Daten met een sekswerker? Hier hoe een betere partner te zijn

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Denk dat het heel lastig blijft. Je hebt er natuurlijk ook nog eens tig variaties in. Die andere heeeeeele bekende dame hier had laatst een verhaal dat d'r man een klant ging op halen en weer terugbrengen. Dat vond ik nou weer heel apart/awkward. Maar als het zo werkt, waarom niet.

Dat was mijn partners eigen voorstel en werd zeer gewaardeerd door degene die langskwam. Dik 2 km lopen heen en terug vonden we alledrie niet zo'n goed idee 😄
Dus was dit een prima oplossing voor alle partijen.
 
Het is belangrijk om in een relatie als je die met een sekswerker hebt je goed moet beseffen dat zij net als jij geld verdient om er samen een wat makkelijker leven van te maken, Zo ging dat bij mij wel, er samen op uit trekken en leuke dingen doen dingen die we beiden leuk vonden om te doen en niets met het werk van zowel haar als ondergetekende te maken had (nou is en was mijn werk nou niet van dien aarrd dat je dat als een "leuk" ding doen kan ervaren :) Dus een betrekking die in ons bekrompen landje als acceptabel wordt ervaren.

In de periode dat ik dus een relatie had met een dame die als sekswerker actief was (en nog steeds is overigens) ging het juist vooral om samen (en ook apart) andere dingen te doen.

Het intieme erotische was zeer zeker in hoge mate aanwezig, dat was nu het enige wat voor mij lastig was, want ik wilde mij daar niet in opdringen maar natuurlijk was er de behoefte en vooral juist vanwege onze liefde. Ze nam vaak het initiatief. Buiten dat was het voor mij prima en ook heel gewoon om de taken te verdelen in het huishouden.

Ik geef wel een tip voor het geval er een jonger persoon hier is die een relatie met een sekswerker krijgt (want dat kan altijd). Ga er niet vanuit dat omdat ze dat werk doet dat ze thuis ook altijd met de bennen open zal liggen. Dat verwacht je toch ook niet als je een relatie met een winkelbediende hebt?

Mijn ex vond en vind het werk "leuk" om te doen, er zat geen dwang achter vanuit een verleden maar ze gaf ook wel aan dat het soms heel zwaar kan zijn.

Groet,
Barelover
 
Vroeger nooit bij stil gestaan maar sinds ik hier ben aangespoeld, en mede door dit topic eens verder nagedacht over het speciale onderwerp.
Een relatie met een dvp lijkt me op het eerste zicht zeker niet onmogelijk, kijk maar naar Lisa, Joke, Sharon, enz …

Dat het volgens mij niet eenvoudig zal zijn probeer ik hieronder uit te leggen, de dames en bij uitbreiding iedereen mogen gerust hun mening geven over mijn visie, graag zelfs. 😀
Voor mij is het allemaal hypothetisch dus ik probeer me volledig in te leven in de situatie.
Eerst en vooral moet ik zeggen dat het belangrijk zou zijn voor mij hoe ze eruit ziet.
En daar bedoel ik mee : liefst weinig of geen tattoos, deze kunnen best mooi zijn maar moeten dan wel passen bij de persoon.
Opgespoten lippen en ander overdreven gedoe heb ik ook niets mee.
Gewoon een heel natuurlijke en vrouwelijke look zijn voor mij absolute troeven.
Bijgewerkte borsten kan wel, want deze kunnen echt heel mooi zijn, zeker voor mij als borstenliefhebber. 🥰
Dus dames, als ik jullie - los van dit topic - een bescheiden tip mag geven : denk a.u.b. goed na vooraleer te beginnen met grote ingrepen.
De meesten onder jullie mogen er zeker zijn, en hebben dit dus echt niet nodig.

Nu een aantal heikele punten waar ikzelf wel mee zou worstelen denk ik.
Stel je hebt als man best een goed inkomen waar je tevreden mee bent en dan komt je partner thuis met een veel hoger loon waarbij het jouwe eigenlijk niet veel voorstelt, maar waar je ook elke dag hard moet voor werken.
Dat moet wel wat confronterend zijn denk ik dan.
Komt daarbij dat ze door haar job vele mensen leert kennen waarbij er ongetwijfeld een heel aantal maar zus en zo zullen zijn.
Toch zullen er ook knappe succesvolle mannen tussen zitten die haar mogelijks meer te bieden hebben dan jij, daar moet je realistisch in zijn.
Ze heeft dus een zeer uitgebreid netwerk waar jij meestal op je werk elke dag met dezelfde (dikwijls mannelijke) collega's aan de slag gaat.
Als partner van een dvp wordt je dus in feite op vele vlakken overklast.

En wat Barelover hierboven zei zou ik ook wel hebben denk ik nl. dat het misschien wel moeilijk zou zijn om - als ik in the mood ben - haar daarmee lastig te vallen.
Ze is nl. al de hele dag in die context bezig.
Oplossing hiervoor kan de afspraak zijn dat zij het initiatief neemt, al wil je als man ook wel eens tonen dat er verlangen is.

Conclusie, als partner moet je dus heel sterk in je schoenen staan maar als je dit kan ben ik er zeker van dat je een bijzondere vrouw aan je zijde zal hebben waar vele mannen je om zullen benijden.
Deze vrouwen hebben veel mensenkennis en weten ook heel goed wat mannen willen.
Als ik hier en op haar blog lees hoe bv. een Xena in het leven staat met haar aparte manier van denken dan kan ik daar alleen maar grote bewondering en respect voor hebben.
Een keiprachtige dame die desondanks toch nog met beide voeten op de grond staat.
Heel blij dat ze hier aanwezig is trouwens. 😊

Ook de overige dames die hier schrijven betekenen voor mij een grote meerwaarde, heel interessant vind ik hun standpunten en meningen.
Ik heb hier al heel aangename dingen zien passeren maar ook enkele zeer vrouwonvriendelijke zaken die voor mij totaal niet door de beugel kunnen. 🙁
Dus iedereen graag een beetje respect a.u.b. of de dames zijn hier weg en dat gaat Kapoentje heel erg spijtig vinden. 😢
Ik ga nu moeten stoppen met schrijven want mijn bericht is al veel te lang.

Enkel nog dit, ik wens hierbij alle dvp's - als ze dit zelf willen natuurlijk - een heel goede partner toe waarmee ze een mooi privé leven kunnen uitbouwen.
Een partner die hen weet te waarderen voor de persoon die ze echt zijn.
Iedereen verdient dit, en deze speciale mensen al zeker.

Vele groetjes van jullie Kapoentje ❤️
 
Toch zullen er ook knappe succesvolle mannen tussen zitten die haar mogelijks meer te bieden hebben dan jij, daar moet je realistisch in zijn.
Dat is zeker een feit, ook knappe succesvolle mannen bezoeken ons. Ik kan dus wel begrijpen als partner van een DVP dat deze gedachte misschien wat gevoelig ligt. Persoonlijk heb ik makkelijk spreken want jaloezie is een gevoel die ik weinig tot niet ken maar kan me wel voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is. Dat kan dus wel een mogelijks stuikelblok zijn.
Anderzijds kom ik bv in mijn andere professionele activiteit ook veel in contact met leuke mannen en ongetwijfeld zullen andere vrouwen ook op hun werk of in de sportschool met andere interessante mannen in contact komen. Het 'gevaar' loert dus overal om de hoek😅
 
En wat Barelover hierboven zei zou ik ook wel hebben denk ik nl. dat het misschien wel moeilijk zou zijn om - als ik in the mood ben - haar daarmee lastig te vallen.
Ze is nl. al de hele dag in die context bezig.
Oplossing hiervoor kan de afspraak zijn dat zij het initiatief neemt, al wil je als man ook wel eens tonen dat er verlangen is.
Hiermee nooit geen problemen gehad 🙈
Zal ook wel schelen dat ik beperkt afspreek en soms ook perioden niet. Er bleef dus zeker nog goeste genoeg over 😆
Dames die zich overwerken zullen hiervan waarschijnlijk meer last hebben en het ene libido is ook het andere niet….
Een persoonlijk antwoord dus want ik weet niet hoe andere dames er tgo staan.
 
Conclusie, als partner moet je dus heel sterk in je schoenen staan maar als je dit kan ben ik er zeker van dat je een bijzondere vrouw aan je zijde zal hebben waar vele mannen je om zullen benijden.
Helemaal mee eens.
Sterk in je schoenen staan is een must, voldoende vertrouwen in jezelf en elkaar ook. Het is niet iedereen gegeven en er zijn ook mannen die absoluut geen relatie zouden willen met een actieve DVP, wat ik ook begrijp.
Maar met de juiste insteek kan een relatie zeker en vast goed slagen.

Als ik hier en op haar blog lees hoe bv. een Xena in het leven staat met haar aparte manier van denken dan kan ik daar alleen maar grote bewondering en respect voor hebben.
Een keiprachtige dame die desondanks toch nog met beide voeten op de grond staat.
Heel blij dat ze hier aanwezig is trouwens. 😊
Danku!! ❤️
 
Helemaal mee eens.
Sterk in je schoenen staan is een must, voldoende vertrouwen in jezelf en elkaar ook. Het is niet iedereen gegeven en er zijn ook mannen die absoluut geen relatie zouden willen met een actieve DVP, wat ik ook begrijp.
Maar met de juiste insteek kan een relatie zeker en vast goed slagen.


Danku!! ❤️
Zeker weten
 
Persoonlijk denk ik niet dat ik problemen zou hebben met een partner die dvp is.
Hetzelfde met een open relatie, ik geloof niet dat je iemand moet 'dwingen' in monogamie als die ander daar ongelukkig van wordt.
Dan wordt er toch maar achter de rug om gescharreld wat 1000 maal erger is want dan bedrieg je iemand en toon je geen respect voor je partner.

Je moet natuurlijk sterk in je schoenen staan en niet constant aan jezelf twijfelen. Communicatie zal dus (net zoals in elke relatie) heel erg belangrijk zijn.
Ook duidelijk afspreken waar je ok mee bent en met wat niet zonder je partner te beperken in zijn/haar leven.

Je weet waar je aan begint en dan moet je dat volledig aanvaarden. De dame/heer heeft zijn/haar identiteit en daar hoort sekswerker bij, het is een deel van hem/haar.
Je moet erop vertrouwen dat je partner liefde/sex kan loskoppelen en je echt graag ziet.

Zoals in iedere relatie is respect, vertrouwen, communicatie dus heel erg belangrijk: zonder dat geraak je er als koppel niet.

Ik geloof ook dat je pas een goede relatie kan hebben als je jezelf aanvaard hebt met al je gebreken en jezelf dus graag ziet( ik bedoel het niet op een narcistische manier)
Je eigen waarde kennen en van jezelf weten dat je een goede partner kan zijn. Dat je het waard bent om van gehouden te worden.
Met zo'n mindset kan je ook makkelijker vertrouwen hebben in je partner en in je relatie.

Dit is natuurlijk allemaal redelijk rationeel en ik begrijp ook dat gevoelens niet altijd rationeel zijn. Belangrijk is dat je over alles kan praten met je partner en niets opkropt en ook kan praten over hoe je je voelt bij bepaalde zaken.
 
Persoonlijk denk ik niet dat ik problemen zou hebben met een partner die dvp is.
Hetzelfde met een open relatie, ik geloof niet dat je iemand moet 'dwingen' in monogamie als die ander daar ongelukkig van wordt.
Dan wordt er toch maar achter de rug om gescharreld wat 1000 maal erger is want dan bedrieg je iemand en toon je geen respect voor je partner.

Je moet natuurlijk sterk in je schoenen staan en niet constant aan jezelf twijfelen. Communicatie zal dus (net zoals in elke relatie) heel erg belangrijk zijn.
Ook duidelijk afspreken waar je ok mee bent en met wat niet zonder je partner te beperken in zijn/haar leven.

Je weet waar je aan begint en dan moet je dat volledig aanvaarden. De dame/heer heeft zijn/haar identiteit en daar hoort sekswerker bij, het is een deel van hem/haar.
Je moet erop vertrouwen dat je partner liefde/sex kan loskoppelen en je echt graag ziet.

Zoals in iedere relatie is respect, vertrouwen, communicatie dus heel erg belangrijk: zonder dat geraak je er als koppel niet.

Ik geloof ook dat je pas een goede relatie kan hebben als je jezelf aanvaard hebt met al je gebreken en jezelf dus graag ziet( ik bedoel het niet op een narcistische manier)
Je eigen waarde kennen en van jezelf weten dat je een goede partner kan zijn. Dat je het waard bent om van gehouden te worden.
Met zo'n mindset kan je ook makkelijker vertrouwen hebben in je partner en in je relatie.

Dit is natuurlijk allemaal redelijk rationeel en ik begrijp ook dat gevoelens niet altijd rationeel zijn. Belangrijk is dat je over alles kan praten met je partner en niets opkropt en ook kan praten over hoe je je voelt bij bepaalde zaken.
Zou het niet beter kunnen zeggen je hebt 100 procent gelijk👍👍👍
 
Persoonlijk denk ik niet dat ik problemen zou hebben met een partner die dvp is.
Hetzelfde met een open relatie, ik geloof niet dat je iemand moet 'dwingen' in monogamie als die ander daar ongelukkig van wordt.
Dan wordt er toch maar achter de rug om gescharreld wat 1000 maal erger is want dan bedrieg je iemand en toon je geen respect voor je partner.

Je moet natuurlijk sterk in je schoenen staan en niet constant aan jezelf twijfelen. Communicatie zal dus (net zoals in elke relatie) heel erg belangrijk zijn.
Ook duidelijk afspreken waar je ok mee bent en met wat niet zonder je partner te beperken in zijn/haar leven.

Je weet waar je aan begint en dan moet je dat volledig aanvaarden. De dame/heer heeft zijn/haar identiteit en daar hoort sekswerker bij, het is een deel van hem/haar.
Je moet erop vertrouwen dat je partner liefde/sex kan loskoppelen en je echt graag ziet.

Zoals in iedere relatie is respect, vertrouwen, communicatie dus heel erg belangrijk: zonder dat geraak je er als koppel niet.

Ik geloof ook dat je pas een goede relatie kan hebben als je jezelf aanvaard hebt met al je gebreken en jezelf dus graag ziet( ik bedoel het niet op een narcistische manier)
Je eigen waarde kennen en van jezelf weten dat je een goede partner kan zijn. Dat je het waard bent om van gehouden te worden.
Met zo'n mindset kan je ook makkelijker vertrouwen hebben in je partner en in je relatie.

Dit is natuurlijk allemaal redelijk rationeel en ik begrijp ook dat gevoelens niet altijd rationeel zijn. Belangrijk is dat je over alles kan praten met je partner en niets opkropt en ook kan praten over hoe je je voelt bij bepaalde zaken.
Klopt als een bus 😁😘
 
Indien je het als je alleen bent heel aangenaam kunt hebben, zonder het gevoel dat je leegbloedt of dat een deel van je 'gewond' is, of dat je een 'been' mist, dan kun je ook een fijne relatie hebben zonder de vrees die te 'verliezen'. In feite heb ik nooit iemand 'verloren' want de diverse ex'en zijn er wel, maar gewoon elders, alleen of met iemand anders gelukkig (of niet ;-) ). Allemaal goed!
Net zo met de huidige vriendin, is ze er, heerlijk, is ze elders, hoe dan ook en met wie dan ook, evengoed, dan zien we elkaar later weer ;-)
 
Zo raar is het niet dat DVP dames een relatie aangaan met een man die haar eerst als klant veelvuldig bezocht.
Ik ken genoeg meiden die dit doen, en daarnaast ook nog andere mannen lief hebben, omdat ze niet kunnen kiezen. Ze geven zelf ook aan dat dit gecompliceerd ligt, meiden kunnen van meerdere mannen tegelijk houden.
Die meiden geven dat soort mannen ook cadeaus als: seizoenkaart voor AJAX, merkkleding, parfums, gegraveerde sieraad. een man mag op haar kosten een tatoeage laten zetten, de nieuwste telefoon geven etc..

Ik heb DVP dames best ver zien gaan in een relatie of dubbele, driedubbele relaties. Meiden gezien die gewoon een vent die ze lief hebben voor €25.000-, uit de schulden trokken. Is er ook een die kocht een Harley Davidson voor zo man.

En voor de Zuiderburen onder ons, jullie hebben/hadden ook zo dame die met een veel oudere man samenwoont en zelfs getrouwd is. Zij leerde hem ook als klant kennen. Jullie kennen haar als Hot Marijke. Dame is ook DVP, bekend van tv etc. Naar wat ik begreep was ze ook maîtresse van een aantal mensen in de Belgische politiek.
Die ontving eerst bij de Eiermarkt in Antwerpen, en later ging ze naar Knokke. Maar goed die deed wel gekkere dingen. Ik ben haar 1x tegengekomen op een feest waar ze uitgenodigd was. Geen idee wat ze nu doet, en of ze nog actief is. Maar zij was 25 jaar, en die man 50+ toen ik ze zag, en begreep dat ze ook een kind hebben samen.
 
Dat is zeker een feit, ook knappe succesvolle mannen bezoeken ons. Ik kan dus wel begrijpen als partner van een DVP dat deze gedachte misschien wat gevoelig ligt. Persoonlijk heb ik makkelijk spreken want jaloezie is een gevoel die ik weinig tot niet ken maar kan me wel voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is. Dat kan dus wel een mogelijks stuikelblok zijn.
Anderzijds kom ik bv in mijn andere professionele activiteit ook veel in contact met leuke mannen en ongetwijfeld zullen andere vrouwen ook op hun werk of in de sportschool met andere interessante mannen in contact komen. Het 'gevaar' loert dus overal om de hoek😅
Dankjewel voor de leuke en eerlijke reactie. 😊
Wat betreft de knappe succesvolle mannen kan ik je goed geloven, ze zullen niet in de meerderheid zijn maar ze zijn er vast wel en al zeker in de segmenten waarin jij actief bent vermoed ik.
En daar houd je dan als partner toch onbewust rekening mee.
Jalouzie zou ik het niet direct noemen, eerder gezond verstand en de realiteit onder ogen durven zien.
Maar het is zoals je zegt, een vrouw die "op zoek is" kan overal in contact komen met leuke mannen, ook in een gewone job.
Verschil is wel dat de mannen bij jullie reeds mooie momenten beleefd hebben, en dus veel sneller voor de bijl gaan.
Daar hebben jullie toch een dikke streep voor zou ik denken.

Soms lees ik in je berichten dingen als : mannen die vreemdgaan moeten niet denken dat ze de slimste zijn thuis, hun partners kunnen dit evengoed doen.
Dan denk ik altijd bij mezelf, integendeel vrouwen kunnen dit nog vele malen beter dan mannen en ze zijn ook veel geraffineerder daarin.
Onlangs zat ik op het werk tijdens de lunch wat te keuvelen met een collega over de verschillen tussen mannen en vrouwen.
Zijn 3 kinderen hebben de leeftijd dat ze beginnen uitgaan en hij verwoordde het als volgt.
Wanneer zijn 2 zonen voor hun vertrek zeggen, papa ik ga poepen vanavond.
Dan lacht hij eens en denkt bij zichzelf, jaja in jullie dromen zeker.
Mocht zijn dochter hetzelfde zeggen zou hij niet lachen en haar wel serieus nemen.
Ik moest eerst ook lachen maar kon hem eigenlijk goed begrijpen.
In zulke zaken nemen de meisjes toch vaak the lead.
De mannen kunnen wel denken dat zij de jagers zijn maar als er moet gekozen worden zijn het uiteindelijk wel de vrouwen die beslissen 😊
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens.
Sterk in je schoenen staan is een must, voldoende vertrouwen in jezelf en elkaar ook. Het is niet iedereen gegeven en er zijn ook mannen die absoluut geen relatie zouden willen met een actieve DVP, wat ik ook begrijp.
Maar met de juiste insteek kan een relatie zeker en vast goed slagen.


Danku!! ❤️
Ja, dat denk ik ook.
Vertrouwen in elkaar is alles wat je nodig hebt.
Goed weten wat je aan elkaar hebt, en als dat lukt ben je al een heel eind op weg.
 
Persoonlijk denk ik niet dat ik problemen zou hebben met een partner die dvp is.
Hetzelfde met een open relatie, ik geloof niet dat je iemand moet 'dwingen' in monogamie als die ander daar ongelukkig van wordt.
Dan wordt er toch maar achter de rug om gescharreld wat 1000 maal erger is want dan bedrieg je iemand en toon je geen respect voor je partner.

Je moet natuurlijk sterk in je schoenen staan en niet constant aan jezelf twijfelen. Communicatie zal dus (net zoals in elke relatie) heel erg belangrijk zijn.
Ook duidelijk afspreken waar je ok mee bent en met wat niet zonder je partner te beperken in zijn/haar leven.

Je weet waar je aan begint en dan moet je dat volledig aanvaarden. De dame/heer heeft zijn/haar identiteit en daar hoort sekswerker bij, het is een deel van hem/haar.
Je moet erop vertrouwen dat je partner liefde/sex kan loskoppelen en je echt graag ziet.

Zoals in iedere relatie is respect, vertrouwen, communicatie dus heel erg belangrijk: zonder dat geraak je er als koppel niet.

Ik geloof ook dat je pas een goede relatie kan hebben als je jezelf aanvaard hebt met al je gebreken en jezelf dus graag ziet( ik bedoel het niet op een narcistische manier)
Je eigen waarde kennen en van jezelf weten dat je een goede partner kan zijn. Dat je het waard bent om van gehouden te worden.
Met zo'n mindset kan je ook makkelijker vertrouwen hebben in je partner en in je relatie.

Dit is natuurlijk allemaal redelijk rationeel en ik begrijp ook dat gevoelens niet altijd rationeel zijn. Belangrijk is dat je over alles kan praten met je partner en niets opkropt en ook kan praten over hoe je je voelt bij bepaalde zaken.
Topreactie van jou Bernardus!
Echt nergens een speld tussen te krijgen. 👌🏻
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk denk ik niet dat ik problemen zou hebben met een partner die dvp is.
Hetzelfde met een open relatie, ik geloof niet dat je iemand moet 'dwingen' in monogamie als die ander daar ongelukkig van wordt.
Dan wordt er toch maar achter de rug om gescharreld wat 1000 maal erger is want dan bedrieg je iemand en toon je geen respect voor je partner.

Je moet natuurlijk sterk in je schoenen staan en niet constant aan jezelf twijfelen. Communicatie zal dus (net zoals in elke relatie) heel erg belangrijk zijn.
Ook duidelijk afspreken waar je ok mee bent en met wat niet zonder je partner te beperken in zijn/haar leven.

Je weet waar je aan begint en dan moet je dat volledig aanvaarden. De dame/heer heeft zijn/haar identiteit en daar hoort sekswerker bij, het is een deel van hem/haar.
Je moet erop vertrouwen dat je partner liefde/sex kan loskoppelen en je echt graag ziet.

Zoals in iedere relatie is respect, vertrouwen, communicatie dus heel erg belangrijk: zonder dat geraak je er als koppel niet.

Ik geloof ook dat je pas een goede relatie kan hebben als je jezelf aanvaard hebt met al je gebreken en jezelf dus graag ziet( ik bedoel het niet op een narcistische manier)
Je eigen waarde kennen en van jezelf weten dat je een goede partner kan zijn. Dat je het waard bent om van gehouden te worden.
Met zo'n mindset kan je ook makkelijker vertrouwen hebben in je partner en in je relatie.

Dit is natuurlijk allemaal redelijk rationeel en ik begrijp ook dat gevoelens niet altijd rationeel zijn. Belangrijk is dat je over alles kan praten met je partner en niets opkropt en ook kan praten over hoe je je voelt bij bepaalde zaken.
Geheel eens met je bericht, maar mijn ervaring is dat theorie en praktijk vaak wel verschillend zijn. Ik ken meerdere stellen met een vorm van consensuele non-monogamie en vrijwel geen enkel koppel beleeft het op de door jou beschreven manier. Hoe hippie ze ook soms zijn. Een non-monogame relatie is bijna nooit gelijkwaardig; er is altijd wel iemand die aan het kortste eind trekt, en … dat hoeft ook niet, maar veel mensen vinden het toch lastig. Ik adviseer maar weinig mensen een non-monogame relatie aan, terwijl veel (met name mannen) denken dat het een ultieme relatievorm is.

Wat betreft een relatie met een sekswerker, je moet kunnen accepteren dat ze leukere, geilere, wildere en meer gepassioneerde seks zal hebben met (sommige) klanten, die soms ook nog eens knapper en succesvoller zijn in het leven dan je zelf bent. Mijn vriendin date ook met andere mannen en ik vind het idee heel geil, maar dat zal niet voor iedereen gelden.
 
Wat betreft een relatie met een sekswerker, je moet kunnen accepteren dat ze leukere, geilere, wildere en meer gepassioneerde seks zal hebben met (sommige) klanten, die soms ook nog eens knapper en succesvoller zijn in het leven dan je zelf bent.

Och ja, natuurlijk komen we zulke snoepjes tegen! Maar hoe leuk en lekker ze ook zijn.. zij gaan na de date de deur weer uit en vaak zie je ze nooit meer terug. Maar mijn partner komt iedere dag weer diezelfde voordeur binnen.. en dat zet ik echt niet op het spel voor een snoepje.
 
Persoonlijk denk ik niet dat ik problemen zou hebben met een partner die dvp is.
Hetzelfde met een open relatie, ik geloof niet dat je iemand moet 'dwingen' in monogamie als die ander daar ongelukkig van wordt.
Dan wordt er toch maar achter de rug om gescharreld wat 1000 maal erger is want dan bedrieg je iemand en toon je geen respect voor je partner.

Je moet natuurlijk sterk in je schoenen staan en niet constant aan jezelf twijfelen. Communicatie zal dus (net zoals in elke relatie) heel erg belangrijk zijn.
Ook duidelijk afspreken waar je ok mee bent en met wat niet zonder je partner te beperken in zijn/haar leven.

Je weet waar je aan begint en dan moet je dat volledig aanvaarden. De dame/heer heeft zijn/haar identiteit en daar hoort sekswerker bij, het is een deel van hem/haar.
Je moet erop vertrouwen dat je partner liefde/sex kan loskoppelen en je echt graag ziet.

Zoals in iedere relatie is respect, vertrouwen, communicatie dus heel erg belangrijk: zonder dat geraak je er als koppel niet.

Ik geloof ook dat je pas een goede relatie kan hebben als je jezelf aanvaard hebt met al je gebreken en jezelf dus graag ziet( ik bedoel het niet op een narcistische manier)
Je eigen waarde kennen en van jezelf weten dat je een goede partner kan zijn. Dat je het waard bent om van gehouden te worden.
Met zo'n mindset kan je ook makkelijker vertrouwen hebben in je partner en in je relatie.

Dit is natuurlijk allemaal redelijk rationeel en ik begrijp ook dat gevoelens niet altijd rationeel zijn. Belangrijk is dat je over alles kan praten met je partner en niets opkropt en ook kan praten over hoe je je voelt bij bepaalde zaken.
Helemaal eens met je stelling. Ook al meer dan 20 jaar samen. In open relatie .. alles kan niets moet maar altijd met respect en altijd eerlijk zijn tegen elkaar. Het heeft ons al vele hete nachten opgeleverd .. zowel thuis als met anderen. 🤩
 
Geheel eens met je bericht, maar mijn ervaring is dat theorie en praktijk vaak wel verschillend zijn. Ik ken meerdere stellen met een vorm van consensuele non-monogamie en vrijwel geen enkel koppel beleeft het op de door jou beschreven manier. Hoe hippie ze ook soms zijn. Een non-monogame relatie is bijna nooit gelijkwaardig; er is altijd wel iemand die aan het kortste eind trekt, en … dat hoeft ook niet, maar veel mensen vinden het toch lastig. Ik adviseer maar weinig mensen een non-monogame relatie aan, terwijl veel (met name mannen) denken dat het een ultieme relatievorm is.

Herkenbaar. Mijn ouders hadden een open relatie. Vanaf de leeftijd dat ik besefte wat seks was, begreep ik ook dat mijn ouders dit niet alleen met elkaar hadden (en dat dit niet "normaal" was). Jaloezie stak toch af en toe zijn kop op binnen die relatie, zag ik (al werd de aanwezigheid daarvan tegenover zichzelf en de ander meestal ontkend), en leidde dan tot spanningen en impliciete verwijten. Je moet dus inderdaad sterk in je schoenen staan, en vrij zijn van jaloezie of daar tenminste mee om kunnen gaan, wil een dergelijke relatievorm werken.

Alhoewel het verre van ideaal is, is daarom - naar mijn idee - een monogame relatie (met desnoods af en toe een scheve schaats) voor het gros van de mensen te prefereren.

De open/polyamoreuze relatie van mijn ouders heeft in iedere geval niet als voorbeeld gediend voor mij en mijn zussen: wij hebben - opvallend - allen voor een andere relatievorm gekozen.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan