Nieuwe layout

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ok, kritiek geven is makkelijk, maar door de nieuwe fontgrootte en layout verlies je horizontaal en verticaal toch een pak ruimte. Zelfs korte boodschappen nemen nu een half scherm in.

1682506742461.png


Ook geen fan van de 'kleurboek' stijl en de gekleurde achtergrond.

Edit: ik denk dat het overzichtelijker zou zijn als de standaardfont 1 of 2 punten kleiner wordt gezet (Of een Narrow versie van de font). Nu heb ik de indruk dat een setting voor slechtzienden is aangevinkt.
 
Laatst bewerkt:
Ok, kritiek geven is makkelijk, maar door de nieuwe fontgrootte en layout verlies je horizontaal en verticaal toch een pak ruimte. Zelfs korte boodschappen nemen nu een half scherm in.

Bekijk bijlage 103022

Ook geen fan van de 'kleurboek' stijl en de gekleurde achtergrond.

Edit: ik denk dat het overzichtelijker zou zijn als de standaardfont 1 of 2 punten kleiner wordt gezet (Of een Narrow versie van de font). Nu heb ik de indruk dat een setting voor slechtzienden is aangevinkt.

Je hebt gelijk, op de desktop pakt de grotere avatar en de gebruikersinformatievelden meer ruimte in dan voorheen waardoor er onvermijdelijk meer scrollen bij komt, ook voor korte berichtjes. Op basis van de statistieken qua schermresolutie van de desktop gebruikers, zou dit echter voor de grote meerderheid niet uit moeten zien als een slechtzienden versie.

Op de mobiele versie hebben we ivm gebrek aan ruimte uiteraard de avatar en info compact gehouden.
 
Alleen op mobiel gekeken tot zover. Maar de nieuwe layout daar bevalt me wel. Beetje wennen.

Alleen het vele roze (gekleurde) in de achtergrond van de berichten vind ik erg jammer. En 'dark' is me te donker.
Zou er misschien ook een 'light' kunnen komen? Waar de achtergrond van de berichten gewoon wit (met wellicht wat licht grijs) is?

We gaan nog wat sleutelen aan de Safe for Work versie, en daar gaat het rode/roze er uit.
 
Eerder al gecheckt (en in fluid dark mode gezet) op desktop, daarna op mobiel ook getest. Op mobiel ziet het er prima uit, vrij gelijkend met oude versie maar wat slicker. Ik zou alleen wel heel graag dat de avatars/infovelden op desktop wat kleiner zouden gemaakt worden (of dat er een optie in voorkeuren voor komt), tis er echt over zo. Vind het op desktop een enorme achteruitgang in gebruiksvriendelijkheid, het leest veel minder gemakkelijk. De visuele focus moet op de berichten liggen.
 
Ik snap dat er veranderingen komen indien ondersteuning wegvalt maar deze is voor mij ook vanwege de privacy toch te groot verschil.
Ok je kan safe for work opzetten maar dan blijft alles nog even groot op je scherm staan, enkel de plaatjes vallen weg.

Mijn persoonlijke mening natuurlijk, maar ik kan moeilijk begrijpen dat er geen variant is die op het oude aansluit?

Want ook wat andere opmerken is dat je nu veel scherm verliest door de grote avatars en knoppen oudgediende en supporter, opslaan, afbreken en andere ook.

Werkt niet aangenaam op de desktop.

Als je in een forum gaat, dat is wel werkbaar, maar als je dan onderwerp open doet heb je weer de slechte weergaves.
 
We gaan nog wat sleutelen aan de Safe for Work versie, en daar gaat het rode/roze er uit.
Ik vind het wel mooi geworden zo die nieuwe lay-out, geeft meteen meer body aan het forum. Ook is dingen makkelijker te vinden onder de knoppen. En die kleurtjes is alleen maar geinig, in de oude tijden had Jan des Bouvrie het niet beter gekund. En jullie fiksen het maar weer klaar, hulde!!!
 
Kunnen ongelezen meldingen weer dikgedrukt? Op de desktop moet je met de muis erboven hangen om te kijken of het een zwart rondje is en dus ongelezen, in eerste instantie zie je de ongelezen berichten met een zwart rondje maar als je daarna terug gaat naar meldingen moet je boven elke melding zweven met de muis om te zien of het een zwart rondje heeft, dat is niet prettig, in de vorige versie waren de ongelezen meldingen dikgedrukt
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan