Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Wetende dat er in de komende 3 maand minder dan 20.000 toeristen Thailand inkomen, vermoed (!!) ik dat er nergens veel nachtleven is. Zelfs niet in Pattaya. Er zal hooguit een beetje uitgaansgebeuren zijn in Bangkok (door de Thai zelf), Pattaya (mag tot 21:00 open maar weinig toeristen) en Phuket. Maar is puur een vermoeden. Dus zal men vooral niet voor het uitgaans/nachtleven naar TH moeten gaan.
Cultuur, keuken, historie, zon daarentegen..... heerlijk rustig een grote tempel of markt bezoeken in de ochtend, even de zon meepakken op een rustig strand en dan uiteten in alle rust met een Chang en/of cola-HongThong erbij. En daarna.... wie weet. Volgende dag; "ga terug naar start".
ik heb inmiddels via wat App-groepen waar ik inzit begrepen dat er wel wat te doen is, maar idd niet heel veel. Maar goed 7 dagen daar hoeft voor mij niet 7 dagen feest te zijn, maar elke dag een paar Singha's wegtikken vind ik wel prettig.
Het is er niet zo doods als op Koh Samui, maar bijvoorbeeld Koh Phangan schijnt gewoon druk te zijn (inclusief de full moon). Wel alles vanaf vanaf nu om 21 uur dicht.

Ik heb nog ff, wil eind maart/begin april weg, wie weet zijn we san al weer 2 mutanten verder en is covid alleen een fikse snotneus (I don't think so, maar hoop doet leven).
 
Laatst bewerkt:
Via Tinder, ThaiFriendly, .... is er nog heel veel moois te ontdekken. Ik kan het wel smaken mocht ik met een nieuw verworven vriendinnetje op een rustig strand liggen. Heb toch al wat mooie contacten kunnen leggen. Over vrouwelijk schoon maak ik me dus geen zorgen. En ik vermoed dat aan andere toeristische bezienswaardigheden ook geen overrompelingen zullen zijn. Thailand heeft echt genoeg te bieden.
De enige zorg die ik me maak is om daar plots positief te testen en in quarantaine te moeten gaan. Dan moet ik me maar aan een Thaise verpleegster wagen.
Ik heb op ThaiFriendly al een paar leuke verpleegsters leren kennen dus je weet maar nooit:p
 
Lekker dan, onze landgenoten op Phuket, staan er weer gekleurd op.

Phuket to 8 foreign reps: your citizens must obey Covid-19 rules:
 
Lekker dan, onze landgenoten op Phuket, staan er weer gekleurd op.

Phuket to 8 foreign reps: your citizens must obey Covid-19 rules:

Och ja nog een reden om Thailand links te laten liggen momenteel:

He stressed that tourists must follow the same procedures as Thais, including having the social responsibility to get tested and seek medical care if they experience any symptoms or are in high-risk locations or demographics. The Phuket Provincial Public Health Office has procedures and facilities in place for anyone who suspects they have Covid-19.

The governor reminded that the penalties for violating Covid-19 restrictions is up to 2 years in jail and a 40,000 baht fine, though police have been notoriously lax on punishment, if any punishment is given at all.

The representatives from the 8 countries asked that all changes and details of Covid-19 rules be sent to them all in a group chat on the LINE app so that they can keep abreast and send out accurate information to their citizens.

En het gaat natuurlijk met die strenge regels al heel snel mis als je 10+ pils, Sangsom coke etc. in je mik hebt.
Gelukkig treed de Thaise politie nu nog op zijn Thais op maar je weet nooit wanneer de Thaise jefe's opdracht gaan geven op een zero tolerance.
De horeca straten zullen dan wel als eerste aan de beurt zijn, en aangezien nu om 21:00 al alles dicht moet ben ik er ondanks het gemis niet rouwig op niet in Thailand te zijn op dit moment.
 
Ik hoop het..... De YT filmpjes laten beelden zien van eergisteren en gisteren. En dat is door de nieuwe regels een wereld van verschil.
Eergisteren gezellig druk, daarna opeens strengere (alcohol / antigeen tests) controles, gevolg gisteren rustig
 
Volgens wat ik te horen krijg hier is 15 januari niet de eind datum van test en go ,dit voorstel is niet opgenomen in het staatsblad.
Ik vermoed wel dat er veel zijn die geannuleerd hebben of geen goesting meer hebben .
Persoonlijk ben ik blij hier te zijn maar dat ik het nog eens ga doen deze winter twijfel ik wel aan .
 
Inderdaad, 15 januari is blijkbaar niet de eid datum. Heb je een Thailandpass met Test&Go dan kun je die nog steeds gebruiken in de periode dat je hem geldig hebt. Een nieuwe of opnieuw aanvragen van deze Thailand Pass kan niet meer. En naast deze optie is er nog het SandBox gebeuren waar steeds meer eilanden aan toegevoegd worden. (7 weken op eiland blijven voor je verder mag), en de normale quarantaine; 10 (?) dagen opgesloten zitten in een hotel.
 
Het is geen verrassing dat de Thaise toerismefunctionarissen erop aandringen om de registratie voor de Test & Go-quarantainevrijstelling te heropenen. De minister van Toerisme en Sport vertelde de Thaise media dat het ministerie, samen met het ministerie van Volksgezondheid, een voorstel zal doen aan het Centre for Covid-19 Situation Administration om de registratie voor de deelnameregeling tegen februari te hervatten.

De minister, Pipat Ratchakitprakarn, vertelde verslaggevers dat de Covid-19-situatie in Thailand onder controle is en over zijn hoogtepunt heen is, eraan toevoegend dat Thailand dit jaar naar schatting 8 miljoen bezoekers zal verwelkomen en meer dan 480.000 miljoen baht zal genereren. De CCSA houdt morgen een kleine vergadering en neemt de definitieve beslissingen tijdens de algemene vergadering die donderdag wordt voorgezeten door premier Prayut Chan-o-cha.

Registratie voor de Test & Go-regeling voor de afgelopen maand vanwege de Omicron-uitbraak in Thailand, maar degenen die zich al hadden geregistreerd, konden nog steeds deelnemen aan de regeling. Test & Go-gevaccineerde reizigers om Thailand binnen te komen met slechts een minimale quarantaineperiode, meestal tot een overnachting in een goedgekeurd hotel, terwijl ze wachten op de resultaten van een RT-PCR-test om terug te komen.

Pipat deelde mee dat het tijd is om de regeling weer te hervatten, aangezien het ministerie van Volksgezondheid de verspreiding kan beheersen, gezien het aantal nieuwe gevallen dat met de dag afneemt. Hij bleef zeggen dat het aantal na het nieuwe jaar van 10 tot 14 januari steeg van 7.000 gevallen naar 8.000 gevallen, eraan toevoegend dat het besmettingspercentage zijn hoogtepunt heeft gepasseerd. Hoewel Omicron in opkomst is, hebben veel mensen in Thailand die met de variant zijn geïnfecteerd, geen ernstige symptomen gemeld. Hij voegde eraan toe dat meer dan 70% van de bevolking twee doses van het Covid-19-vaccin heeft gekregen
 
Ja maar dat is waarschijnlijk net zoiets als de Nederlandse ondernemers die Mark R al meer een maand het vuur aan de schenen leggen om de lockdown op te heffen.
En ook die hebben groot gelijk trouwens alleen tsja luisteren doet die niet echt, ik denk niet dat de situatie in Thailand veel anders is wat dat betreft als hier in beide gevallen gaat het om miljarden euro's.

Daarnaast is er de imago schade onder reizigers die naar Thailand en Azië af willen afreizen enorm, in tegenstelling tot veel andere toeristen landen valt er er in Thailand geen pijl op te trekken of ze open of dicht zijn en onder welke voorwaarden.
De rest van Azië doet amper moeite een beetje voor toeristen te openen en Thailand heeft een zwabberbeleid dat voor niemand te volgen is.
De gemiddelde toerist regelt zijn vakantie een paar maanden tot een jaar van te voren en knapt hier enorm op af, en laat nu net de periode van kerst tot april de belangrijkste voor Thailand zijn daar ben je dalijk alweer veel van kwijt ook al beslissen ze ineens wel weer open te gaan.
Ik denk dat veel toeristen Azië en Thailand dan ook weer op de lijst van de volgende winter gaan zetten want wie heeft zin in een hoop onzekerheid continu...
 
Ja maar dat is waarschijnlijk net zoiets als de Nederlandse ondernemers die Mark R al meer een maand het vuur aan de schenen leggen om de lockdown op te heffen.
En ook die hebben groot gelijk trouwens alleen tsja luisteren doet die niet echt, ik denk niet dat de situatie in Thailand veel anders is wat dat betreft als hier in beide gevallen gaat het om miljarden euro's.

Daarnaast is er de imago schade onder reizigers die naar Thailand en Azië af willen afreizen enorm, in tegenstelling tot veel andere toeristen landen valt er er in Thailand geen pijl op te trekken of ze open of dicht zijn en onder welke voorwaarden.
De rest van Azië doet amper moeite een beetje voor toeristen te openen en Thailand heeft een zwabberbeleid dat voor niemand te volgen is.
De gemiddelde toerist regelt zijn vakantie een paar maanden tot een jaar van te voren en knapt hier enorm op af, en laat nu net de periode van kerst tot april de belangrijkste voor Thailand zijn daar ben je dalijk alweer veel van kwijt ook al beslissen ze ineens wel weer open te gaan.
Ik denk dat veel toeristen Azië en Thailand dan ook weer op de lijst van de volgende winter gaan zetten want wie heeft zin in een hoop onzekerheid continu...
 

De gezondheidsminister riep gisteren ook zoiets (wat in het Thaiger artikel ook genoemd wordt), maar Anutin (de minister van Volksgezondheid) kan wel van alles willen, maar in het verleden is dat niet altijd (of altijd niet) uitgekomen. Ook de TAT laat graag proefballonnetjes op, maar niet meer dan dat. TAT heeft sowieso niets te vertellen. Blijkbaar is het ministerie van Buitenlandse Zaken iets machtiger als het op het doorvoeren van de plannen aankomst. Maar goed, nu zit Anutin meer op 1 lijn met de TAT en, belangrijker, het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dus zijn de diverse ministeries het eigenlijk met elkaar eens en dat is positief nieuws.

Nu het aantal besmettingen laag blijft en er een belangrijk vakantieseizoen aankomt (de zomer), kan Thailand eigenlijk ook niet langer Test & Go blijven uitstellen. De wereld schoot in een paniekreactie met Omikron, maar dat lijkt vooralsnog allemaal mee te vallen. Bovendien lanceerde Thailand ook net afgelopen week het lang gewenste plan om buitenlandse reizigers extra te laten betalen, vanwege (blijkbaar) onbetaalde rekeningen bij de Thaise ziekenhuizen. Vanaf april mogen buitenlandse reizigers 300 baht extra tax betalen, te verrekenen in de ticketprijs. Met 5 miljoen bezoekers (volgens The Nation, andere bronnen hebben het over 8 miljoen bezoekers) is het een leuke inkomstenbron.

Anutin is een vriend van Newin Chidlob, de invloedrijke politicus uit Buriram en eigenaar van Buriram United (voetbalclub) en het circuit naast/ achter het stadion in Buriram. Met een geplande maraton (in 30 graden hitte!) en de MotoGP in oktober, heeft Buriram er ook alle belang bij dat er weer buitenlanders naar Thailand komen. En natuurlijk wordt die mening ook gedeeld in Pattaya en alle andere toeristische hotspots in Thailand.

Kan er mij iemand op de hoogte stellen welke voorwaarden verbonden zijn om eind januari te reizen naar Thailand.
Hoelang quarantaine en op welke wijze, verzekering covid kosten, hoeveel pcr testen kosten.
Alvast bedankt
Aangezien test & go niet mogelijk is, zul je in quarantaine moeten. Dat kan in Phuket of in Bangkok. In Bangkok betekent dat 7 dagen opgesloten in je hotel, op Phuket mag je na je negatieve pcr test het hotel uit. Na 7 dagen mag je in beide gevallen, na een 2e negatieve pcr test, het hele land door. Als je niet of niet volledig gevaccineerd bent moet je 10 dagen in quarantaine.

Kosten; Bangkok: vanaf 17000 baht, incl hotel, 3 maaltijden per dag, 2 pcr test, transfer van vliegveld.

Phuket vanaf 6000 baht, maar dat is zonder maaltijden, zonder verplichte pcr test (verplicht vooraf te boeken en te betalen a 2100 baht per test), zonder luchthaven transfer. Kortom, minstens zo duur als Bangkok, maar wel vrijheid om buiten je hotel te gaan overdag (je moet je s avonds verplicht melden bij je hotel).

Een Thaise covidverzekering is natuurlijk afhankelijk van je reisduur, maar reken op zo'n 60 euro. Die verzekering is vaak tevens een reisverzekering, dus dat kun je dan in Nederland achterwege laten. Google is your friend in dit geval
 
De gezondheidsminister riep gisteren ook zoiets (wat in het Thaiger artikel ook genoemd wordt), maar Anutin (de minister van Volksgezondheid) kan wel van alles willen, maar in het verleden is dat niet altijd (of altijd niet) uitgekomen. Ook de TAT laat graag proefballonnetjes op, maar niet meer dan dat. TAT heeft sowieso niets te vertellen. Blijkbaar is het ministerie van Buitenlandse Zaken iets machtiger als het op het doorvoeren van de plannen aankomst. Maar goed, nu zit Anutin meer op 1 lijn met de TAT en, belangrijker, het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dus zijn de diverse ministeries het eigenlijk met elkaar eens en dat is positief nieuws.

Nu het aantal besmettingen laag blijft en er een belangrijk vakantieseizoen aankomt (de zomer), kan Thailand eigenlijk ook niet langer Test & Go blijven uitstellen. De wereld schoot in een paniekreactie met Omikron, maar dat lijkt vooralsnog allemaal mee te vallen. Bovendien lanceerde Thailand ook net afgelopen week het lang gewenste plan om buitenlandse reizigers extra te laten betalen, vanwege (blijkbaar) onbetaalde rekeningen bij de Thaise ziekenhuizen. Vanaf april mogen buitenlandse reizigers 300 baht extra tax betalen, te verrekenen in de ticketprijs. Met 5 miljoen bezoekers (volgens The Nation, andere bronnen hebben het over 8 miljoen bezoekers) is het een leuke inkomstenbron.

Anutin is een vriend van Newin Chidlob, de invloedrijke politicus uit Buriram en eigenaar van Buriram United (voetbalclub) en het circuit naast/ achter het stadion in Buriram. Met een geplande maraton (in 30 graden hitte!) en de MotoGP in oktober, heeft Buriram er ook alle belang bij dat er weer buitenlanders naar Thailand komen. En natuurlijk wordt die mening ook gedeeld in Pattaya en alle andere toeristische hotspots in Thailand.


Aangezien test & go niet mogelijk is, zul je in quarantaine moeten. Dat kan in Phuket of in Bangkok. In Bangkok betekent dat 7 dagen opgesloten in je hotel, op Phuket mag je na je negatieve pcr test het hotel uit. Na 7 dagen mag je in beide gevallen, na een 2e negatieve pcr test, het hele land door. Als je niet of niet volledig gevaccineerd bent moet je 10 dagen in quarantaine.

Kosten; Bangkok: vanaf 17000 baht, incl hotel, 3 maaltijden per dag, 2 pcr test, transfer van vliegveld.

Phuket vanaf 6000 baht, maar dat is zonder maaltijden, zonder verplichte pcr test (verplicht vooraf te boeken en te betalen a 2100 baht per test), zonder luchthaven transfer. Kortom, minstens zo duur als Bangkok, maar wel vrijheid om buiten je hotel te gaan overdag (je moet je s avonds verplicht melden bij je hotel).

Een Thaise covidverzekering is natuurlijk afhankelijk van je reisduur, maar reken op zo'n 60 euro. Die verzekering is vaak tevens een reisverzekering, dus dat kun je dan in Nederland achterwege laten. Google is your friend in dit geval

De gezondheidsminister riep gisteren ook zoiets (wat in het Thaiger artikel ook genoemd wordt), maar Anutin (de minister van Volksgezondheid) kan wel van alles willen, maar in het verleden is dat niet altijd (of altijd niet) uitgekomen. Ook de TAT laat graag proefballonnetjes op, maar niet meer dan dat. TAT heeft sowieso niets te vertellen. Blijkbaar is het ministerie van Buitenlandse Zaken iets machtiger als het op het doorvoeren van de plannen aankomst. Maar goed, nu zit Anutin meer op 1 lijn met de TAT en, belangrijker, het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dus zijn de diverse ministeries het eigenlijk met elkaar eens en dat is positief nieuws.

Nu het aantal besmettingen laag blijft en er een belangrijk vakantieseizoen aankomt (de zomer), kan Thailand eigenlijk ook niet langer Test & Go blijven uitstellen. De wereld schoot in een paniekreactie met Omikron, maar dat lijkt vooralsnog allemaal mee te vallen. Bovendien lanceerde Thailand ook net afgelopen week het lang gewenste plan om buitenlandse reizigers extra te laten betalen, vanwege (blijkbaar) onbetaalde rekeningen bij de Thaise ziekenhuizen. Vanaf april mogen buitenlandse reizigers 300 baht extra tax betalen, te verrekenen in de ticketprijs. Met 5 miljoen bezoekers (volgens The Nation, andere bronnen hebben het over 8 miljoen bezoekers) is het een leuke inkomstenbron.

Anutin is een vriend van Newin Chidlob, de invloedrijke politicus uit Buriram en eigenaar van Buriram United (voetbalclub) en het circuit naast/ achter het stadion in Buriram. Met een geplande maraton (in 30 graden hitte!) en de MotoGP in oktober, heeft Buriram er ook alle belang bij dat er weer buitenlanders naar Thailand komen. En natuurlijk wordt die mening ook gedeeld in Pattaya en alle andere toeristische hotspots in Thailand.


Aangezien test & go niet mogelijk is, zul je in quarantaine moeten. Dat kan in Phuket of in Bangkok. In Bangkok betekent dat 7 dagen opgesloten in je hotel, op Phuket mag je na je negatieve pcr test het hotel uit. Na 7 dagen mag je in beide gevallen, na een 2e negatieve pcr test, het hele land door. Als je niet of niet volledig gevaccineerd bent moet je 10 dagen in quarantaine.

Kosten; Bangkok: vanaf 17000 baht, incl hotel, 3 maaltijden per dag, 2 pcr test, transfer van vliegveld.

Phuket vanaf 6000 baht, maar dat is zonder maaltijden, zonder verplichte pcr test (verplicht vooraf te boeken en te betalen a 2100 baht per test), zonder luchthaven transfer. Kortom, minstens zo duur als Bangkok, maar wel vrijheid om buiten je hotel te gaan overdag (je moet je s avonds verplicht melden bij je hotel).

Een Thaise covidverzekering is natuurlijk afhankelijk van je reisduur, maar reken op zo'n 60 euro. Die verzekering is vaak tevens een reisverzekering, dus dat kun je dan in Nederland achterwege laten. Google is your friend in dit geval
Bedankt voor de uitgebreide info.
Ik zou deze reis maken enkel om mijn Filipijnse vriendin, die ik dan ook laat overkomen naar Thailand, te kunnen ontmoeten. Dit is momenteel de enige optie omdat de Filipijnse overheid toerisme nog blijft verbieden.
Als ik systeem Sandbox bvb Phuket zou boeken in hetzelfde hotel, kan mijn vriendin dan na negatieve pcr test bij mij op de kamer?
Welke sandbox optie (streek in Thailand) zou het goedkoopste uitkomen?
Alvast bedankt voor reactie
 
Terug
Bovenaan Onderaan