Ugly Mugs

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Voormalig lid 534

Stamgast
Supporter
Forumpionier
740
04/07/21
1.177
13

Sekswerkers hebben sinds vandaag een eigen platform om hun veiligheid te vergroten. Ugly Mugs NL is een gratis online platform waarbij sekswerkers elkaar anoniem kunnen waarschuwen voor gevaarlijke en agressieve klanten, maar ook nieuwe klanten nagaan voordat ze afspreken. Dit moet bijdragen aan hun veiligheid en gezondheid.

Via het platform krijgen sekswerkers ook meldingen als een gevaarlijke klant actief is in de regio. Zo kunnen zij deze klanten mijden. Ook krijgen ze hulp bij het doen van aangifte bij de politie. Zo kan de dader worden opgespoord, gearresteerd en veroordeeld.

Ugly Mugs NL ('Lelijke Koppen') is ontwikkeld door Soa Aids Nederland en Proud, de belangenvereniging voor sekswerkers, in opdracht van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Tot vandaag waarschuwden sekswerkers elkaar ook wel, maar dan via persoonlijke appjes, niet centraal.

'90 procent voelt zich veiliger'


Volgens Simone Temming van Soa Aids Nederland is het platform hard nodig. "In Nederland wordt sekswerk niet behandeld als elk ander legaal beroep", zegt Temming. "Ook de ingewikkelde en repressieve wetgeving maakt sekswerkers kwetsbaar, waardoor zij nog steeds veel te maken hebben met geweld en stigma's."

Ugly Mugs NL is opgezet naar Engels voorbeeld. Daar is het platform tien jaar geleden opgezet. Het heeft daar 7000 individuele leden en er worden ongeveer drie meldingen per dag gedaan. Uit onderzoek blijkt dat 90 procent van de Engelse leden zich veiliger voelt door het platform en 40 procent is door een melding vanuit het platform een gevaarlijke klant uit de weg gegaan.

"Met veel actieve leden en de vele alerts die worden uitgestuurd, is het platform in Engeland een succes", aldus Temming. "Wij kregen de vraag vanuit sekswerkers in Nederland om het hier ook op te zetten, Nederlandse sekswerkers willen zich ook veilig voelen."

Sekswerk in coronatijd


Het platform is vandaag gelanceerd samen met het nieuwste onderzoek van het Erasmus MC en Soa Aids Nederland over sekswerk in coronatijd. Dat concludeert dat sekswerkers hard geraakt zijn door de coronacrisis. Door de maatregelen konden zij niet legaal werken en hadden zij geen toegang tot een financieel steunpakket van de overheid. Dit heeft hen in een kwetsbare positie gebracht.

Zo blijkt uit het onderzoek dat 65 procent van de sekswerkers financiële problemen kreeg en een op de drie geen rekeningen en boodschappen kon betalen. Volgens het onderzoek werden sekswerkers hierdoor min of meer gedwongen om illegaal door te werken. Iets meer dan de helft van de sekswerkers werkte in het eerste coronajaar illegaal door, in 2021 was dit 90 procent.

"Dit zorgde ervoor dat sommige sekswerkers moesten uitwijken naar onveilige werkplekken uit angst voor politiecontrole. Ook accepteerden zij vaker klanten die zij anders zouden afwijzen. Zo kreeg meer dan een derde te maken met fysiek en seksueel geweld", aldus de onderzoekers.

Gelijk aan andere contactberoepen


De onderzoekers bevelen de overheid aan om het sekswerk gelijk te stellen aan andere contactberoepen, zodat sekswerkers betrokken worden bij toekomstige beslissingen. Zo worden eventuele schadelijke gevolgen zo veel mogelijk voorkomen.

Temmings beaamt dat. Zij vertelt dat het belangrijk is dat sekswerkers legaal kunnen werken, maar dat is niet makkelijk door de ingewikkelde regelgeving. "Er zijn grote zorgen dat sekswerkers van de radar verdwijnen, want ze gaan toch wel werken", aldus Temmings. "Dan durven ze niet meer naar de politie of de dokter, omdat ze iets doen wat niet mag." Volgens Temmings is het platform hard nodig.
 
Goed van ze om e.e.a. wel te checken zodat geen nep-accounts kunnen worden aangemaakt.

Precies! Weet dat er namelijk ook wandelaars profielen aanmaken om die lijsten te kunnen inzien. Snap het nut daar niet van, maar goed.. er zijn er bij die altijd alles willen weten 🙄
 
Ik vraag mij af hoe zoiets werkt.

Hoe worden gevaarlijke klanten omschreven, kan mij niet voorstellen dat ze vrijwillig hun echte naam geven en paspoort laten zien na een slechte ervaring.
Misschien op basis van enkele uiterlijke kenmerken, leeftijdschatting en kledij op dat moment? Maar dan is die info toch ook slechts nuttig voor een paar uren?

Idem eigenlijk voor een dame die een nieuwe klant wil opzoeken.
 
Ik vraag mij af hoe zoiets werkt.

Hoe worden gevaarlijke klanten omschreven, kan mij niet voorstellen dat ze vrijwillig hun echte naam geven en paspoort laten zien na een slechte ervaring.
Misschien op basis van enkele uiterlijke kenmerken, leeftijdschatting en kledij op dat moment? Maar dan is die info toch ook slechts nuttig voor een paar uren?

Idem eigenlijk voor een dame die een nieuwe klant wil opzoeken.

Meestal gaat het op telefoonnummers. Dus vanaf nu bellen met geheim nummer heren 😄 Wat overigens ook niet handig is, aangezien de meeste sekswerkers niet eens de telefoon opnemen bij een geheim nummer. Zoals ondergetekende!
 
Meestal gaat het op telefoonnummers. Dus vanaf nu bellen met geheim nummer heren 😄 Wat overigens ook niet handig is, aangezien de meeste sekswerkers niet eens de telefoon opnemen bij een geheim nummer. Zoals ondergetekende!
Was precies mijn gedachte. Beetje in lijn met die sites waar je kan controleren of bankrekeningen gebruikt zijn voor fraude.
 
Laatst bewerkt:
Meestal gaat het op telefoonnummers. Dus vanaf nu bellen met geheim nummer heren 😄 Wat overigens ook niet handig is, aangezien de meeste sekswerkers niet eens de telefoon opnemen bij een geheim nummer. Zoals ondergetekende!

Ah voor gevaarlijke klanten zie ik dit inderdaad wel werken, een soort blacklist dan

En voor nieuwe klanten, kan een dame dan ook o.b.v een telefoonnummer achterhalen of de man in kwestie betrouwbaar is omdat andere DVP's dit kunnen bevestigen?
 
Niet een geheel waterdicht systeem, 06 nummers liggen straks voor het oprapen.
Denk dat de de aantallen bedreigingen en pogingen tot afpersing gaan exploderen.
Nu gebruiken de dames onderling lijsten, straks zijn ze voor de handige lui met kwade bedoelingen makkelijk te verkrijgen.
Goed dat het er is voor de veiligheid van de dames. Maar ook een paradijs voor kwaadwillenden
 
Op zich een prima initiatief, maar bijna iedereen gebruikt toch een prepaid 06 voor de hobby, en die is met 30sec vervangen.
Ook vraag ik mij af of de AVG wel toestaat prive gegevens van personen te verzamelen.. kinky stopte ermee omdat ze er last mee kregen had ik begrepen.
 
Op zich een prima initiatief, maar bijna iedereen gebruikt toch een prepaid 06 voor de hobby, en die is met 30sec vervangen.
Ook vraag ik mij af of de AVG wel toestaat prive gegevens van personen te verzamelen.. kinky stopte ermee omdat ze er last mee kregen had ik begrepen.
Klopt dat mag niet. Dus daar zullen ze last mee krijgen.
Vergeet ook niet dat het gebruikt kan worden voor jaloerse dvp's die hun klandizie naar een concurrent zien gaan. Die blokkeren die man zodat hij alleen nog terug kan gaan naar zijn " oorspronkelijke " dame.
Veiligheid belangrijk maar ik denk op deze manier niet goed.
 
Ik ben ooit eens op de "zwarte lijst "gezet omdat ik 3uur!! van tevoren had geannuleerd. Ja zo kan je altijd een slechte naam krijgen.
Dat bedoel ik. Wordt misbruik van gemaakt. Zou de dvp hier met naam en toenaam vermelden.
Ik ken ook iemand die een afspraak maakte en toen hij daar aankwam om te parkeren kreeg ie te horen dat het niet doorging want ze had een andere afspraak...hij wil het hier niet melden en dat had ik wel gedaan.
Sommige mensen zijn te goed.
 
Het is al een goede stap dat er een verificatie gevraagd wordt. Zoals ik het zie momenteel moet je wel degelijk een specifiek nummer invoeren (en geen telefoonlijst openbaar) om info te verkrijgen. Dat het zo gepromoot wordt op (sociale) media moet natuurlijk wel om de bereikbaarheid te vergroten voor de dames zelf. Hopelijk houdt hun controle-methodiek de fraudeurs dan (grootdeels) tegen. Die fakerslijsten gaan toch al onderling volop rond hoor, en zijn vaak zelfs niet accuraat (jaloezie, misverstanden...) dus er kan evengoed wat meer 'controle' op bestaan. Ik vind het wel een goed idee!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ooit eens op de "zwarte lijst "gezet omdat ik 3uur!! van tevoren had geannuleerd. Ja zo kan je altijd een slechte naam krijgen.

Dat slaat nergens op. Je hebt je toch ruim van te voren gemeld? Bij mij zeggen ze soms 5 minuten voor tijd af, dat is k*t.. maar geen reden om iemand op zo'n lijst te zetten.
 
Dat slaat nergens op. Je hebt je toch ruim van te voren gemeld? Bij mij zeggen ze soms 5 minuten voor tijd af, dat is k*t.. maar geen reden om iemand op zo'n lijst te zetten.
Ja door een Louise. Ze zit hier ook . Ik had een afspraak gemaakt. En ging ervan uit dat het in een voor mij bekend hotel was. ff later zag ik op een recensie dat ze ergens anders ontving. Omdat ik last heb van een vorm van autisme waarbij veranderingen een weerslag hebben op mijn gevoel daarbij had ik nog geannuleerd. Ruim uren op voorhand dus. Een paar weken later hoorde ik van iemand anders dat ik op de zwarte lijst stond daardoor, tja. Ik had ze zelfs nog de reden vermeld. maar blijkbaar weinig empathie .
 
Soms zal een 'slechte recensie' van een wandelaar ten onrechte worden gedeeld maar je ziet aan deze kant van de schutting ook weleens dat men weinig terughoudend een vrouw afkraakt. Het is goed mogelijk dat zo'n vrouw weleens meent dat betreffende weergave van het bezoek niet helemaal correct is...
Toch doeken we het forum daarom niet op ;-)
Fijn dat het forum er is, goed dat vrouwen ook een mogelijkheid krijgen om over sommige bezoekers een boekje open te doen onder elkaar.
 
Sekswerkers hebben sinds vandaag een eigen platform om hun veiligheid te vergroten. Ugly Mugs NL is een gratis online platform waarbij sekswerkers elkaar anoniem kunnen waarschuwen voor gevaarlijke en agressieve klanten, maar ook nieuwe klanten nagaan voordat ze afspreken. Dit moet bijdragen aan hun veiligheid en gezondheid. Via het platform krijgen sekswerkers ook meldingen als een gevaarlijke klant actief is in de regio. Zo kunnen zij deze klanten mijden. Ook krijgen ze hulp bij het doen van aangifte bij de politie. Zo kan de dader worden opgespoord, gearresteerd en veroordeeld. Ugly Mugs NL is ontwikkeld door Soa Aids Nederland en Proud, de belangenvereniging voor sekswerkers, in opdracht van het ministerie van Justitie en Veiligheid. '90 procent voelt zich veiliger' Volgens Simone Temming van Soa Aids Nederland is het platform hard nodig. "In Nederland wordt sekswerk niet behandeld als elk ander legaal beroep", zegt Temming. "Ook de ingewikkelde en repressieve wetgeving maakt sekswerkers kwetsbaar, waardoor zij nog steeds veel te maken hebben met geweld en stigma's." Ugly Mugs NL is opgezet naar Engels voorbeeld. Daar is het platform tien jaar geleden opgezet. Het heeft daar 7000 individuele leden en er worden ongeveer drie meldingen per dag gedaan. Uit onderzoek blijkt dat 90 procent van de Engelse leden zich veiliger voelt door het platform en 40 procent is door een melding vanuit het platform een gevaarlijke klant uit de weg gegaan. "Met veel actieve leden en de vele alerts die worden uitgestuurd, is het platform in Engeland een succes", aldus Temming. "Wij kregen de vraag vanuit sekswerkers in Nederland om het hier ook op te zetten, Nederlandse sekswerkers willen zich ook veilig voelen." Sekswerk in coronatijd Het platform is vandaag gelanceerd samen met het nieuwste onderzoek van het Erasmus MC en Soa Aids Nederland over sekswerk in coronatijd. Dat concludeert dat sekswerkers hard geraakt zijn door de coronacrisis. Door de maatregelen konden zij niet legaal werken en hadden zij geen toegang tot een financieel steunpakket van de overheid. Dit heeft hen in een kwetsbare positie gebracht. Zo blijkt uit het onderzoek dat 65 procent van de sekswerkers financiële problemen kreeg en een op de drie geen rekeningen en boodschappen kon betalen. Volgens het onderzoek werden sekswerkers hierdoor min of meer gedwongen om illegaal door te werken. Iets meer dan de helft van de sekswerkers werkte in het eerste coronajaar illegaal door, in 2021 was dit 90 procent. "Dit zorgde ervoor dat sommige sekswerkers moesten uitwijken naar onveilige werkplekken uit angst voor politiecontrole. Ook accepteerden zij vaker klanten die zij anders zouden afwijzen. Zo kreeg meer dan een derde te maken met fysiek en seksueel geweld", aldus de onderzoekers. Gelijk aan andere contactberoepen De onderzoekers bevelen de overheid aan om het sekswerk gelijk te stellen aan andere contactberoepen, zodat sekswerkers betrokken worden bij toekomstige beslissingen. Zo worden eventuele schadelijke gevolgen zo veel mogelijk voorkomen. Temmings beaamt dat. Zij vertelt dat het belangrijk is dat sekswerkers legaal kunnen werken, maar dat is niet makkelijk door de ingewikkelde regelgeving. "Er zijn grote zorgen dat sekswerkers van de radar verdwijnen, want ze gaan toch wel werken", aldus Temmings. "Dan durven ze niet meer naar de politie of de dokter, omdat ze iets doen wat niet mag." Volgens Temmings is het platform hard nodig.

 
Prima. Nu de nieuwe wet (WRS / Wet Regulering Sekswerkers) torpederen in de Tweede of Eerste kamer. Een wet, met als meest heikele punt de registratieplicht, Een wet die naar vele "kenners" verwachten nog meer sekswerkers de illegaliteit in zal drijven.

Het alternatief: maak van het op papier legale werk ook in de praktijk een legaal beroep. Met rechten en plichten gelijk aan die van alle andere beroepsgroepen. Met toegang tot het bankwezen, tot het verkrijgen van de benodigde bedrijfsruimte, beroepskostenaftrek bij de belastingen en nog veel meer.

Veel beleid in Nederland is halfslachtig. In de "polder" moet men zowat iedereen tevreden houden. En dus maakt men in theorie iets mogelijk en boycot men de praktijk. Bijvoorbeeld wat betreft sekswerk (en niet alleen in gemeenten met een christelijke bestuurs-signatuur).

Of men verbiedt het in theorie (soft drugs zijn nog steeds illegaal) maar "gedoogt" de (geselecteerde) verkoop in de praktijk (volgens sommige moraalridders straks in toeristencentra met restricties).

Sekswerk blijft het odium "vies" dragen. Omdat Jezus niet al te frequent naar de dames ging, of zoiets. Nu ook de legale praktijk bemoeilijken voor sommigen (voor velen ?)

Dan is Ugly Mugs straks nog veel méér nodig dan nu al het geval is !
 
Goed initiatief. Vraag me wel af hoe dat strookt met de AVG regelgeving en hoe valse meldingen worden tegengegaan.

Je mag niet zomaar iemand met naam en toenaam aan de schandpaal nagelen of uberhaupt herkenbaar het internet op slingeren.

Daarnaast zou een wraakzuchtige dame iemand onterecht aan kunnen geven omdat die persoon een negatieve review schreef of de afspraak annuleerde omdat de dame bijvoorbeeld niet eerlijk was in haar advertentie.

Prima plan om de dames meer bescherming te bieden maar ik zie wel wat valkuilen voor dit systeem.
 
Mes snijdt aan twee kanten. Wij bespreken de dames ook, soms vrij specifiek.
Maar niet bij werkelijke naam, volledige beschrijving van het uiterlijk etc. Doe je het op dezelfde manier op Ugly Mugs als hier, dan past de beschrijving op tientallen, zo niet honderden mannen en wordt het doel niet bereikt.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan