 links staat naast Chrystal bar (er net niet onder). Misschien is die '21' dan de inkomdeur van de appartementen (?) er boven ? Ik zou het echt niet weten !

Maar moest '21' die inkomdeur zijn van de appartementen welk nummer heeft bar Vogue 1 dan... ?

Vogue 1 draagt volgens het plattegrondsplan Ghent sinds jaar en dag het nummer 21. Zeer onduidelijk, bizar en verwarrend allemaal hé.

Besluit: Ik weet het ook niet. Staat er wel degelijk (ook) nr 21 op bar Vogue 1 ? Op het plattegrondsplan dus zeker. Ik zal er eens op letten bij een volgende wandeling.

Enfin nog dat mysterie oplossen en we zijn er grotendeels denk ik.
Dan nog iemand vinden die dat in een kaart kan steken (updaten) en klaar is kees.

Dat zou in elk geval veel duidelijker zijn voor vele wandelaars (nu praten we soms naast elkaar vanwege die onduidelijkheden die leiden tot verwarring en foutjes...)

Bedankt voor je terechte opmerking !

Grt,
DD
 
Dag AV,

Goede opmerking. Ik had daar nog nooit op gelet...

Ik heb bij mijn laatste wandeling alle ramen + eventuele bar-namen genoteerd en hier op de site aangevuld...

Dat is me wat hé met die nummeringen en namen van die bars (als ze al een naam hebben) in Gent, maar ook in Oostende (nog veel slechter)...

De feiten zijn inderdaad dat 21 links staat naast Chrystal bar (er net niet onder). Misschien is die '21' dan de inkomdeur van de appartementen (?) er boven ? Ik zou het echt niet weten !

Maar moest '21' die inkomdeur zijn van de appartementen welk nummer heeft bar Vogue 1 dan... ?

Vogue 1 draagt volgens het plattegrondsplan Ghent sinds jaar en dag het nummer 21. Zeer onduidelijk, bizar en verwarrend allemaal hé.

Besluit: Ik weet het ook niet. Staat er wel degelijk (ook) nr 21 op bar Vogue 1 ? Op het plattegrondsplan dus zeker. Ik zal er eens op letten bij een volgende wandeling.

Enfin nog dat mysterie oplossen en we zijn er grotendeels denk ik.
Dan nog iemand vinden die dat in een kaart kan steken (updaten) en klaar is kees.

Dat zou in elk geval veel duidelijker zijn voor vele wandelaars (nu praten we soms naast elkaar vanwege die onduidelijkheden die leiden tot verwarring en foutjes...)

Bedankt voor je terechte opmerking !

Grt,
DD
En zo heb je nog eens een excuus om vanavond of morgenavond te wandelen dorisday lol 😂 🤣, sloeber 😉😆
 
Terug
Bovenaan Onderaan