Hoe je hobby in de schaduw houden?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Doefzak

Stamgast
Forumpionier
538
01/07/21
434
11
Laat me vooreerst even zeggen: ik heb gezocht naar een topic zoals wat ik nu aanmaak, maar niet gevonden. Ik vind her en der wel een beetje informatie over hoe anderen het aanpakken, maar ik dacht: laten we dat even bundelen. Mocht er toch al zo`n topic bestaan: excuus, heb het niet gevonden.

Wat ik probeer te bereiken is een topic waarin iedereen z`n manier / tips kan melden om onze hobby geheim te houden. Mensen met bijvoorbeeld een gezin proberen dat denk ik wel te bereiken, en iedereen heeft weer andere ervaringen opgedaan hoe dat best te doen. Dat kan over allerlei ingrepen gaan: over een aparte sim tot bijvoorbeeld na je date naar de sportclub en daar wat trainen en douchen om zeker niet met een "vreemd luchtje" thuis te komen. Echt alles wat tot doel heeft om anoniem te blijven in je hobby, en die te verbergen voor je omgeving.

Ik ben een beginner, dus heb vooral nood aan die informatie ;)

Ik heb zelf nu een prepaid sim gekocht zodat m`n eigen telefoonnummer zeker niet gelinkt kan worden aan m`n activiteiten. Nadeel is dat je (in België) geen prepaid kaart meer kan kopen zonder legitimatie (is dat ook in NL zo?), dus is het nog zaak ervoor te zorgen dat je nummer uit de telefoonboeken blijft. Geen idee of je nummer door zomaar eender wie dan nog kan herleid worden tot jouw persoon in zo`n geval, maar indien nodig zijn extra tips zeker welkom.

Die sim ga ik in een oude iPhone gebruiken. Die zal op een uitstekende verstopplaats bewaard blijven zodat die niet toevallig gevonden kan worden. Ik heb m`n woning grotendeels zelf verbouwd, dus een geschikte plaats vinden waar anderen niet aan denken is echt kinderspel voor me.

Whatsapp installeren is vrijwel onvermijdelijk denk ik, dus ook daar is het opletten geblazen met de info die je ingeeft. Moet het nog doen, dus zal nog moeten merken hoe "anoniem" dat tegenwoordig nog kan.

Verder heb ik ook een compact toiletzakje samengesteld, met van die 50ml flesjes en mini deo etc zoals je bij Kruidvat vindt. Daarin zitten dan de exacte toiletartikelen die ik elke ochtend gebruik, dus dan kom ik ergens na het douchen normaal wel met m`n eigen geurtje buiten.

Als je met een "herkenbare" wagen rijdt is het ook geen slecht idee van ergens een discretere (dus misschien zelfs publiekere) parking op te zoeken dan voor de deur van je adresje. En voor wie echt het ergste vreest: het kan geen kwaad een "alibi" te maken bijvoorbeeld op basis van je eigen (publiek gekende) hobby`s. Als er bijvoorbeeld in de buurt een aquariumwinkel is en jij daar hobbymatig mee bezig bent: ga daar vlakbij parkeren, en koop er iets. Als iemand jou in die buurt heeft opgemerkt kan je je er later makkelijk onderuit lullen.

Dat laatste gaat niet meteen bij mij het geval zijn, maar misschien zijn er wel mensen die wél zo ver willen gaan. Of zelfs nog verder. Alleszins, kraak elkaar niet af daarom, vooral heel erg benieuwd wat anderen nog zoal ondernemen om hun hobby in de schaduw te houden...

Benieuwd ;)
 
Ja da`s het probleem hier in België dus... En heb al zien passeren van een NL simkaart te kopen en enkel cash te herladen, maar dat tweede is niet zo simpel als je meer in het centrum van België woont ;)

Die Apple account inderdaad, daar zeg je zoiets. Een andere aanmaken voor niet auto te synchroniseren is niet zo vergezocht, maar ook weer een medium waar je weer gegevens moet ingeven... Wat was het allemaal simpel met een Nokia 3310 en gewoon sms`jes sturen :LOL:
 
Dat kan wel, maar de dames hebben jouw nummer dan nog. Ik ben al wel vaker door een dame benaderd op whatsapp om te vragen wanneer ik weer kom. Niet echt handig als je vrouw meeleest.
Je kan ook gewoon nummers blokkeren in je telefoon en de naam van de beller kan je veranderen in een minder opvallende naam bv , jef van de tennisclub ofzo...
Meestal wis ik alles maar denk ook wel dat mijn volgende telefoon 1 met 2 sim kaarten gaat worden.
Een alibi probeer ik ook wel achter de hand te houden ingeval nodig.
 
Nog eentje om in het achterhoofd te houden: als je google maps gebruikt als GPS in de wagen, best dus niet op je "gewone" gsm doen tenzij je instellingen geen recente locaties onthouden...
 
Het registreren van een simkaart in Belgie stelt weinig voor.
Niemand die het weet. Je bent niet te herleiden voor de gewone burger. Je komt niet in een telefoonboek.
Ik woon aan de grens en heb daarom een Belgische en Nederlandse simkaart. In één telefoon.
Ik kom namelijk zowel in Antwerpen als bv Rotterdam en Amsterdam.
Opwaarderen kan in beide gevallen online.
Dus daar zie ik niet echt een probleem.
Voor de veiligheid ivm spam en bedreigingen kun je mss beter een 2de telefoon hebben maar daar ging het topic niet over.
Een 2de telefoon en die verbergen houdt ook in dat die vaak langere tijd uitstaat/niet bij je hebt waardoor je bv niet tussendoor alvast is wat contact kunt leggen.
Dat kun je nu alleen maar als je echt je 2de telefoon aan heb staan en bij je hebt.
En irritant twee telefoons en ook dan bestaat het risico dat je daar een een fout mee maakt en per ongeluk ergens laat liggen of zo.
Ik heb het probleem niet echt maar een maatje van me wel.
Daar wissel ik veel info mee uit.
Om me te tippen dat hij beschikbaar is stuurt hij altijd een appje "he collega" dan weet ik dat hij vrij kan praten.
Andersom doe ik dat ook bij hem.
Zijn vriendin weet niet beter dat ik een collega ben dus op de bank naast vrouwlief zitten appen is geen probleem.
Als het te heet wordt krijg ik een appje met ik app je later.
Er zijn veel mogelijkheden. Ligt een beetje aan de thuis situatie en hoe ver het vanzelfsprekend is dat je partner toegang heeft tot je telefoon.
 
Ik heb een telefoon met dual sim. Mijn eerste nummer is mijn normale nummer, het tweede nummer is een prepaid. Ik gebruik whatsapp met mijn normale nummer en whatsapp business met het prepaid. Op een iPhone kun je apps verbergen. En meldingen staan uit uiteraard ?
 
Waarom gebruiken sommigen VPN? Op het werk bijvoorbeeld snap ik dat, maar privé? Wat zijn daar de voordelen van?
Omdat dan je echte IP niet bekend is bij de sites die je bezoekt.
Bij de hookers-hack van 2019 is een hele berg privé-IP-adressen van bezoekers van hookers.nl buitgemaakt uit de hookers-database. Die zouden in theorie (met informatie van de internetprovider) terug te leiden zijn tot fysieke adressen. Dat is misschien weer vergezocht, maar ik maak dat soort dingen graag zo moeilijk mogelijk.
 
Omdat dan je echte IP niet bekend is bij de sites die je bezoekt.
Bij de hookers-hack van 2019 is een hele berg privé-IP-adressen van bezoekers van hookers.nl buitgemaakt uit de hookers-database. Die zouden in theorie (met informatie van de internetprovider) terug te leiden zijn tot fysieke adressen. Dat is misschien weer vergezocht, maar ik maak dat soort dingen graag zo moeilijk mogelijk.
Ok snap ik, maar kan me alleen maar voorstellen dat dit bij vaste IP adressen een probleem is. Bij de doorsnee internet klant met wisselend IP adres gaat er toch niet meteen info lekken van bij de provider? Dan gaat het enkel over politionele onderzoeken, en de meesten onder ons zijn daar toch niet echt "of interest" denk ik dan...
 
Iedereen moet zelf uitmaken hoe ver hij gaat met privacy-beschermende maatregelen. Als ik de keuze heb tussen "er lekt privé-informatie, maar het is heel vergezocht dat dat vervelende gevolgen heeft" en "er lekt, met iets meer inspanning, geen privé-informatie" dan zal ik altijd de tweede mogelijkheid kiezen.
Anderen kunnen daarin een andere afweging maken.
 
Mijn telefoon ligt gewoon op tafel bij familie of vrienden. Als een van mijn vaste dames mij belt voor een afspraakje maak ik gewoon een afspraak. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt en dat leeft een stuk relaxter. Daarom ben en zal ik altijd single blijven het leven is zo veel mooier en leuker.
 
Ik ga meestal naar privéhuizen. Daarvoor heb ik geen 2de nummer nodig. Af en toe bel ik met mijn eigen nummer om een afspraak te maken voor een dame. Voordeel hierbij is dat ik door de dame van het privéhuis nooit word terruggebeld, ook als de dame er opeens niet meer is(dat kan wel een nadeel zijn, maar mijn hobby blijft hiermee wel geheim). Na het gesprek verwijder ik mijn belgeschiedenis.

Verder woon ik in Amsterdam, maar ga ik om mijn hobby geheim te houden meestal naar de privéhuizen in Zuid-Holland. Af en toe bezoek ik ook een privéhuis in Amsterdam, dan vermom ik mij half zodat niemand mij herkent. Ook kom ik in di geval met de ov, zodat niemand mijn auto herkent.
 
Omdat dan je echte IP niet bekend is bij de sites die je bezoekt.
Bij de hookers-hack van 2019 is een hele berg privé-IP-adressen van bezoekers van hookers.nl buitgemaakt uit de hookers-database. Die zouden in theorie (met informatie van de internetprovider) terug te leiden zijn tot fysieke adressen. Dat is misschien weer vergezocht, maar ik maak dat soort dingen graag zo moeilijk mogelijk.
Dat is redelijk ver gezocht voor de meeste, een één op één match zullen ze er niet (snel) mee krijgen. Uiteindelijk zijn er andere maatregelen die veel effectiever zijn die je eerst zou moeten nemen. Al was er door de IP adressen wel te achterhalen dat gebruikers actief waren vanuit een bepaald bedrijfsnetwerk/overheidsdienst. Wat me opviel was ook dat er toch redelijk wat mensen een werkemail ([email protected] of [email protected]) gebruikte voor de registratie. Sowieso is stap één een ander nummer en stap twee een ander emailadres, stap drie een pseudoniem, stap vier is geen herkenbare foto's en stap vijf is betaal contant.

Al moet ik wel zeggen dat ik bij verschillende high class bureau's gewoon onder mijn eigen naam boek en met pin betaal. Als een date 3-4k kost voel ik me er niet prettig bij om dat op straat mee te gaan nemen richting een hotel. Daarnaast pauzeer ik mijn hobby als ik in een relatie zit, al is het wel eens voorgekomen dat mijn ex een dame heeft uitgezocht voor een trio toen ze er een keer naar vroeg.
 
Je kan met een tweede simkaart makkelijk in whatsapp een nieuwe account maken, iedere nummer met sim kan een account hebben.
Je hebt de pre paid kaart dus maar één keer nodig eigenlijk. De data kan gewoon over je normale sim lopen, waardoor je ook niet steeds moet opwaarderen. WhatsApp is versleuteld, dus lezen kan niemand het. Als profielfoto heb ik iets nietszeggends, met als onderschrift dat ik alleen via WhatsApp gebeld kan worden. Mocht je ook gewoon willen kunnen bellen, dan is een dual-sim telefoon een goed idee. Je kunt de tweede sim uit zetten als je niet aan de wandel bent.
 
Heb 1x meegemaakt dat mijn 06nr ongevraagd in een vreemde idioot grote whatsappgroep was toegevoegd; heb toen whatsapp privacy ingesteld op 'mijn contacten' en geen last meer gehad hiervan.

Wat ik evt nog wel een risico vindt is dat er verborgen video opnames gemaakt worden.

En bepaalde parfum soorten: soms is dat zo sterk dat die pas na 2 dagen van je lijf is (ondanks douchen)
 
Heb 1x meegemaakt dat mijn 06nr ongevraagd in een vreemde idioot grote whatsappgroep was toegevoegd; heb toen whatsapp privacy ingesteld op 'mijn contacten' en geen last meer gehad hiervan.

Wat ik evt nog wel een risico vindt is dat er verborgen video opnames gemaakt worden.

En bepaalde parfum soorten: soms is dat zo sterk dat die pas na 2 dagen van je lijf is (ondanks douchen)
Ik ruik ook altijd naar hun heerlijke parfum als ik weer weg ga maar dat is voor mij totaal geen probleem. Er zit zelfs lipstick op mijn mond en links en rechts op mijn beiden wangen. Dan weet ik dat ik weer een top date heb gehad.
 
Als je partner in full paranoia mode zit maak je denk ik weinig kans. Hierbij denk ik bv aan:
- km stand auto controle
- gps tracker verstopt in auto
- bankafschrift controle
- 'spontaan' bellen op willekeurig moment vd dag
- geur controle
- terloops bij werkcollega's informeren naar opgenomen vakantie uurtjes

Denk dat je enige mogelijkheid dan een 'zakenreis' is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan