Club Diana sluit haar deuren

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Zonder harde aanpak van de illegale praktijken zal het legale circuit het altijd zwaar blijven hebben vrees ik. Zelf zie ik graag het beroep van sekswerker genormaliseerd worden en hetzelfde behandeld worden door overheid, financiële dienstverlening etcetera als elk willekeurig ander beroep. Echter dan zal er ook een heel pakket aan andere voordelen uit het legaal werken voort moeten vloeien waardoor het illegaal werken onaantrekkelijk wordt, naast de repressieve maatregelen om de illegaliteit te ontmoedigen.

Overheid, ga met de legale dames en clubs om tafel zitten en luister eens een keer naar wat zij willen in plaats van regels op te stellen waarmee je als overheid wel de lusten (belastingen) hebt maar niet de lasten. Het sluiten van Club Diana was dan niet nodig geweest.
 
De CU en hun leider de moraalridder de heer GJ. Segers zullen dik tevreden zijn nu nog de nieuwe wet regulering sexwerk er even doorheen jagen waardoor het voor de dames nog moeilijker wordt en het feest barst los bij Segers en zijn CU en uiteraard ook bij het CDA, het zogenaamde liberale D66 en de VVD van leugenaar Rutte interesseert het ook geen bal.
 
ik ben er een maal kort geweest, na 5 min weer buiten. Moet entree betalen en was maar een dame beschikbaar was toen al geen sauna concept meer. Dame zou worden voorgesteld en kon daarna met de dame van de faciliteiten gebruik maken. Ben gelijk omgekeerd en naar Roermond gegaan.

Tevens vindt ik het raar dat zij aan gegeven dat se meisjes geen belasting willen betalen en dat de kosten zo hoog zijn. Als ze dan toch zo elitair willen over komen waarom dan geen hogere prijzen. Zover als ik weet zijn die niet zo hoog, voor dat concept.
 
De beroemste seksclub van Nederland? Ik heb als actieve Brabantse wandelaar er zelf nog nooit van gehoord. Op girlsreview, andere forums en advertentiesites heb ik er ook nooit iets over voorbij zien komen.

Ik vermoed dat ze eigenlijk gewoon niet meer meekonden met de moderne tijd en daarom de deuren moesten sluiten.
 
Laatst bewerkt:
De overheden in Nederland vinden het prima dat de seks branche voor het grootste deel illegaal gebeurt.
Die conclusie trek ik uit het feit dat er niet opgetreden wordt tegen illegale (buitenlandse) sekswerkers.. De instanties treden alleen op bij meerdere klachten, en verder blijven ze achter hun bureau zitten luieren.
Niet vreemd dat legale bedrijven niet kunnen concurreren tegen de illegale zwartwerkers.
 
Niet zo gek dat de dames geen belasting meer willen betalen
Met corona geen steun
Kunnen niet in de ziektewet
Worden door de banken geweerd als ze sexwerker zijn
Het probleem is dat ze jaren belasting zouden hebben moeten betalen voordat ze in aanmerking komen voor de corona steun enz.
En ik betwijfel of dat voordeliger zou zijn geweest. Maar ik heb gevallen geholpen met de aanvraag en die zijn gehonoreerd.
 
Komt nog bij dat het heel logisch is dat sexwerkers niet zo bekend willen staan. En zeker niet bij deze onbetrouwbare overheid, die daar misbruik van kan maken. Verplicht in registers staan die gegevens lekken. Nu al bij de KvK, de gemeenten en overdreven controles op mensenhandel door allerlei types Boa's, anonieme ambtenaren, politie en ga zo maar door. Al vaak voorspelt dat er dan geen dames nog trek hebben in het zogenaamde legale werk.

CU, SGP en allerlei aanverwante stichtingen hebben iedereen wijsgemaakt dat het in ons land wel heel erg is in de prostitutie. 90% doet dit gedwongen blablabla. Ze doen er al jaren alles aan om dames het zo lastig mogelijk te maken om sexwerk te kunnen doen. Hoofddoel is het Zweeds-model invoeren en prostitutie gewoon helemaal te verbieden.
Hollandse dames zie je bijna niet meer. Waarom niet ? De buitenlandse dames betalen netjes hun belasting in hun eigen land (en dat is ook EU-wetgeving).
 
Het probleem is dat ze jaren belasting zouden hebben moeten betalen voordat ze in aanmerking komen voor de corona steun enz.
En ik betwijfel of dat voordeliger zou zijn geweest. Maar ik heb gevallen geholpen met de aanvraag en die zijn gehonoreerd.
Dames die via opting-in werkten kwamen op enkele uitzonderingen na niet in aanmerking voor coronasteun.
 
Tevens vindt ik het raar dat zij aan gegeven dat se meisjes geen belasting willen betalen en dat de kosten zo hoog zijn. Als ze dan toch zo elitair willen over komen waarom dan geen hogere prijzen. Zover als ik weet zijn die niet zo hoog, voor dat concept.
15 euro entree en 230 euro voor een uur is voor een club een gangbare prijs.

Het probleem is dat tijdens de corona de vergunde bedrijven dicht zijn gegaan en de dames illegaal tuisontvangst zijn gaan doen. De overheid heeft in 2008 de opting-in regeling in het leven geroepen voor deze branche met de belofte dat ze het illegale zouden gaan aanpakken. Zoals alles bij de overheid is daar niets van terecht gekomen en zitten er meer dames in het illegale circuit dan in het legale.

Veel clubs en privehuizen hebben we de aanloop van klanten maar er komen praktisch geen nieuwe dames die de klanten willen ontvangen.
 
Niet vergeten dat met alle Corona maatregelen de vergunde bedrijven wel steun kregen, maar de dames zelf niet. Komt ook door de opting-in regeling: De dames betaalden belasting niet direct, dat deden de bedrijven namens hen als tussenpersoon. Corona steun ging alleen naar degenen die direct belasting betalen, dus dames kregen helemaal niks. Dus een heleboel dames die legaal willen werken zijn zich wel af gaan vragen waarom, als ze wel geld in de overheid pompen, maar als het er op aan komt ze er niet iets voor terug krijgen.
 
ben er jaren terug een keer geweest, met een leuke dame uit Groningen een uurtje doorgebracht herinner ik me.
ligt erg uit mijn route. en rij ook liever door naar het SKW
 
ken het nog van vroeger..
moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit binnen ben geweest..is echt wel een begrip in de regio..
dan zal ook die bus die in het weiland staat als reclame ook nog wel een keer verdwijnen..
ze hebben ook ooit een wielerploeg gehad..reden met reclame op hun shirts..maar dat was een hele andere tijd..
geloof nooit dat je gasten tegenwoordig kunt laten koersen met bijvoorbeeld 'Rendez vous Prive'op hun rug
met dat Me Too en Woke gezeik..
 

Prostitutie terug naar de achterkamer

Sekswerk - Reportage: Zundert

Het binnenzwembad van Club Diana. Arie Kievit



HET BINNENZWEMBAD VAN CLUB DIANA. ARIE KIEVIT

Club Diana, de roemruchte seksclub in het Brabantse Zundert, sluit na 44 jaar de deuren. Niet door te weinig klandizie, maar bij gebrek aan sekswerkers. 'Illegaal werken is lucratiever.' Daar heeft de hele sector last van.
RIK KUIPER
De vrouwen schrokken wel toen hij ze vrijdag bijeenriep met een treurige mededeling. 'Je zag de koppies wit worden', zegt eigenaar Jan Siemons (58) zondagochtend. 'Er was ongeloof. Sommigen lieten een traantje.' Want na 44 jaar zal Club Diana de deuren sluiten.

De roemruchte seksclub in het Noord-Brabantse Zundert, bekend van de dubbeldekker langs de A16 richting Antwerpen, is niet meer levensvatbaar. 'Mijn broer en ik stoppen ermee voordat we diep in de schulden zitten', zegt Siemons tijdens een rondleiding langs de bank waarop de sekswerkers 's avonds zitten, het zwembad waar mannen met een vrouw kunnen vertoeven en de kamers met namen als Cleopatra, Minerva en Poseidon, waar de diensten geleverd worden.

Aan de klandizie ligt het niet, zegt hij. Mannen op zoek naar een verzetje - van bouwvakker tot directeur - zijn er nog genoeg. Het grootste probleem is dat Club Diana nog maar moeilijk vrouwen kan vinden die hun diensten willen aanbieden. En dat heeft niets met de aard van het werk te maken. 'Illegaal werken is lucratiever.'

Andere seksclubs hebben daar ook last van, zegt André van Dorst van de Vereniging Exploitanten Relaxbedrijven (VER). 'De hele sector staat er slecht voor. En dat is deels door de overheid in de hand gewerkt.'
Sauna Diana
Met de sluiting van Club Diana komt een einde aan een opmerkelijk avontuur, dat begon bij Jans ouders. In 1978 richtten Frans en Corry Siemons een seksclub op die ze 'Sauna Diana' noemden. 'Sauna' vanwege de stoute associaties die dat woord aan de Belgische zijde van de grens opriep, 'Diana' omdat ze toevallig vijf neonletters op de kop wisten te tikken die ze mooi vonden. Later bleek dat overigens een prima vondst. In de Griekse mythologie is Diana de godin van de jacht.

Naamsbekendheid kreeg Sauna Diana vooral via de wielrennerij. De drie zonen van Frans en Corry fietsten aanvankelijk bij de plaatselijke wielervereniging. Om de jongens meer comfort te bieden bij wedstrijden, schafte Frans op een dag een Engelse dubbeldekker aan, waarin hij een bad en een keuken bouwde. Het was een ongekende luxe die destijds zelfs voor renners in de Tour de France niet was weggelegd.

Daar bleef het niet bij. In 1986 begon Sauna Diana met de sponsoring van een wielerploeg voor topamateurs. De ploeg reed niet alleen wedstrijden in Nederland en België, maar ook onder meer een ronde in de voormalige DDR en de Trump Tour in de Verenigde Staten - inderdaad, een project van de latere president.

Toen de wielerploeg ter ziele ging, verhuurden Frans en Corry hun dubbeldekker aan profploegen die meereden in de Tour de France. Op de flanken van de bus prijkte een afbeelding van een halfnaakte vrouw en de naam van de sauna. Soms bakte Corry aan boord pannekoeken voor de renners.

Ondertussen bouwden Frans en Corry verder aan het bedrijf. Begin jaren negentig begonnen ze achter het pand met de aanleg van Parc Diana, een weelderige tuin met een vijver, een hagelwit strandje en een Afrikaanse hut. Ook daar konden de klanten zich met de vrouwen terugtrekken.

Na verloop van tijd kwamen ook hun drie zonen in het bedrijf. Eerst Jan, die als profwielrenner vijf keer de Tour de France reed, later ook Marc. Na Marcs overlijden raakte Ruud betrokken. In die tijd was de club zes dagen per week open. Er liepen tien tot vijftien sekswerkers rond.
Belasting
'De problemen met de dames', zoals Jan Siemons het noemt, begonnen bijna vijftien jaar geleden. Tot die tijd kon de seksclub loonbelasting afdragen over sekswerk zonder de namen van de vrouwen aan de Belastingdienst door te geven. Dat veranderde in 2008, tot afgrijzen van veel sekswerkers. 'Als bekend is dat je sekswerker bent', zegt Siemons, 'gaan er nog altijd meer deuren dicht dan open.' Het animo om in een seksclub te werken nam daardoor af.

Corona was een nieuwe dreun. Niet alleen moesten de clubs dicht, ook bleek dat de vrouwen, ondanks dat ze braaf belasting betaalden, niet in aanmerking kwamen voor inkomensondersteuning. 'Ze zaten zonder geld', zegt Van Dorst van de VER, 'maar ze hadden nog wel het nummer van Piet en Klaas in hun telefoon. Ze zijn ondergronds gaan werken.'
Illegaliteit
De vrouwen ontdekten zo dat illegaal werken ook voordelen heeft, aldus Siemons. 'Ze vragen een uitkering aan en bieden zich via internet aan. Dan rekenen ze de helft van wat wij rekenen en houden ze meer over. En de overheid laat het gebeuren. Er wordt nauwelijks gehandhaafd.'

'Zelfs de mooiste bedrijven van Nederland kunnen het daardoor niet meer rooien', zegt Van Dorst. 'Bedrijven zoals Club Diana, die hun mensen goed behandelen en alles volgens de regels doen. Dat vind ik treurig. We zijn terug bij af. De prostitutie gaat weer de illegaliteit in.'

Rest de vraag wat er met het pand en het park gaat gebeuren, nu Club Diana gaat sluiten. Dat weten Siemons en zijn broer nog niet. 'Mijn moeder fantaseerde ooit dat hier ouderen zouden kunnen wonen. Misschien is dat wat.'
 
Ze maakten in hun beginperiode in België veel reclame. In een gratis huis-aan-huis reclame weekblad ("E3-Groot Antwerpen") stond altijd wel een advertentie van Club Diana. Meestal iets in de zin van "Bij Diana in het bos, daar zijn de bunnies los". Tussen de andere advertenties van privé-dames in Antwerpen en de opvallende advertentie van "Privé-detective J.S. Gordon" met Sherlock Holmes pet en pijp in het logo.
 
ken het nog van vroeger..
moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit binnen ben geweest..is echt wel een begrip in de regio..
dan zal ook die bus die in het weiland staat als reclame ook nog wel een keer verdwijnen..
ze hebben ook ooit een wielerploeg gehad..reden met reclame op hun shirts..maar dat was een hele andere tijd..
geloof nooit dat je gasten tegenwoordig kunt laten koersen met bijvoorbeeld 'Rendez vous Prive'op hun rug
met dat Me Too en Woke gezeik..
Emmen voetbalt met "Easytoys" op het shirt. Sauna Diana was eerste met een bus bij wielerkoersen. Nooit geweest, ging naar Rucphen, Mystique
 
Ja maar dat 'Easy Toys' is een stukje groter en kapitaalkrachtiger..
Dat soort speeltjes en spullen zit ook niet echt meer in een soort verdomhoekje..
Onder het mom van 'tegenwoordig heeft elke vrouw een dildo'
Is toch anders..
Een club met bijvoorbeeld 'Club Diana' als sponsor, voetbalt eerder tegen een club die gesponsord word door 'autosloperij de Geus'.. Of iets..
 
Zal ook wel mee te maken hebben dat er in Zundert een nieuwe saunaclub zal openen
Inderdaad, ik zie het:


Die zwemmen dus tegen de trend in en als zij wel goed gaan verdienen haalt dat het argument onderuit de 'de branche' verloren gaat door de overheid, en zou het eerder zo zijn dat bedrijven die niet innoveren ermee op gaan houden.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan